عمومی

دیجی‌نسخه؛ همراه مشتری در مسیر درمان

سامانه هوشمند درمان بیمه معلم با هدف تسهیل روند خسارت‌های درمان آغاز به کار کرد

به گزارش توانانیوز، امروز مشتریان صنایع مالی دیگر تنها به دنبال خرید محصول یا خدمت خود نیستند، بلکه آن‌ها لحظاتی جذاب و به‌‎یادماندنی را جستجو می‌کنند که احساسی ناب برایشان به وجود آورند؛ همان چیزی که امروز به اسم تجربه سفر مشتری اهمیت پیدا کرده است و در دنیای بیمه هم پیشروان صنعت به آن باور دارند: خلق یک سفر مشتری خاص؛ خلق محصول یا خدمتی که به سبب تغییر نیازهای امروز مشتریان بتواند راحتی و سهولت در دسترسی را برایشان به همراه داشته باشد.

آنچه امروز در زنجیره ارزش بیمه کشور اهمیت زیادی دارد دیگر فروش بیمه‌نامه نیست که این نیاز از طریق اگریگیتورها و کانال‌های فروش متنوع در حال انجام است. امروز مهم‌ترین محل تماس مشتری با بیمه‌گر در لایه خسارت است. آنجا که باید مشتری نتیجه مدتها اعتماد به بیمه‌گر خود را لمس کند. مانند دریافت خسارت درمان که مدتها پیش به سبب نظام بروکراتیک بیمه‌ها کابوس بیمه‌شدگان بود و امروز به سبب تلاش برای پاسخ به نیاز نمونه بارز آن را می توان در سامانه هوشمند خسارت‎های درمان بیمه معلم مشاهده کرد. سامانه ای جامع به نام «دیجی‌نسخه».

دیجی‌نسخه؛ تسهیلگری به زبان امروزی 

دیجی‌نسخه یا همان سامانه هوشمند درمان بیمه معلم با هدف کلی افزایش سرعت و دقت و در نهایت افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان در بررسی پرونده‌های درمانی ایجاد شده است؛ روندی برای تسهیل رسیدگی به پرونده‌های خسارت درمان در هر نقطه از کشور!

در نظر بگیرید که در روش سنتی در یک نقطه دور از مرکز، کاربر ابتدا باید مدارک خود را به نمایندگی‌های بیمه معلم یا مرکز اداری سازمان خود در مرکز استان ارسال می‌کرد و تازه پس از دریافت مدارک بود که فرایند رسیدگی شروع می‌شد، روندی زمان‌بر و فرساینده.

حالا فرض کنید در مراحل کار نقص مدرک یا نیاز به مدارک تکمیلی از سمت بیمه‌شده پیش می‌آمد که فرایند طولانی‌تر هم می‌‌شد و نکته مهمتر اینکه بیمه‌شده در طی فرایند هیچ اطلاعی نداشت که پرونده در چه وضعیتی است و اصلا مدارکش به شرکت رسیده یا نه، ثبت شده یا نشده، گم شده یا دچار نقص شده و آیا لازم است کاری از پیش ببرد یا باید همچنان در انتظار بنشیند. حالا این وسط اگر چندین پرونده توام با هم نیز در جریان داشت که دیگر واقعا کابوس روند بروکراسی اداری بیمه شده را از پا در‌می‌آورد!

برای حل تمام این مشکلات بود که دیجی‌نسخه، سامانه هوشمند بیمه معلم شروع به کار کرد. با این هدف که کاربران در هر ساعتی از شبانه‌روز و در هر موقعیت جغرافیایی قادر خواهند بود مدارک و پرونده های درمانی خود را به صورت آنلاین و در لحظه برای شرکت ارسال کنند.

این فرایند عملا از چند دقیقه بعد از اولین مرحله داستان یعنی اعلام از سوی مشتری شروع خواهد شد و روند رسیدگی به پرونده به جریان خواهد افتاد. در این میان اگر پرونده دچار نقصی باشد یا نیاز به اطلاعات تکمیلی از طرف بیمه‌شده داشته باشد، بیمه‌شده می‌تواند تمامی این نواقص را به صورت آنلاین در پرونده شخصی‌اش مشاهده و به صورت آنلاین و بی نیاز از حضور اقدام به رفع نقص و توضیحات تکمیلی کند.

در دیجی‌نسخه، فرد بیمه‌شده به صورت لحظه‌ای در جریان کارهای انجام‌شده پرونده‌اش قرار می‌گیرد. این مراحل چنان با جزییات در دیجی‌نسخه در جریان هستند که بیمه‌شده حتی پس از واریز هم می‌تواند پرداختی دقیق هر کدام از پرونده‌های متفاوتش را بررسی کند و  همیشه به آرشیو پرونده‌های خودش به همراه مستندات پیوست‌شده دسترسی داشته باشد.

یکی از نکات مهم در رابطه با دیجی نسخه اتصال آن به سامانه وزارت بهداشت در راستای اجرای طرح نسخ الکترونیکی به جای نسخه‌های کاغذی در بیمه‌های تکمیلی است که در تمام مراحل چه از زمان ویزیت پزشک تا تحویل دارو مشتری در جریان فرایند خواهد بود و شرکت بیمه در هر مرحله با تایید مشتری اقدام به پرداخت می‌کند. در واقع پرونده‌های ثبت‌شده در سامانه وزارت بهداشت به سرعت به شرکت‌ بیمه ارجاع داده می‌شود و شرکت بیمه بلافاصله بعد از دریافت، در صورت تایید رسمی هزینه از سوی مشتری فرایند ارزیابی را آغاز می‌کند. نکته اینجاست که در این فرایند هیچ نیازی به اعلام بیمه‌شده نیست و فرایند به صورت خودکار در ارتباط مستقیم با سامانه وزارت بهداشت به جریان می‌افتد.

دیجی‌نسخه؛ دستیار مجازی ارزیابان خسارت

دیجی‌نسخه فقط برای تسهیل روند عملیاتی خسارت‌های درمان برای بیمه‌گزاران طراحی نشده است. این وسط تمامی بازیگران اصلی بیمه معلم از جمله ارزیابان خسارت نیز از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این نرم‌افزار بهره‌مند خواهند شد.

فعالیت ارزیابان از هر نقطه و زمانی بدون محدودیت، امکان اخطار به کارشناسان برای پرونده های تکراری (براساس تشابه مبلغ، تاریخ و نوع هزینه برای شخص و خانواده)، مشاهده طرح و پوشش‌های بیمه‌ای فرد در حین ارزیابی، مشاهده باقی‌مانده سقف براساس نوع ریز بیماری انتخابی، مشاهده سابقه تامین اجتماعی برای نسخ الکترونیکی، مشاهده سوابق گذشته مرتبط به نوع هزینه درحال بررسی، مشاهده سوابق پرونده، امکان شکست پرونده و امکان نظارت بر کار کلیه کارشناسان از عمده‌ترین قابلیت‌هایی است که دیجی‌نسخه در جهت تواتمندسازی شبکه ارزیابان خود در نظر گرفته است.

سامانه هوشمند درمان بیمه معلم و یاری به بیمه‌گران

و اما دیجی‌نسخه و ظرفیت هایی که برای بیمه‌گران فراهم می کند.اتصال به سامانه‌های آنلاین وزارت بهداشت در راستای رسیدگی به پرونده‌های درمانی بدون نیاز به نسخ کاغذی و پذیرش به صورت نسخه‌های آنلاین از مواردی است که در دیجی نسخه به سهولت انجام می‌گیرد و البته دریافت پروند‌‌‌ه‌های خسارت بیمارستانی و پاراکیلینیکی و ارزیابی و ثبت آنها در سامانه بیمه‌گری و واکشی سوابق بیماری، معرفی‌نامه، پوشش‌ها و فرانشیز از سامانه بیمه گری؛ تطابق داروهای تجویزی و دریافتی از سامانه آنلاین وزارت بهداشت و امکان نظارت دقیق بر پرونده‌ها در سطح کشوری، دریافت گزارش‌های متنوع براساس نوع پوشش ها، خسارات، بیمه گزاران و کمک به سیاست‌گذاری و نرخ دهی بهتر در آینده و در نهایت امکان شناسایی دقیق نیاز بیماران و پوشش ها و ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان در آینده.

فهرستی کامل از قابلیت‌هایی که هیچ جای نقصانی برای ذینفعان بیمه معلم باقی نمی‌گذارد. دقیقا همان هدفی که در نهایت دیجی‌نسخه به آن توجه دارد: خلق یک سفر مشتری خاص!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا