در ایران اکسپو ۱۴۰۳ اکثر بازدیدکنندگان خارجی، دستاوردهای دانشبنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری ارزیابی کردند
رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: لازم است که در مقاصد صادراتی تجدیدنظرهایی صورت پذیرفته و همچنین با حمایت دولتمردان، اولویت اول مذاکرات صادراتی را از بازرگانمحور به سیاسیمحور تبدیل و راهبردهای جدیدی را در صادرات محصولات خود به کشورهای هدف داشته باشیم.
به گزارش توانا نیوز، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، توانمندیهای صادراتی فناوران فعال در شرکتهای دانشبنیان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.
این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازارهای بینالمللی و معرفی توانمندیهای صادراتی صنایع ایران برگزار میشود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم میکند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بینالمللی معرفی کنند و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.
در این راستا داوود ادیب، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران مطرح نمود: خوشبختانه در بازدیدهایی که در دو روز اول نمایشگاه صورت پذیرفت به اذعان شرکت های فناور حاضر در سالن آیهیت «IHITT» تجار و بازرگانان کشورهای مختلف از جمله، سوریه، عربستان، ترکیه، روسیه، سریلانکا، مونتهنگرو، اندونزی، امارات، تانزانیا و دهها کشور دیگر که در راس این هیات ها از مقامات دولتی این کشورها از جمله وزیر تجارت تانزانیا، رییس سازمان توسعه تجارت تانزانیا، قائم مقام وزیر صنعت و فناوریهای پیشرفته امارات، معاون وزیر صنایع قطر، رییس اتاق بازرگانی ترکیه، وزیر حمل و نقل کوبا و بسیاری از مقامات مرتبط دیگر که از نمایشگاه بازدید داشتند، از پیشرفتهای اتفاقافتاده در ایران با وجود شدیدترین تحریمها، متحیر شده و فعالیت تولیدکنندگان داخلی ایرانی را تحسین کردند.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بازرگانان خارجی که به ایران آمدند و جلسات متعددی را با تولیدکنندگان صنایع مختلف داشتهاند، اعتقادشان بر این بود که وارد یک کشور قدرتمند با فناوری های بالا شده اند و در بازدیدهایی هم که وزرای کشورهای مختلف از توانمندی های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اعضای اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران صورت پذیرفت، این نگاه تعجب آمیز و مثبت کاملا آشکار بود و به نظر می رسد که با استقبالی که در این دوره از نمایشگاه های اکسپو از محصولات ایرانی توسط برخی از کشورها صورت پذیرفت، لازم است که در مقاصد صادراتی تجدید نظرهایی صورت پذیرفته و همچنین با حمایت دولتمردان، اولویت اول مذاکرات صادراتی را از بازرگان محور به سیاسی محور تبدیل داده و راهبردهای جدیدی را در صادرات محصولات خود به کشورهای هدف داشته باشیم.