سیاسیانتخابات

از بحث‌های داغ گمانه زنی تایید صلاحیت‌ها تا اتفاق نظر نامزدهای انتخاباتی

بسته انتخاباتی ۱۸ خرداد نورنیوز؛ به روز رسانی‌ می‌شود …
در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، 10 خرداد وزیر کشور دستور شروع انتخابات را صادر کرد و حدود 80 نفر برای رقابت در این دوره ثبت نام کردند. باز اخبار مختلفی از تاییدصلاحیت‌ها، تبلیغات، مناظره‌ها و … انتخاباتی به گوش می رسد. با بسته انتخاباتی نورنیوز همراه باشید تا در جریان آخرین اخبار انتخابات 8 تیرماه قرار بگیرید.

به گزارش توانانیوز،  در جلسه سران قوا که بعد از ظهر ۳۱ اردیبهشت که به میزبانی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان دولت برگزار شد، زمانبندی فرایند انتخابات شامل زمان تشکیل هیات های اجرایی، ثبت نام نامزدها، تبلیغات و روند برگزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به توافق اولیه شورای نگهبان، انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

بر اساس تقویم مصوب انتخابات، ثبت نام از داوطلبان در روزهای ۱۰ تا ۱۴ خرداد و بررسی صلاحیت ها در روزهای ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام می شود. در روز ۲۲ خرداد اسامی داوطلبان نهایی اعلام خواهد شد. از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر تبلیغات انجام خواهد شد. روز ۷ تیر تبلیغات ممنوع است و در روز ۸ تیر، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. اگر انتخابات به مرحلۀ دوم کشیده شود، ۱۵ تیر مرحلۀ دوم برگزار می‌شود.

توییت قالیباف: چاره‌جویی قاطعانه برای حل مسئلهٔ چندبعدی اتباع بیگانه غیرمجاز از دغدغه‌های مهم مردم است

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: چاره جویی قاطعانه برای حل مساله چندبعدی اتباع بیگانه غیرمجاز از دغدغه های مهم مردم است. بی عملی در این خصوص به ابعاد امنیتی ، اقتصادی و اجتماعی آن دامن می زند. بر این موضوع اشراف کامل داشته و داریم و در دولت بعد نگرانی های مردم را رفع خواهیم کرد.

اختصاص هزار و پانصد و پنجاه میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات

هیات وزیران به منظور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه ۱۴۰۳ مبلغ هزار و پانصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار به وزارت کشور و شورای نگهبان اختصاص داد.

جهانگیری کاندیدای نهایی اصلاحات

رایزنی احزاب و گروه های اصلاح‌طلب و دغدغه مندان توسعه به منظور تعیین نامزد نهایی اصلاحات  در انتخابات ریاست جمهوری پایان یافته و قرار است در جلسه  امروز دکتر اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای نهایی اصلاحات معرفی شود.

آقایان پزشکیان، کواکبیان، شریعتمداری، محمود صادقی و علی صوفی دیگر کاندیداهای لیست اصلاحات بوده اند که بر مبنای توافق قبلی به نفع دکتر جهانگیری انصراف خواهند داد.

شنیده ها حاکی از آن است که عباس آخوندی و حمیده زرآبادی با هدف اعلام حسن نیت جریان اصلاحات به نهادهای نظارتی از لیست کاندیداهای نهایی کنار گذاشته شده اند.

واکنش محمود صادقی به خبرها درباره انصرافش از انتخابات

محمود صادقی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به خبرها درباره انصرافش از انتخابات واکنش نشان داد. او در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مطالبی درباره انصراف بعضی از نامزدهای معرفی شده به جبهه اصلاحات ایران به نفع بعضی دیگر در حال انتشار است، بی اساس است. فرایند دموکراتیک معرفی و انتخاب کاندیدا درجبهه اصلاحات نوعی انتخابات مقدماتی است که  در احزاب دنیا مرسوم است و به بلوغ احزاب  و جامعه مدنی ایران کمک می کند.

کواکبیان: در صورت تایید صلاحیت تا آخر در صحنه انتخابات حاضر خواهم بود.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: اینجانب درصورت تایید شورای محترم نگهبان تا آخر در صحنه انتخابات حاضر خواهم بود. لذا در پاسخ به برخی گمانه زنی ها می‌گویم: اینجانب کاندیدای پوششی، برآمده از نهادهای قدرت و ردصلاحیت شده مجالس قبلی نبوده، بلکه در مجلس دهم نزدیک به مجموع آرای کل اعضای هیئت رییسه مجلس فعلی، رای آورده ام.

علی لاریجانی شماره داد

علی لاریجانی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: پیام  ها و سوالات شما از لاریجانی را می خوانم. از پیام های شما دوستان انگیزه مضاعف گرفتم. شنیدن شما بسیار مهم است ولی از آنجایی که بسیاری در توئیتر نیستند نیاز دیدم ارتباط گسترده‌تری با شما داشته باشم.  با این شماره (09368546694) در اکثر پیام رسان ها، در دسترس شما هستم. مثل سابق پاسخگوی شما در حد مقدوراتم خواهم بود.

درخواست معنادار عباس عبدی از کاندیداهای ریاست جمهوری /فردا دَبه درنیاورید /شتر سواری دولا دولا پذیرفتنی نیست!

عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر سابق ) نوشت:  نامزدهای انتخاباتی در اولین گام باید موضع صریح خود را نسبت به عملکرد سه سال گذشته روشن کنند. کسی که موافق است باید همه مسئولیت های آن را هم بپذیرد و فردا دبه در نیاورد. اگر مخالف است باید صریحا نقد و اعلام برائت کند. شترسواری دولا دولا پذیرفتنی نیست.

پیغام احمدی‌نژاد به شورای نگهبان: در صورت تایید صلاحیت، بعد از پیروزی در انتخابات از مشایی و بقایی استفاده نمی‌کنم

شنیده‌ها حکایت از این دارد که محمود احمدی‌نژاد در رایزنی‌های خود با مسئولین شورای نگهبان و مقامات ارشد نظام، اعلام کرده است در صورت تایید صلاحیت، از برخی چهره‌های بحث‌برانگیز مانند مشایی و بقایی فاصله می‌گیرد.

احمدی‌نژاد در این دیدارها، همچنین راهکارهایی برای عبور از شرایط فعلی کشور ارائه کرده است

قوچانی: اسحاق جهانگیری نامزد اصلی جبهه اصلاحات است

محمد قوچانی روزنامه نگار اصلاح طلب گفت: اسحاق جهانگیری نامزد اصلی جبهه اصلاحات است؛ مسعود پزشکیان هم مورد حمایت بخشی از بدنه شهرستانی جبهه اصلاحات است.

رحمانی‌فضلی: ریاست ستاد لاریجانی به من پیشنهاد نشده است 

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر اسبق کشور در‌ واکنش به برخی اخبار فضای مجازی گفت: من ارتباط و رفاقت نزدیکی با علی لاریجانی داشته و دارم اما تاکنون پیشنهادی درباره اینکه رئیس ستاد انتخاباتی ایشان بشوم به بنده ارائه نشده است. وی افزود:  البته اگر لاریجانی پیشنهاد دهند، از آن استقبال خواهم کرد اما فعلا چنین پیشنهادی مطرح نیست.

انتقاد سید عباس صالحى مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از تعداد داوطلبان نامزدى ریاست‌جمهوری

سید عباس صالحى مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از تعداد داوطلبان نامزدى ریاست‌جمهوری انتقاد کرده است. او در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت:  حضور متکثر، شلوغ و فاقد برنامه نامزدها در روزهای ثبت نام انتخابات مشکل فقدان تحزب و تشکل را آشکارتر می کند. پس از انقلاب، تجربه نزدیک به نیم قرن انتخابات را داریم، آیا موعد رفع این نقیصه نشده است؟ تا کی این نمایش مدلینگ … را تماشا کنیم؟

لاریجانی با بورس شروع کرد

علی لاریجانی هم فیلم تبلیغاتی منتشر کرد. او در این فیلم تبلیغاتی با بورس شروع کرده است.  شاه بیت حرف‌های او آنجایی است که می گوید: برای بهبود وضعیت بورس دولت و سیاست‌مداران لازم نیست کاری کنند، بلکه یکسری کارهایی را نباید انجام بدهند! مثل قیمت‌گذاری دستوری، ناپایداری نرخ انرژی، وضع عوارض نابجا، سود بانکی نامتوازن . او در این فیلم  می افزاید: با عدم مداخله بورس حتما بهتر خواهد شد.

عباس آخوندی؛ تنها و نگران ایران

روزنامه سازندگی نوشت: یکی از کاندیداهایی که در روز آخر و ساعات پایانی به تنهایی به ستاد انتخابات وزارت کشور رفت و ثبت‌نام کرد، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی بود. عباس آخوندی، منتقد مسکن مهری بود که احمدی‌نژاد ساخته بود چراکه آن کار را فاقد یک کار عملیاتی درست می‌دانست با این حال در دوران وزارت آخوندی نزدیک به یک میلیون مسکن ساخته شد. در سال ۱۴۰۰ نیز برای اولین بار کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد که از سوی شورای نگهبان صلاحیتش مورد تایید قرار نگرفت. در این دوره نیز او با اندیشه ایرانشهری و ابراز نگرانی از آینده ایران و فراگیر شدن جهل و عناد در کشور کاندیدا شد و در نطق انتخاباتی خود نیز به این موارد اشاره کرد.

صولت مرتضوی: تا آخر در صحنه انتخابات می‌مانم

صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی مبنی اینکه آیا به نفع نامزدی کنار خواهید رفت؟ بیان کرد: مگر آمده‌ایم که به نفع کسی کنار برویم؟ تا آخر در صحنه انتخابات می‌مانم.

هشدار وزیر کشور به کاندیداهای ریاست جمهوری : از تخریب رقبا خودداری کنید

احمد وحیدی ویز کشور، درباره توصیه به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای رعایت اخلاق در جریان رقابت‌ها و در مناظرات انتخاباتی گفت: این مساله در قانون انتخابات هم آمده است که کاندیداها از تخریب یکدیگر خودداری کنند و برنامه‌های خودشان را بگویند و از تهمت زدن و مسائل شبیه به این خودداری کنند.

کنایه توئیتری قالیباف به جلیلی و کاندیداهای بی تجربه دولتی ها : نسبت مشکلات را با توانایی ها و تجربه ها بسنجیم

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است، در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت:  رئیس جمهور بلافاصله بعد از انتخابات با چندین تصمیم حیاتی روبروست. باور کنیم انتخابات فردایی هم دارد!

یک تصمیم رئیس جمهور، امروز و اینده یک ملت را تغییر می دهد. ایده های نسنجیده و مدیران نیازموده، سالها کشور را عقب می اندازند. نسبت مشکلات را با توانایی ها و تجربه ها بسنجیم.

عبدی: افراد ثبت نام کرده یکی یکی به نفع یک نفر کنار رفته و مزد خود را طلب می کنند

عباس عبدی، پژوهشگر اجتماعی در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت:  آماده باشید از یکی دو روز دیگر افراد ثبت‌نام کرده، یکی یکی به نفع یک نفر کنار بروند و مزد خود را طلب کنند. ‏بعد از اعلام تایید شدگان هم برنامه دیگری در راه است.

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری شد

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری شد. وی شخصیت سیاسی باسابقه ای است که در کارنامه خود سه دوره معاونت در وزارت کشور را داراست.  استانداری گلستان،نماینده مردم شاهرود در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی در کارنامه فعالیت سیاسی و اجرایی رئیس ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری به چشم می‌خورد.

حمله وحید حقانیان به رسانه اصولگرا: این رسانه بطور مستقیم از بودجه نظامی و بیت المال ارتزاق می کنند

وحید حقانیان یکی از نامزدهایی که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است در بیانیه ای به انتقاد از یک خبرگزاری اصولگرا ( تسنیم) پرداخت و نوشت: در دولت من یکی از اولین اصلاحات، تغییر ریل رسانه‌های منتسب به نهادهای حاکمیتی کشور است که به طور مداوم در سیاست داخلی کشور دخالت می‌کنند.

در بیانیه وی همچنین آمده است: این رسانه بطور مستقیم از بودجه نظامی و بیت المال ارتزاق می کنند و از شکست کاندیدای مورد حمایت شان می ترسند.

اما این خبرگزاری واکنش نشان داد و نوشت: «همه بدانند، آنچه رخ داده، نه یک اقدام از ناحیه نهاد دفتر، بلکه تصمیمی فردی بوده است که ارتباطی نیز با حاکمیت ندارد.»

درخواست روزنامه جمهوری اسلامی از شورای نگهبان : صلاحیت احمدی نژاد را رد کنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:  «کسانی که در دوران تصدی ریاست جمهوری مرتکب زشت‌ترین اقدامات برای سرکوب مردم شدند، با بدترین ادبیات درباره مسائل داخلی و بین‌المللی سخن گفتند، بیشترین تحریم‌ها را به کشور تحمیل کردند، جامعه را دوقطبی کردند، مسائل اصلی را کنار گذاشتند و امور فرعی را پررنگ کردند، افراد کوچک و ضعیف و ناکارآمد را بر مردم مسلط کردند و کشور را حداقل ده‌ها سال به عقب برگرداندند، باید در پیشگاه مردم جوابگو باشند نه اینکه بار دیگر هوس حکمرانی کنند. »

ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی دستگاه‌های دولتی در انتخابات 

محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری بخشنامه انتخاباتی را ابلاغ کرد در این بخشنامه آمده است: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخابات به هر وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد و استفاده از امکانات دولتی و دستگاه‌های اجرایی و در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور برای این کار و فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری ممنوعیت داشته و جرم محسوب می‌شود.

اعلام جزییات مناظره‌های انتخابات

اعلمی دبیر ستاد انتخابات ریاست جمهوری سیما گفت: ️تعداد صندلی‌ها قطعی نشده است، ما تعداد را باز نگه داشته ایم تا ببینیم برای چند نفر باید صندلی‌ها تدارک دیده شود.

وی افزود: ️این آمادگی را داریم که برای هر تعدادی که شورای نگهبان تأیید کند فضای مناظره هم به همان تعداد در نظر گرفته شود.

اعلمی با بیان اینکه مناظره‌ها قطعی شده است و به صورت زنده برگزار می‌شود، اظهار کرد: ️مجری به زودی مشخص می‌شود و در حال حاضر سه نفر به عنوان گزینه‌های اصلی مناظره‌ها مطرح هستند.

هادی طحان‌نظیف: گمانه‌زنی درباره بررسی صلاحیت‌ها نشود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در خصوص بررسی صلاحیت‌ داوطلبان ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی نکنند.

هادی طحان‌نظیف افزود: بررسی صلاحیت‌ها به‌تازگی شروع شده و فرآیندی تفصیلی، دقیق و زمان‌بر است.

تایید صلاحیت 8 کاندیدا

گمانه زنی می‌شود  ٨ نفر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تائید صلاحیت شوند. این افراد محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، علی نیکزاد، شمس الدین حسینی، اسحاق جهانگیری و امیرحسین قاضی زاده هاشمی هستند.

توصیه عجیب ضرغامی به کاندیداهای ریاست جمهوری؛ بدون واهمه از شورای نگهبان با مردم حرف بزنید!

عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس ( توئتیر سابق) در صفحه شخصی اش نوشت:  از نامزدهای محترم می خواهم بدون واهمه از شورای نگهبان در مورد چالش های کشور حرف بزنند. مثلا بگویند با بسیاری از دهه هشتادی ها، که نه ما زبان آن ها را می فهمیم و نه آنان  زبان ما را، چگونه می خواهند حرف بزنند؟

اگر بلد نیستند حاضرند مترجم بگیرند؟! اصلا به مترجم اعتقاد دارند؟

توصیه برای اجماع نامزدهای دولتی

غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رئیس جمهور به نامزدهای دولتی توصیه کرد که اجماع کنند.

جبلی: مجری مناظره‌ها اوایل هفتۀ بعد تعیین می‌شود

پیمان جبلی رئیس صداوسیما اظهار داشت: مجری مناظره‌ها احتمالا اوایل هفتۀ بعد تعیین می‌شود. منتظر اعلام نظر شورای نگهبان برای تعداد افراد تایید صلاحیت‌ شده هستیم.

15 تیرماه زمان احتمالی مرحله دوم انتخابات

احمدوحیدی وزیر کشور هم اعلام کرد ۸ تیر ۱۴۰۳ پایان فرآیند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است ولی اگر به هر دلیلی نتیجه انتخابات در مرحله اول انتخابات روشن نشود، مرحله دوم انتخابات یک هفته بعد در تاریخ ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

محمد مهاجری: دولت سیزدهمی ها با چنگ و دندان دنبال حفظ قدرتشان هستند

محمد مهاجری، تحلیل‌گر سیاسی و روزنامه‌نگار اصولگرا، در روزنامه هم‌میهن نوشت: ️متاسفانه امروز جریان اصولگرایی رهاست و کسی در این جریان به حرف کسی گوش نمی‌دهد. بنابراین انتظار ائتلاف دور از ذهن است.

مهاجری در ادامه نوشت: ️چند نفر از دولت آقای رئیسی که دست بر قضا ضعیف‌ترین و ناتوان‌ترین هستند و در جریان اصولگرایی جایگاهی ندارند و کسی آنها را تحویل هم نمی‌گیرد، برای ثبت‌نام اقدام کردند و نمی‌دانند که با این اقدام آنها دولت وارد انتخابات می‌شود. در حقیقت فعالان سیاسی باید این موضوعات را مطالبه کنند، چراکه با این حجم ورود وزرا و معاونان آقای رئیسی به انتخابات، شائبه عدم سلامت انتخابات مطرح می‌شود.

وی همچنین در یادداشت خود آورده: ️معنای این ثبت‌نام‌ها این است که دولت موقت فعلی با چنگ و دندان به دنبال حفظ قدرت است. ورود اصولگرایان، وزرا و دولتی‌ها به انتخابات ریاست‌جمهوری نیز حاکی از آشفتگی است.

قاضی‌زاده هاشمی: از تصمیم جبهه انقلاب تبعیت می‌کنم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید گفت: امیدوارم یک رقابت انتخاباتی به احسن وجه اتفاق بیفتد و و شایسته‌ترین فرد انتخاب شود.

وی افزود: بنده خودم را متعلق به جبهه انقلاب می‌دانم و از هر تصمیمی که مجموعه جبهه انقلاب به آن برسد، تبعیت می‌کنم.

زاکانی: رأی می‌آورم

علیرضا زاکانی شهردار تهران اعلام کرد که در صورت تائید صلاحیت از سوی شورای نگهبان، برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مرخصی می‌گیرد.

زاکانی در پاسخ به سوالی که اگر رای نیاورید به شهرداری برمی گردید، گفت: باید همین بشود ولی رای می اورم

شرط مهم سیدمحمدخاتمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

سیدمحمدخاتمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شرط گذاشته است. کانال تلگرامی خاتمی بیانیه‌ وی درباره انتخابات را منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است:

1 نامزد مورد نظر باید در باور و عمل ملتزم به اصلاحات و تحول و تلاشگر در جهت اصلاح در همه عرصه‌های ساختاری و رویکردی باشد.

1 ﻓﻬﻢ درﺳﺖ ﺗﺤﻮﻻت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﺑﻪ وﯾﮋه ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت زﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن و بخش متوسط و پایین جامعه بخصوص بخش های کمتر برخوردار از یکسو و جلوگیری از افول سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و انسانی که متاسفانه روز بروز تضعیف شده است و تلاش پیگیر برای بهبود زندگی و معیشت مردم با رویکرد اقتصادی مطلوب در جهت توسعه همه جانبه و پایدار همراه با عدالت از سوی دیگر، دارای اولویتی اجتناب ناپذیر است.

3 درد ﺑﺰرگ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﺿﻌﻒ ﺧﺮدورزی در ﺣﮑﻤﺮاﻧﯽ و ﺳﻮء ﺗﺪﺑﯿﺮ در مواجهه با ﭼﺎﻟﺶﻫﺎ و ﺑﺤﺮان ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد و ﭘﯿﺶ رو اﺳﺖ.

واکنش عجیب زاکانی به تعیین جانشین؛ نیازی نیست!

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران درباره انتخاب جانشین شهردار تهران در ایام انتخابات گفت: ظاهرا قرار نیست که جانشین مشخص کنند چراکه خودشان اعلام کرده‌اند که در تهران هستند و اگر موضوعی باشد که بخواهند پیگیری کنند کار‌های اداری را انجام می‌دهند همچنین با حوزه ریاست هماهنگ کرده‌اند که کار‌ها از این طریق انجام شود

غلامحسین کرباسچی: وای از این همه رییس‌جمهور!

غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته تویتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وای از این همه رییس‌جمهور! بسیاری از مقامات کشوری و لشگری شاغل و سابث بحمدالله برای ثبت نام ریاست جمهوری امدند.

بعضی هم هنوز به شرایط سنی لازم نرسیده بودند ولی برای ادای وظیفه آمدند.

لیست کاندیداها خیلی طولانی شده، بهتر نیست وزارت کشور در پایان مهلت، لیست افرادی که نیامده‌اند را اعلام کند؟

احتمال عدم ثبت‌نام محسن رضایی در انتخابات قوت گرفت

برخی چهره‌های نزدیک به محسن رضایی گفتند که با وجود شایعات، ثبت نام وی به عنوان داوطلب کاندیداتوری ریاست‌جمهوری قطعی نیست.

برخی منابع دیگر البته می‌گویند که «عدم ثبت‌نام» او قطعی شده است، با این حال نزدیکان آقای رضایی در این باره به بیان این نکته اکتفا کردند که «تا این لحظه مشخص نیست که ایشان ثبت نام کند».

محسن رضایی در انتخابات ۸۴، ۸۸، ۹۲ و ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست‌جمهوری شده بود.

محسن هاشمی: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

محسن هاشمی هم اعلام کرده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی شود.

 محمد مخبر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام نمی‌کند

یک منبع آگاه گفت که محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری علیرغم درخواست‌هایی که از او در روزهای گذشته برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وجود داشت، اما عدم ثبت نام را ترجیح داده و قطعاً کاندیدا نمی شود.

محمدرضا عارف کاندیدا نمی‌شود

محمدرضا عارف در پاسخ به یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: باسلام و با تشکر از لطف شما و دیگر عزیزان و لزوم احترام به همه سلایق؛ قصد بر عدم حضور در انتخابات است. انشالله دلایل آن به زودی گفته خواهد شد.  برای شما و همه مردم عزیز کشورم آرزوی روزهای بهتر را دارم.

دعوت ۱۸۵ نماینده فعلی ‌‌و ادوار مجلس برای کاندیداتوری مهرداد بذرپاش

۱۸۵ تن از نمایندگان کنونی و ادوار مجلس شورای اسلامی از مهرداد بذرپاش، وزیر راه و ‌‌شهرسازی برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل آوردند.

در نامه این نمایندگان ملت با اشاره به سوابق و تجارب ارزنده بذرپاش در مسئولیت‌های کلان اجرایی، قانونگذاری و نظارتی و نیز دارا بودن روحیه تحولخواهی، جوانگرایی و خلاقیت و ابتکار از وی خواسته شده تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه شود.

این نمایندگان با تاکید بر ضرورت تداوم گفتمان خدمت دولت آیت‌الله رئیسی و اشاره به سابقه همکاری مهرداد بذرپاش با رئیس جمهور در دولت سیزدهم افزوده‌اند: یقین داریم با تداوم گفتمان آیت‌الله رئیسی روند خدمت خالصانه به مردم در دولت آینده نیز تداوم خواهد یافت.

محمدرضا پورابراهیمی؛ کاندیدای حزب موتلفه شد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده ادوار کرمان در مجلس  کاندیدای حزب موتلفه  برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

سعید محمد در راه ستاد انتخابات کشور 

سعید محمد رئیس اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امروز پس از حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) در راه وزارت کشور  است تا در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.

استفاده مجدد لاریجانی از تعابیر تاکسی‌های اینترنتی!

خبرگزاری تسنیم نوشت: علی لاریجانی بعد از آنکه نحوه‌ی اعلام نامزدی اش در توییتر با واکنش کاربران روبرو شد و نوع تبلیغات او را شبیه به ادبیات و کاراکترهای اسنپی دانستند، حالا اینبار فیلم تبلیغاتی ثبت نام خود را منتشر و صراحتاً از همان ادبیات استفاده کرده است.

احتمالاً علی لاریجانی ابتدا تصور نمی‌کرد که چنین مشابهت‌سازی‌هایی صورت بگیرد و به همین دلیل در مواجهه با خبرنگاری که موقع ثبت نام از او پرسید با اسنپ آمدید یا تپسی، گفت که مطالب مهمتری در آن توییت بود!

اما حالا که برای ستاد او مشخص شده آن پیام بیشتر نقشه های تاکسی‌های اینترنتی را تداعی می‌کرد، سعی کرده با همان ادبیات چند پله ادامه دهد! به همین دلیل این فیلم تبلیغاتی کوتاه او با عنوان «سفیر شما رسید» منتشر شده است.

فیلم تبلیغاتی لاریجانی در موقع ثبت‌نام او در دور قبل نیز با واکنش‌هایی مواجه شده بود.

واکنش کرباسچی به ثبت‌نام‌های فله‌ای در انتخابات ریاست جمهوری

غلامحسین کرباسچی دیگر فعال سیاسی اصلا ح طلب  هم به ثبت‌نام‌های فله‌ای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داده و از این موضوع انتقاد کرد.  کرباسچی در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنری بالاتر از این هست که ساز وکاری برقرارکنی که اصلی ترین نماد دموکراسی را در یک کشور تبدیل کنی به یک نمایش فکاهی یا استندآپ کمدی تحت عنوان ثبت نام انتخابات و ملت را چند روزی سرگرم کنی و کلی وقت و بودجه کشور را به باد دهی تا زمینه عبور از جمهوریت را در اذهان عمومی فراهم کنی؟

نقد سعید حجاریان به ثبت‌نام فله‌ای نامزدهای ریاست جمهوری

سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به ثبت نام فله ای نامزدهای ریاست جمهوری انتقاد کرد. او نوشت: یک دست کت‌و‌شلوار آراسته، چند قدم‌ آهسته، چرخاندن شناسنامه و چند فلاش دوربین… تمام! نه از برنامه منسجم می‌گویند، نه از اعضای مؤثر کابینه‌ احتمالی‌شان.  نام این‌ها هر چه باشد، سیاست‌ورزی و انتخابات نیست!

محمود احمدی‌نژاد در صف ورود به ستاد انتخابات کشور

فیلم های منتشر نشان می دهد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق کشور خود را به  ستاد انتخابات کشور رسانده و در صف ورود به این ستاد برای ثبت نام قرار دارد.

اضافه شدن دو چهره مطرح دیگر به جمع نامزدهای انتخابات

برخی رسانه ها از قصد اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی و مصطفی پورمحمدی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

بذرپاش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، فردا به وزارت کشور می‌رود

بر اساس اخبار غیر رسمی و شنیده‌ها از منابع مطلع مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی فردا دوشنبه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور می‌رود.

هشدار سردار کاظمی به احمدی نژاد

عبدالرضا داوری مشاور پیشین احمدی نژاد و فعال سیاسی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در آستانه ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، سردار کاظمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه، هشدارهای لازم را صریح و مستقیم به محمود احمدی نژاد اعلام کرد.

احمدی نژاد تا ساعاتی دیگر به ستاد انتخابات می‌رود

بر اساس اخبار غیر رسمی و شنیده‌ها محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق احتمالا تا قبل از ظهر امروز برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور می‌رود.

احمدی‌نژاد اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند

دولت بهار رسانه رسمی  محمود احمدی نژاد خبر داد که  او در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند. به نوشته این رسانه، جمعی با حضور در میدان ۷۲ نارمک تهران از محمود احمدی نژاد خواستند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. در فیلمی که از احمدی نژاد  در میان هوادارانش در جلوی منزل وی منتشر شده ، وی می گوید: می‌دانم چه مسائلی در پیش است ولی برای ثبت‌نام به وزارت کشور می‌روم.

محسن رضایی برای رسیدن به نامزد واحد ریش سفید اصول گرایان شده

روزنامه اعتماد نوشت:  محسن رضایی در ماه‌های اخیر تلاش کرد با تشکل امنا هم طیف شود و به نوعی نقش بزرگ‌تری جریان موسوم به انقلاب را به عهده بگیرد.

شنیده‌ها حاکی از این است که او جلسات مداوم و روزانه با این تشکیلات و جریان‌های زیرمجموعه آن و کاندیداهای قطعی و حتمی یا کسانی که احتمال کاندیداتوری آنها نزدیک به قطعی است داشته باشد. او اندکی بعد از اینکه شرایط کشور و رخدادها، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام را ناگزیر کرد، خبر داد که قصد کاندیداتوری ندارد اما تلاش می‌کند نیروهای جبهه انقلاب را به وحدت برساند.

رضایی با سعید جلیلی، محمد مخبر، علیرضا زاکانی، محمد مهدی اسماعیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مهرداد بذرپاش جلساتی را برگزار کرده است تا این چهره‌ها که همگی ذیل عنوان نیروهای جبهه انقلاب هستند برای تعیین یک گزینه نهایی به اجماع برسند.

به جز علیرضا زاکانی و سعید جلیلی به نظر می‌رسد با مدیریت محسن رضایی در نهایت از این بخش از نیروهای جبهه انقلاب در نهایت یک نفر کاندیدا خواهد شد./نورنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا