سیاسیانتخابات

دولت در سایه یک گفتمان است

جلیلی:

«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره ماهیت دولت سایه گفت: دولت سایه دکان و دستگاه نیست حزب یا تشکیلات هم نیست بلکه یک گفتمان است و طبق این گفتمان هر فردی که دل در گروی انقلاب دارد به اندازه وسع خود برای پیشرفت کشور وارد عمل شود و برای حل معضلات به میدان بیاید.

به گزارش پایگاه  خبری توانا ، «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه -۲۷ خرداد- مهمان برنامه «میزگرد اقتصادی» شبکه یک سیما بود. وی در این برنامه ضمن پاسخگویی به برخی سوالات، محورها و برنامه‌های خود در حوزه اقتصادی را تشریح کرد.

در این برنامه، مجید کریمی و وحید عزیزی مشاوران جلیلی همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حسین زاده بحرینی، یحیی آل اسحاق و داوود دانش جعفری سه کارشناس حوزه اقتصادی حضور داشتند.

جلیلی در این میزگرد، با اشاره به شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه» اظهار داشت: شعار خلاصه و عصاره برنامه‌های کشور است و اگر در شعارمان می‌گوییم «یک جهان فرصت»، به آن باور داریم و بر اساس برآوردها از ظرفیت ها و فرصت های کشور استفاه می کنیم.

وی ادامه داد: لازمه استفاده از فرصت ها، داشتن برنامه است اما برنامه برنامه سفارشی و شب امتحانی نیست بلکه باید رئیس جمهور به برنامه اشراف داشته باشد و بداند اولویت ها چیست و چگونه می‌خواهد به آنها دست یابد.

لازمه استفاده از فرصت ها، داشتن برنامه است اما برنامه برنامه سفارشی و شب امتحانی نیست بلکه باید رئیس جمهور به برنامه اشراف داشته باشد

نامزد چهاردمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر برخی کشورها از برخی مزیت ها مانند نفت، معدن، گردشگری، جنگل و ترانزیت و دریا بهره‌مند هستند اما خداوند همه اینها را به کشور ما داده است و از همه مهمتر نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده است.

جلیلی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید به برنامه اشراف کامل داشته باشد، افزود: یکی از مزیت‌های دولت چهاردهم همزمانی با شروع برنامه هفتم توسعه است و یک فرصت محسوب می‌شود و اگر می گوییم یک جهان فرصت یک ایران جهش هر ایرانی بتواند نقش پرشکوه؛ دولت باید بستر آن را فراهم کند و نقش آفرین باشد و بتواند برای هر یک از مردم زمینه را برای نقش آفرینی ایجاد کند.

نامزد چهاردمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انضباط بخشی مالی افزود: منابع و مصارف باید در عرصه های مختلف انضباط لازم را داشته باشند و باید اقتصاد مولد را با اولویت‌ها شکل داد و معیشت و رفاه مردم نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران از دوران مشروطه تاکنون را به دقت مطالعه کرده‌ایم همچنین ۶ برنامه توسعه قبل و بعد از انقلاب را ظرف ۱۱ سال گذشته به دقت مورد بررسی قرار داده‌ایم و سوال جدی مردم این است که در میزگردها موضوعات شناخته شده مطرح می‌شود و پاسخ‌هایی داده می‌شود، اما چرا تاکنون انجام نشده است؟

نامزد چهاردمین انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید نکات مهم، مزمن و اولویت‌دار را بشناسد و برای حل آنها ورود کند.

در ادامه این میزگرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حسین زاده بحرینی کارشناس اقتصادی درباره  ارزش پول ملی سئوال کرد و گفت که به صورت مستمر این ارزش کاهش پیدا کرده و در کنار آن و به موازات آن بازار ارز پیش بینی پذیری خود را از دست داده است همچنین در چند ماه اخیر در دولت شهید رئیسی و بانک مرکزی تلاش‌های خوبی شد هم اینکه بازار ارز پیش بینی پذیری شود، آنچه که هدف برنامه توسعه هفتم بوده حفظ ارزش پول ملی است و صراحتا از آن  صحبت شده، چگونه باید به این هدف برسیم؟

«حاکمیت ریال» اولین شرط حفظ ارزش پول ملی است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه یکی از شروط اصلی انضباط مالی، حاکمیت ریال است، گفت: اگر از ارزش پول ملی سخن می گوییم اولین شرط و لازمه آن این است که باید سازوکاری برای حاکمیت ریال داشته باشیم و اگر در پول ملی حاکمیت نداشته باشیم، ارزش آن را نمی توانیم حفظ کنیم.

جلیلی در پاسخ گفت: زیرساخت‌ها و سامانه‌های ایجاد شده باید به هم متصل شوند و کاربردی باشند.  چند سامانه مهم داریم مانند سامانه جامع تجارت، سامانه مؤدیان، سامانه املاک، و پایگاه رفاه ایرانیان که عمده گردش پول در این سامانه‌ها است و باید این سامانه ها تکمیل و به هم متصل شوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا