اقتصادی

سهم ۵۷ درصدی حمل و نقل دریایی از صادرات ترکیه

طی چهار ماه ابتدایی سال‌جاری میلادی ۵۷ درصد کل صادرات ترکیه از طریق حمل و نقل دریایی صورت گرفته است. ​

به گزارش توانانیوز،  طی دوره اول ژانویه تا پایان آوریل سال‌جاری میلادی ۵۷.۴ درصد از کل صادرات ترکیه از طریق حمل‌و‌نقل دریایی صورت گرفته است.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK) ارزش کل صادرات کشور در چهار ماه ابتدایی سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی با رشد ۲.۷ درصدی به ۸۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید.

همچنین طی این مدت بخش اعظم صادرات از ترکیه از طریق مسیر‌های دریایی رقم خورده است. در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ میلادی در مجموع ۴۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار انواع کالا به وسیله حمل‌و‌نقل دریایی به خارج صادر شده است.

مسیر‌های زمینی و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ۲۷ میلیارد و ۲۳ میلیون دلار سهم ۳۲.۶ درصدی از صادرات ترکیه در دوره اول ژانویه تا پایان آوریل برعهده داشته است.

همچنین طی این مدت هفت میلیارد و ۳۱۱ میلیون دلار انواع کالا از طریق حمل‌و‌نقل هوایی از ترکیه صادر شده که نشان دهنده رشد ۴.۱ درصدی نسبت به چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی است.

صادرات ترکیه از طریق حمل‌و‌نقل ریلی نیز در چهار ماه آغاز سالجاری در سطح ۵۶۹ میلیون دلار رقم خورده است.

از سوی دیگر حمل‌و‌نقل دریایی با ۶۱ میلیارد و ۶۷۱ دلار بیشترین سهم از واردات ۱۱۳ میلیارد و ۸۱ میلیون دلاری ترکیه از اول ژانویه تا پایان آوریل را به خود اختصاص داده و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و حمل‌و‌نقل هوایی با ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا