سیاسیانتخابات

صحبت های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دردومین مناظره تلویزیونی

 

دومین مناظره انتخاباتی، با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» با طرح موضوعات مختلف برگزار و در ۱۱ دقیقه بامداد جمعه پایان یافت.

به گزارش توانا نیوز، دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم از ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه با موضوع اقتصادی در استودیوی محل مناظره‌ها آغاز و تا ساعت ۱۱ دقیقه بامداد جمعه ادامه پیدا کرد.

دومین مناظره انتخاباتی، با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» برگزار و نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در حدود چهار ساعت به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

طبق جدول تنظیم شده توسط صداوسیما، قرار است ۳ مناظره انتخاباتی باقی مانده بین ۶ کاندیدا در تاریخ‌های جمعه ۱ تیر، دوشنبه ۴ تیر و سه‌شنبه ۵ تیر برگزار شود.

اجرای این مناظره را «مهدی خسروی» برعهده داشت.

۰۰:۳۲ پزشکیان: همین مردم ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند

«مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از پایان مناظره دوم نامزدهای انتخاباتی در جمع خبرنگاران در رابطه با نقطه نظرات خود پیرامون مناظره دوم، اظهار داشت: خدا قوت تا این ساعت منتظر ما بودید آرزوی توفیق داریم. نقطه نظری که دارم این است که ما اگر صادقانه برای مردم خدمت کنیم مردم شریف هستند.

وی عنوان کرد: مردم اگر ببینند در عمل آنگونه هستیم پشت ما هستند. اینها همان‌هایی هستند که در شروع انقلاب ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند. خیلی از آنها اکنون مسأله دارند؛ که به ما بر می‌گردد که در رفتار و گفتار خود تناقض داریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امیدوارم ما با شعارها و حرف‌های خود صادقانه اگر به قدرتی رسیدیم با مردم خود صادق باشیم و دغدغه محرومیت در ذهن و عمل ما باشد تا مشکلات حل شود.

۰۰:۲۴ جلیلی: یک ایران دعوت به مشارکت همگانی باید داشته باشیم

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان دومین مناظره در جمع خبرنگاران نظر خود را در مورد مناظره دوم این‌طور بیان کرد: این مناظرات و مباحثات کمک می‌کند که مردم بتوانند به انتخاب بزرگ خود نزدیک شوند و تصمیم دقیق بگیرند.

وی همچنین گفت: انشاالله آن چیزی را که خیر خودشان و خیر نظام در آن است به بهترین شکل انتخاب کنند. ما باید یک ایران دعوت داشته باشیم به مشارکت همه مردم به این عرصه بزرگ به جمهوریت نظام یعنی اینکه همه مردم به این عرصه بیایند و نقش پرشکوه خود را ایفا کنند و اگر امروز آن را به بهترین شکل ایفا کنند انشاالله به دنبالش جهش ایران هم شکل خواهد گرفت.

جلیلی افزود: مشارکت پرشکوه و گسترده‌ای که همه آحاد ملت می‌توانند در آن شرکت کنند و انشاالله با حضور گسترده خود جمهوریت نظام را به رخ بکشند و با انتخاب دقیقشان نشان دهند که به سمت پیشرفت و جهش راه را با قدرت ادامه خواهیم داد.

۰۰:۲۲ زاکانی: هرکسی ادعایی دارد باید به گذشته او نگاه کرد

«علیرضا زاکانی» پس از پایان مناظره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم که مردم پاسخ برخی از نکات را که انتظار دارند را گرفته باشند.

وی ادامه داد: هرکسی ادعایی دارد باید به گذشته او نگاه کرد و دید که آیا این ادعا در گذشته او صدق می‌کند یا خیر.

وی افزود: موضوعاتی که مطرح کردیم مسائلی بود که سال‌های سال جزو دغدغه مان بود و کار کارشناسی برای آن انجام شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم عزیز، کشور نیازمند تحول است که این تحول هم نیازمند بسته‌های عملی و اجرایی و قابل بررسی است. نمی‌توان حرف کلی زد چرا که کارها حل نمی‌شود.

زاکانی افزود: مسبب وضع موجود مسؤول دهه ۹۰ است. بی صبرانه منتظرم با او مناظره کنم. مناظره‌های نیابتی فایده‌ای ندارد.

۰۰:۱۹ پورمحمدی: باید اجازه بدهیم نقدها بیشتر شود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی گفت: امشب مناظره جدی شد.

وی ادامه داد: اگر رفت و برگشت جدی می‌شد آگاهی مردم هم بیشتر می‌شد. مردم می‌خواهند بیشتر بشناسند.

۰۰:۱۷ قاضی زاده هاشمی: باید نور افکنی بر روی افراد و تیم آنها انداخته شود

قاضی زاده هاشمی بعد از اتمام مناظره در جمع خبرنگاران گفت: باید نور افکنی بر روی افراد و تیم آنها و همچنین سوابق و «جوگیری های» آنها انداخته شود.

وی ادامه داد: مناظرات حاضر اشکالی دارد و آن این است که افراد به نقطه نظرات خود می‌پردازند که عمدتاً هم مثبت است. همه می‌خواهند بخشی از جامعه را مخاطب خودشان قرار بدهند. آن چیزی که در مناظره‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد فقط بیان‌ها است و اینکه در پس آنها چه تیمی مستقر می‌شوند و قرار است چه برنامه‌ای را پیاده کنند مغفول می‌ماند. مردم نیاز به آدم‌های پاکدست و دونده دارند.

قاضی زاده هاشمی گفت: الان دم از وفاق می‌زنیم اما قبلاً که مسئولیت داشتیم تا نگهبان در را هم از تیم خودمان گذاشته بودیم. باید ببینیم چقدر حرف‌هایی که در آن باور نیست دارد زده می‌شود.

۰۰:۱۴ قالیباف: مناظره دوم کارشناسی‌تر و باکیفیت‌تر از مناظره قبلی بود

محمدباقر قالیباف پس از برگزاری مناظره دوم انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت: در ابتدا به همه عزیزان در صدا و سیما اعم از خبرنگاران و مدیریت خسته نباشید می‌گویم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در مناظره دوم که در حوزه مسائل اقتصادی و خدمات‌رسانی بود، هم بحث‌ها کارشناسی‌تر و هم جذاب‌تر بود و یک جاهایی هم ریتم کار تندتر شد و نسبت به قبل کیفیت بهتری را داشت.

۰۰:۱۱ پایان دومین مناظره

۰۰:۰۶ جلیلی: مردم ایران را به شرکت در انتخابات پرشکوه دعوت می‌کنم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش جمع‌بندی دومین مناظره که با احتساب زمان‌های کسر شده، ۴ دقیقه و ۳۵ ثانیه فرصت داشت، عنوان کرد: در دو سطح برنامه‌هایم را مطرح کردم یکی آنکه ناظر به جهش کشور هست با استفاده از همه ظرفیت‌ها که لازمه آن عدالت است و دیگر آنکه برخی از موضوعاتی که ناظر به معیشت مردم است و نباید منتظر شد تا زیرساخت‌ها و جهش‌ها ابتدا صورت گیرد و بعد بهبود معیشت محقق شود.

جلیلی گفت: دو رویکرد وجود دارد یک رویکرد که خود را باور دارد و معتقد است نه تنها می‌توان از این مشکلات عبور کرد بلکه می‌توان پیشرفت و جهش نیز داشت و یک رویکرد دیگر این است که می‌ترسد و تصوراتی که نسبت به واقعیت ندارد را در نظر می‌گیرد و فکر می‌کنند تهدیدها مانع ملت ایران هستند. باید تهدیدها را ببینیم اما در کنار آن فرصت‌ها را هم ببینیم.

وی افزود: امروز فرصت‌های جهانی برای پیشرفت و جهش ما بسیار زیاد است. تجربه‌های غلط این است که مسائل داخلی مان را معطل بعضی از موضوعات بکنیم. در سال‌های اخیر در کارگاه‌ها و مزارع نیز حضور داشتند بابا کارشناسان مختلف گفتگو داشتند و برخی از آنها می‌گویند که نسلی وجود دارد که زبان ما را درک نمی‌کند در صورتی که این‌طور نیست. ساعت‌های متعددی با دانشجویان و اساتید صحبت کردم هرچند که ممکن است در مواقعی از صحبت‌های ما اقناع نشوند اما امروز در آستانه یک انتخاب هستیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: اگر بخواهیم چند موضوع را بهانه قرار دهیم و بگوییم که کارها پیش نمی‌رود درست نیست و باید افتخارات گذشته را مورد توجه قرار دهیم همانند آنکه امشب اعلام کردم در موضوع نظام سلامت و شبکه بهداشت دستاوردهایی داشتیم. سیاست گذاری مبتنی بر شواهد مانند این است که در ۴۰ سال گذشته موفق شدیم ۲۰ سال عمر جامعه را افزایش دهیم.

جلیلی، گفت: اینکه می‌گویم یک ایران جهش یعنی هر ایرانی نقش پرشکوه خود را ایفا کند و شرکت پرشکوه و حداکثری در انتخابات داشته باشند. من مردم ایران را به این موضوع دعوت می‌کنم که با مشارکت آنها بتوانیم جهش ایران را محقق کنیم.

۰۰:۰۰ پزشکیان: باید با مردم صمیمی باشیم

پزشکیان در بخش جمع بندی صحبت‌های خود عنوان کرد: من در دولت آقای خاتمی بودم و آن زمان هم نه فرار مغز بود بلکه به داخل می‌آمدند. وضع مردم هم خودشان بگویند خوب بود یا بد؟ بد بود رأی ندهند. در دوره‌های فعالیت با همان آدم‌هایی که در سیستم کار نمی‌کردند برخورد می‌شد.

وی اذعان داشت: مردم پشت سر ما قضاوت درستی ندارند. مشکل مدیر ارشد است. اگر به هر چه می‌گوید معتقد باشد پشت سرش خواهند گفت. بسیجی‌ها با ما خانه بهداشت نساختند همان‌ها که موهای بلند و … داشتند با ما همراه شدند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر به دنبال فقر زدایی هستیم باید مردم را مشارکت دهیم. باید با مردم صمیمی باشیم تا باور کنند می‌خواهیم برای آنها کار کنیم.

پزشکیان بیان کرد: شاخص اصلی عدالت است. اگر دست به دست هم دهیم و بعد بخواهیم به مشکل مردم فکر کنیم موانع برطرف می‌شود. مشکل باور مردم نیست. خیلی از آدم‌ها به قدرت می رسند اطرافیان خود را مسئول می‌کنند.

وی ادامه داد: هر چه برای خود و اطرافیانتان خواستید برای مردم هم همان را بخواهید که اگر نخواستید ظلم کردید. علت نارضایی مردم پرونده درست کردن ما برای آنها است. گروه زد و اف درست می‌شود. ما درد و صدای محرومین را اگر ببینیم و مدیریت کنیم آنها قطعاً در میدان خواهند بود.

پزشکیان در پایان تاکید کرد: سنی و کرد و بلوچ همه کردم ما هستند. به عنوان مسلمان معتقد هستم هر انسانی توان داشته باشد بر اساس شایستگی از آن کمک خواهیم گرفت. برای پیاده کردن حق و عدالت باید اصلاحات صورت گیرد. کیفیت یعنی رضایت مشتری. حق با مردم است و مردم همه اینها هستند. امکان ندارد با یک گروه، جناح و دسته مملکت را درست کنیم. نسبت به مناطق سنی نشین مسئولیت داریم. به آنها خدمت کافی نکرده‌ایم./مهر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا