علم و فناوریاجتماعی
موضوعات داغ

واکاوی اثرات هوش مصنوعی در علم حقوق

یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی در حوزه حقوق، استفاده از آن به عنوان یک مشاور حقوقی هوشمند است، مثلا با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان به صورت خودکار به سوالات حقوقی کاربران پاسخ داد. این سوالات ممکن است در مورد قوانین مالی، قوانین کار، قوانین حقوقی و غیره باشد

به گزارش  توانانیوز، هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و مزایای آن برای مشاوره حقوقی آنلاین به عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته دنیای امروز است که به شکل گسترده در صنایع مختلف نیز به کار می‌رود. اگرچه هوش مصنوعی در کوتاه مدت بیشتر به جای جایگزینی وکلا کمک می‌کند، در حال حاضر برای بررسی قراردادها، یافتن اسناد مربوطه در فرآیند کشف و انجام تحقیقات حقوقی استفاده می‌شود.

هوش مصنوعی تاثیر عمیقی بر اجرای قانون دارد.

اگرچه هوش مصنوعی در کوتاه مدت بیشتر به جای جایگزینی وکلا کمک می‌کند، در حال حاضر برای بررسی قراردادها، یافتن اسناد مربوطه در فرآیند کشف و انجام تحقیقات حقوقی استفاده می‌شود.

اخیرا هوش مصنوعی برای کمک به پیش‌نویس قراردادها، پیش‌بینی نتایج قانونی و حتی توصیه تصمیم‌های قضایی در مورد مجازات یا وثیقه استفاده می‌شود.

مزایای بالقوه هوش مصنوعی در قانون واقعی است و می‌تواند بهره وری وکیل را افزایش دهد و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کند.

در برخی موارد می‌تواند چرخ‌های عدالت را برای تحقیق و تصمیم‌گیری را افزایش دهد.

با این حال، هوش مصنوعی هنوز برای جایگزینی کامل قضاوت انسان در حرفه حقوقی آماده نیست.

نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌توانند با استفاده از تکنولوژی پردازش زبان طبیعی، به سوالات کاربران پاسخ دهد.

به عنوان مثال، نرم‌افزارهای مشاوره حقوقی هوشمند در این زمینه می‌توانند به کاربران در مورد قوانین مربوط به:

تأمین اجتماعی

مراحل طلاق

قوانین مربوط به املاک

مسایل مربوط به میراث

 پاسخ دهد.

یکی از کاربردهای جالب هوش مصنوعی در بخش حقوق است.

بدون شک، در دنیای امروز، دسترسی به مشاوره حقوقی بسیار مهم است. اما گاهی اوقات، به دلیل محدودیت زمان و محل، این دسترسی به مشاوره حقوقی به طور حضوری امکان‌پذیر نیست.

این موضوع باعث شده که بسیاری از افراد به دنبال راهکارهای دیگری برای دسترسی به مشاوره حقوقی بگردند.

یکی از راهکارهایی که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، مشاوره حقوقی آنلاین است.

اما با این حال، مشاوره حقوقی آنلاین همچنان با مشکلاتی روبرو است. این مشکلات عبارتند از:

نیاز به انسان‌های واقعی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی

محدودیت در تعداد مشاوران حقوقی آنلاین

تفسیر نادرست اطلاعات و مسائل حقوقی توسط مشاوران

حل این مشکلات با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند در بهبود مشاوره حقوقی آنلاین بسیار موثر باشد.

 

تفاوت یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی چیست؟

یادگیری ماشینی زیر مجموعه‌ای از هوش مصنوعی است و به ماشین‌های آموزشی انسان برای یادگیری بر اساس داده‌های ورودی اشاره دارد

یعنی یادگیری ماشینی به دنبال الگوهایی در داده‌ها برای نتیجه‌گیری می‌گردد.

هنگامی که ماشین یاد بگیرد یک نتیجه‌گیری درست داشته باشد، می‌تواند آن نتیجه‌گیری را روی داده‌های جدید اعمال کند.

اگر مثال یادآوری تماس تلفنی را در نظر بگیریم، فرض کنید شما یک یادآور هفتگی برای تماس با دوست خود تنظیم نکرده‌اید، اما هر چهارشنبه ساعت 5 بعد از ظهر با الکس تماس گرفته‌اید.

برای دو ماه گذشته یک گوشی هوشمند یادگیری ماشینی این الگو را تشخیص می‌دهد.

بنابراین اگر چهارشنبه آینده با الکس تماس نگیرید، می‌تواند به طور خودکار برای شما یادآوری ارسال کند، چرا که الگو را یاد گرفته است.

 

آیا هوش مصنوعی جایگزین وکلا خواهد شد؟

ابزارهای هوش مصنوعی بدون شک فرصت‌هایی را برای وکلا فراهم می‌کند.

اتوماسیون باعث صرفه جویی در وقت وکلا می‌شود که در غیر این صورت برای کمک به مشتریان و انجام کارهای قابل پرداخت بیشتر صرف می‌شود.

با این حال، چالش‌هایی نیز وجود دارد که هوش مصنوعی ارائه می‌کند که متخصصان حقوقی باید از آن آگاه باشند.

برای وکلا مهم است که تعهدات اخلاقی خود را هنگام استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی درک کنند.

 

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در مشاوره حقوقی آنلاین چیست؟

یکی از مزیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در مشاوره حقوقی آنلاین، صرفه‌جویی در وقت و هزینه است.

با استفاده از نرم‌افزارهای مشاوره حقوقی هوشمند، کاربران می‌توانند به سوالات حقوقی خود پاسخ‌دهند، بدون این که نیاز به مراجعه حضوری به یک وکیل داشته باشند.

این کار کاربران را از هزینه‌های مربوط به مشاوره حقوقی و همچنین هزینه‌های مربوط به سفرهای داخل شهری و برون شهری و تلف شدن وقت‌شان کمک می‌کند.

علاوه بر این، نرم‌افزارهای مشاوره حقوقی هوشمند، احتمال بروز خطا را کاهش می‌دهند.

در صورتی که یک وکیل برای پاسخ به یک سوال حقوقی از یادگیری خود استفاده کند، ممکن است به دلیل نادرستی در درک و فهم مطالب و پردازش اطلاعات، پاسخ نادرستی را ارائه دهد.

اما با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، این امکان به حداقل‌ترین حالت ممکن می‌رسد و یا این که کلا وجود ندارد.

همچنین، نرم‌افزارهای مشاوره حقوقی هوشمند می‌توانند به عنوان یک ابزار آموزشی برای وکلای جوان استفاده شوند.

این وکلای جوان می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزارها، به یادگیری قوانین و مقررات حقوقی خود کمک کنند و همچنین برای پاسخ به سوالات حقوقی مشتریان، آن‌ها را بهبود‌دهند.

به علاوه، هوش مصنوعی می‌تواند به مشاوران حقوقی در تفسیر و بررسی متون حقوقی کمک کند.

این فناوری می‌تواند به طور خودکار متون حقوقی را تفسیر کرده و نکات مهم آن‌ها را برای مشاوران حقوقی بیان کند.

همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند به مشاوران حقوقی در تشخیص مسئله و ارائه راه‌حل‌های بهتر کمک کند.

با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق، هوش مصنوعی می‌تواند به مشاوران حقوقی در تشخیص الگوهای تکراری و پیچیده کمک کند و به آن‌ها کمک کند تا بهترین راه‌حل‌های حقوقی را برای مشتریانشان پیشنهاد‌ دهند.

در نهایت، استفاده از هوش مصنوعی در مشاوره حقوقی آنلاین، امکان دسترسی به مشاوره حقوقی برای افرادی را که به دلیل فاصله جغرافیایی یا دیگر مشکلات نمی‌توانند به طور حضوری به یک وکیل مراجعه کنند، فراهم می‌کنند.

پس هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید در ارائه مشاوره حقوقی آنلاین به کار گرفته شود. با استفاده از این تکنولوژی، می‌توان به سرعت و با کیفیت بالا به سوالات حقوقی کاربران پاسخ داد و همچنین هزینه و وقت صرف‌شده در مشاوره حقوقی را کاهش داد.

تحلیل متن و قوانین

هوش مصنوعی می‌تواند به تحلیل متن و قوانین کمک کند. با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، می‌توان از هوش مصنوعی برای تحلیل قوانین و متون حقوقی استفاده کرد.

به عنوان مثال، با استفاده از این روش، می‌توان قوانین مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و تغییراتی که در آن‌ها ایجاد شده است را شناسایی کرد.

ربات‌های چت

استفاده از ربات‌های چت مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به بهبود مشاوره حقوقی آنلاین کمک کند.

با استفاده از این روش، می‌توان افراد را به سوالات مشابه و مسائل مشابه هدایت کرد و با توجه به داده‌های مختلف، به راحتی به سوالات مختلف پاسخ داد.

چگونه وکلا می‌توانند از هوش مصنوعی در شرکت‌های حقوقی استفاده کنند؟

صنعت حقوقی در حال حاضر از هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه‌های کار خود استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی در شرکت‌های حقوقی ممکن است به صراحت قابل توجه نباشد، اما به وکلا و حقوقدانان کمک می‌کند تا وظایف خود را بهتر انجام‌دهند.

به طور خاص، هوش مصنوعی در شرکت‌های حقوقی به متخصصان حقوقی کمک می‌کند تا با قرار دادن مشتریان در اولویت به روشی بی‌سابقه، فعالیت‌های خود را تغییر‌دهند.

در ادامه چند مورد از راه‌هایی که وکلا می‌توانند از هوش مصنوعی در شرکت‌های خود استفاده کنند، آورده شده است.

تحقیقات

مشابه نرم افزار کشف الکترونیکی، نرم افزار تحقیقات حقوقی مبتنی بر هوش مصنوعی به متخصصان حقوقی اجازه می‌دهد تا به سرعت پایگاه داده‌های بزرگی از مقررات، قوانین، حوزه‌های عمل، حوزه‌های قضایی، قوانین موردی و موارد دیگر را اسکن و جستجو کنند.

با نرم افزار تحقیقات حقوقی، وکلا می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری کرده و به آن‌ها در درک سوابق کمک کنند.

انجام تحقیقات جامع‌تر با سرعت‌های بیشتر باعث صرفه جویی در وقت وکلا و صرفه جویی در پول مشتریان می‌شود. ابزارهایی که با نرم افزارهای مدیریت تمرین ادغام می‌شوند، کاربران را قادر می‌سازد تا تحقیقات را مستقیما به جزئیات پرونده مربوطه انجام‌دهند و پیوست کنند.

مدیریت اسناد و اتوماسیون

در حالی که شرکت‌های حقوقی به دور شدن از اسناد کاغذی ادامه می‌دهند، ذخیره‌سازی اسناد الکترونیکی چالش‌های مشابهی برای ذخیره‌سازی اسناد چاپی دارد.

سوابق الکترونیکی فضای فیزیکی کمتری را اشغال می‌کنند، اما مرتب‌سازی و یافتن اسناد هنوز چالش برانگیز است.

نرم افزار مدیریت اسناد مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از قابلیت برچسب گذاری و پروفایل، فایل‌های حقوقی از جمله قراردادها، پرونده‌های پرونده، یادداشت‌ها، ایمیل‌ها و غیره را ذخیره و سازماندهی می‌کند.

این روش ذخیره و سازماندهی فایل‌های دیجیتال به همراه جستجوی متن کامل، اسناد را بسیار بالا می‌برد. راحت‌تر پیدا کردن

راه‌حل‌های مدیریت اسناد همچنین شناسه سند و امتیازات ورود/خروج را برای حفظ کنترل نسخه و امنیت فعال می‌کنند.

همچنین، نرم افزار مدیریت اسناد می‌تواند به سیستم‌های دیگر مانند مایکروسافت آفیس متصل شود تا به راحتی فایل‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارد.

اتوماسیون اسناد به شرکت‌های حقوقی کمک می‌کند تا اسناد را با استفاده از الگوهای هوشمند ایجاد کنند.

متخصصان حقوقی می‌توانند به طور خودکار فیلدهای فرم را مستقیما از پرونده در قالب‌ها پر کنند و در زمان و تلاش صرفه جویی کنند.

اتوماسیون اسناد حقوقی یک فرآیند متمرکز و کارآمد برای تولید نامه‌ها، موافقت نامه‌ها، درخواست‌ها، صورتحساب‌ها، فاکتورها و سایر اسناد قانونی فراهم می‌کند.

دقت لازم

انجام تحقیقات لازم اغلب به متخصصان حقوقی نیاز دارد که تعداد زیادی از اسناد مانند قراردادها را بررسی کنند.

مانند سایر چالش‌های مرتبط با اسناد، هوش مصنوعی می‌تواند به متخصصان حقوقی کمک کند تا اسناد را با سرعت بیشتری بررسی کنند.

یک راه‌حل بررسی دقیق مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند اسناد خاصی را که برای بررسی دقیق مورد نیاز است، مانند اسنادی که حاوی یک بند خاص هستند، ارائه دهد.

نرم افزار بررسی دقیق هوش مصنوعی همچنین می‌تواند تغییرات اسناد را تشخیص دهد.

 

تجزیه و تحلیل دعاوی حقوقی

تعیین قابلیت دعوی یا تعیین کمیت ارزش دعوی مستلزم تجزیه و تحلیل گسترده پرونده‌های سابقه دار است.

هوش مصنوعی می‌تواند به سرعت آن سوابق را بررسی کند و به وکلا کمک کند تا اسناد دقیق و مناسب‌تری بر اساس آن داده‌ها تهیه کنند.

افزایش بهره وری

استفاده از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای دستی معمول به بهبود کارایی در سراسر شرکت کمک می‌کند.

فرآیندهای مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت‌های زمان‌بر و کار فشرده را برای افزایش بهره‌وری حذف می‌کنند، خواه جستجوی قرارداد باشد یا انجام بررسی‌های لازم و یا ایجاد یک فاکتور.

بهبود دسترسی به عدالت

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این پتانسیل را دارند که موانع پیش روی عدالت را کاهش‌دهند، به ویژه هزینه بالای دسترسی به کمک حقوقی را.

با صرفه جویی در وقت در کارهای حقوقی دستی و معمول، وکلا می‌توانند برآوردها و هزینه‌های مشتریان را کاهش‌دهند.

به عنوان مثال، اگر تحقیقاتی که قبلا 20 ساعت طول می‌کشید، اکنون دو ساعت طول بکشد، وکلا می‌توانند این وقت را به مشتریان خود منتقل کنند.

در حالی که صنعت حقوقی هنوز به طور کامل این مزایای استفاده از هوش مصنوعی را درک نکرده است، اما پتانسیل آن وجود دارد.

یک تجربه مشتری محور بهتر ارائه دهید

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در شرکت‌های حقوقی به یک مزیت اصلی خلاصه می‌شود، یعنی دادن زمان بیشتر به وکلا و متخصصان حقوقی.

با ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که زمان و کارایی کار را ایجاد می‌کند، وکلا می‌توانند زمان بیشتری برای صرف مستقیم با مشتریان برای تقویت روابط معنادار داشته باشند.

وکلا می‌توانند با موکلین خود بهتر آشنا شوند و به درستی درک کنند که چگونه و چرا آن‌ها به کمک حقوقی نیاز دارند.

با تبدیل شدن به یک مشاور قابل اعتماد که برای شناخت مشتریان و ارائه خدمات کارآمد و به موقع وقت صرف می‌کند و این کار شهرت شما را افزایش می‌دهد.

با افزایش اعتماد مشتریان به شما، ارجاعات بیشتر و بررسی‌های آنلاین بهتری ایجاد خواهید کرد.

این رویکرد در نهایت می‌تواند منجر به مشتریان و درآمد بیشتر برای شرکت حقوقی شما شود.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص جرایم کیفری هم کمک کند؟

بله، هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص جرایم کیفری نیز کمک کند.

از جمله کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه حقوقی، می‌توان به تحلیل داده‌های جرایم و پیش‌بینی جرائم آینده اشاره کرد.

هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و شبکه‌های عصبی، می‌تواند به تحلیل داده‌های آماری مربوط به جرایم و پیش‌بینی روند جرائم در آینده کمک کند.

به عنوان مثال، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند با تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از دادگاه‌ها و سایر منابع، الگوهایی برای جرایم خاصی مانند سرقت، قتل و… شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها پیش‌بینی کنند که جرایم مشابه در آینده برای کدام مناطق و شهرها رخ می‌دهند.

همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند در تحلیل داده‌های مربوط به روش‌های پیشگیری از جرائم و کاهش رانت و فساد نیز موثر باشد.

با این حال، باید توجه داشت که هوش مصنوعی هنوز به تنهایی نمی‌تواند جایگزین تحلیل و بررسی انسانی در حوزه حقوقی باشد و همیشه نیاز به ارزیابی و تایید انسانی دارد.

آیا هوش مصنوعی در تشخیص جرایم می‌تواند به اشتباه بیفتد؟

هوش مصنوعی در تشخیص جرایم ممکن است به اشتباه بیفتد

هر چند که هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و شبکه‌های عصبی، می‌تواند به تحلیل داده‌های آماری و پیش‌بینی جرائم آینده کمک کند، اما هوش مصنوعی هنوز نمی‌تواند به تنهایی جایگزین تحلیل و بررسی انسانی در حوزه حقوقی باشد.

در بعضی موارد، هوش مصنوعی ممکن است به دلیل نواقص در داده‌های ورودی و یا الگوریتم‌های استفاده شده، به تشخیص اشتباهی برسد.

همچنین، برخی از مسائل حقوقی مانند تفسیر قوانین و مقررات و برخی مسائل اخلاقی و انسانی، هنوز به طور کامل توسط هوش مصنوعی قابل حل نیستند و نیاز به تحلیل انسانی دارند.

بنابراین، هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ابزار بسیار مفید در تشخیص جرایم و کاهش رانت و فساد مورد استفاده قرار گیرد، اما همواره نیاز به تحلیل انسانی و ارزیابی دقیق توسط کارشناسان حقوقی دارد.

آیا استفاده هوش مصنوعی آماده است تا برای مسائل قانونی و حقوقی استفاده شود؟

به عنوان راهی برای سریعتر کردن روند قانون و عاری از خطاها یا حذفیات، هوش مصنوعی ابزاری خوشایند در راه عدالت است.

هوش مصنوعی ممکن است راه کارآمدتری برای حل و فصل پرونده‌های مدنی باشد، در حالی که در عین حال قابلیت پیش بینی را بدون ایجاد خطر اخلاقی افزایش می‌دهد.

جایی که مشکل سازتر می‌شود زمانی است که از هوش مصنوعی برای جایگزینی قضاوت انسان استفاده می‌شود، به ویژه در زمینه حقوق کیفری.

هوش مصنوعی به دلایلی برای این کار آماده نیست.

برای یکی، ممکن است سوگیری در داده‌های آموزشی وجود داشته باشد که توسط مدل‌های ML حاصل تقویت و نهادینه می‌شود.

شاید بتوانیم بر این مشکل غلبه کنیم.

در واقع، روند حذف سوگیری از داده‌های آموزشی ما ممکن است باعث شود ما برخی از نژادپرستی و تبعیض جنسی ذاتی سیستم حقوقی خود را درک کرده و اصلاح کنیم.

با این حال، مشکل فرآیند قانونی عدم شفافیت و توضیح‌پذیری در استفاده از هوش مصنوعی نیز وجود دارد. و نمی‌توان حداقل هنوز یک شبکه عصبی مصنوعی یادگیری عمیق را بررسی کرد.

هوش مصنوعی آینه‌ای برای بشریت است که برخی از نقص‌های ذاتی ما را آشکار می‌کند. روند بازگشایی دلایلی که یک هوش مصنوعی توصیه می‌کند ممکن است ما را به درک بهتر واقعیت و محدودیت‌های توضیحات انسانی یا منطقی‌سازی تصمیماتشان سوق دهد.

اما مهمتر از آن، ایده اجازه دادن به الگوریتم‌ها برای اتخاذ تصمیماتی برای سلب آزادی ممکن است به سادگی غیر وجدانی باشد.

غیرقابل تصور نیست که الگوریتم‌های یادگیری ماشین شروع به پیش‌بینی زمانی کنند که فردی احتمالا در آینده با اعتماد به نفس بالا مرتکب جرمی شود، مانند فیلم علمی تخیلی Minority Report.

یکی دیگر از دلایل قانع‌کننده برای محدود کردن استفاده از هوش مصنوعی در زمینه جنایی ممکن است این باشد که قضات، وکلا و جامعه به طور کلی می‌توانند به این الگوریتم‌ها اعتماد بیش از حد داشته باشند.

حتی اگر انسان‌ها قدرت تصمیم‌گیری نهایی را حفظ کنند، متکی شدن بیش از حد به توصیه‌های مبتنی بر فناوری، پدیده‌ای به نام سوگیری اتوماسیون، غیر معمول نیست.

با هوش مصنوعی، این اعتماد ممکن است به خصوص نابجا باشد، زیرا توانایی‌های واقعی این فناوری ممکن است آنقدر که به نظر می‌رسد هوشمند نباشد.

پس تا وقتی این موارد حل نشوند و به این سوالات جواب داده نشود، باید با احتیاط بیشتری از این ابزار عالی استفاده کرد.

ابزارهای هوش مصنوعی حقوقی

در این بین، وکلا می توانند از چندین ابزار قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند تا به آنها کمک کند قانون را به طور کارآمدتر انجام دهند و مشتری محورتر شوند.

در ادامه چند ابزار هوش مصنوعی برای مشاوران حقوقی خارجی را معرفی می کنیم که عبارتند از:

Smith.ai یک پلتفرم برون سپاری است که برای پاسخگویی به تماس های وکلا و شرکت های حقوقی استفاده می کند.

Smith.ai با ویژگی‌های ربات چت خود و هنگام تصمیم‌گیری درباره نحوه ثبت و مسیریابی تماس‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

Gideon یکی دیگر از ابزارهای چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که می آموزد چگونه به سوالات احتمالی پاسخ دهد.

Casetext یک پلت فرم تحقیقات حقوقی و یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که به وکلا کمک می کند پرونده ها را سریع و آسان پیدا کنند.

Casetext موارد را برای اطمینان از مرتبط بودن آنها با موضوع مورد بررسی تجزیه و تحلیل می کند.

Diligen به وکلا کمک می کند تا با استفاده از یادگیری ماشینی برای بررسی قراردادها برای بندها، مفاد یا تغییرات خاص، بررسی لازم را انجام دهند و به سرعت خلاصه ای مناسب را ارائه دهند.

نتیجه‌گیری و جمع بندی

در این مقاله، به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در مشاوره حقوقی آنلاین پرداختیم. با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان به بهبود و ارتقای مشاوره حقوقی آنلاین کمک کرد. با این حال، همچنان نیاز به انسان‌های واقعی در این زمینه وجود دارد و هوش مصنوعی نمی‌تواند به طور کامل در حال حاضر جایگزینی برای انسان باشد.

 نویسنده: دکتر شادی دالوند

محقق و مدرس حوزه فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا