بین الملل
موضوعات داغ

چگونگی تعیین جایگزین بایدن در انتخابات توسط دموکرات ها

چگونه دموکرات‌ها می‌توانند بایدن را قبل از نوامبر به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری جایگزین کنند؟

به گزارش توانانیوز، واشنگتن، ۲۸ ژوئن (رویترز) – پس از عملکرد لرزان رئیس‌جمهور جو بایدن در مناظره با رئیس‌جمهور پیشین دونالد ترامپ در شب پنجشنبه، برخی دموکرات‌ها به طور علنی این سوال را مطرح کردند که آیا کسی باید به جای بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ جایگزین شود؟
یک فرایند برای این کار وجود دارد، اما پیچیده خواهد بود.

برای پاسخ به چگونگی انجام این کار، رویترز با الین کامارک، یکی از اعضای ارشد مؤسسه بروکینگز، عضو کمیته ملی دموکرات (DNC)، و نویسنده کتاب “سیاست‌های مقدماتی” درباره فرایند نامزدی ریاست‌جمهوری صحبت کرد.

سوال و‌جواب هایی که در ادامه خواهید شنید ، عمدتاً بر اساس مصاحبه‌ها با او است.

دموکرات‌ها چه گزینه‌هایی دارند؟

حزب دموکرات برای بایدن به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری خود هیچ برنامه واقعی جایگزینی نداشته است. او امسال تقریباً بدون رقیب برای نامزدی ریاست‌جمهوری حزب شرکت کرد.
او تا اواخر تابستان امسال به طور رسمی نامزد نخواهد شد، بنابراین هنوز زمان برای تغییر  و هم چنین چندین سناریو برای اجرای آن وجود دارد.
بایدن می‌تواند خودش تصمیم بگیرد که قبل از نامزدی کنار برود؛ او می‌تواند با افرادی مواجه شود که سعی می‌کنند نمایندگانی که او جمع کرده را به دست آورند؛ یا او می‌تواند پس از کنوانسیون دموکرات‌ها در شیکاگو در ماه آگوست کنار بکشد و کمیته ملی دموکرات ، کسی را برای رقابت با ترامپ به جای او انتخاب کند.

پس چه اتفاقی می‌افتد؟

در حال حاضر، این فرایند عمدتاً به بایدن بستگی دارد. او باید موافقت کند که کنار برود یا با چالشی مواجه شود که در این مرحله  سعی کند او را مجبور به این کار کند. تاکنون بایدن هیچ نشانه‌ای از تمایل به کنار رفتن نشان نداده و هیچ رقیبی مستقیماً او را به چالش نکشیده است.
در واقع، برخی از جایگزین‌های بالقوه او – معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس و فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام – پس از مناظره ، به طور پرشور از او دفاع کردند و در نقش نماینده‌ گانی بودند که که حمایت خود را نشان دادند اما همچنین در برابر عملکرد لرزان او در صحنه مناظره آتلانتا، تحویل روان خود را به نمایش گذاشتند.

اگر بایدن کنار برود چه اتفاقی می‌افتد؟

بایدن در چند ماه گذشته تقریباً ۴۰۰۰ نماینده دموکرات را با پیروزی در انتخابات مقدماتی در ایالات و مناطق آمریکا جمع کرده است.
این نمایندگان معمولاً به او رأی می‌دهند، اما قوانین، آن‌ها را مجبور یا ملزم به این کار نمی‌کند؛ نماینده ‌ها می‌توانند با وجدان خود رأی دهند، به این معنا که می‌توانند رأی خود را به کسی دیگر بدهند.
اگر بایدن با کنار رفتن، نمایندگان خود را “آزاد” کند، ممکن است رقابتی میان دیگر نامزدهای دموکرات برای تبدیل شدن به نامزد اصلی شکل گیرد.

نویسنده و  مترجم: مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا