بین المللانتخابات

شک و تردید دموکرات ها درباره نامزدی بایدن

بایدن با شک و تردیدهای فزاینده‌ای از سوی دموکرات‌ها درباره انتخابات مجددش در سال ۲۰۲۴ مواجه است.

به گزارش توانانیوز، واشنگتن، ۲ ژوئیه (رویترز) – برخی از دموکرات‌های منتخب که به رئیس‌جمهور جو بایدن وفادار هستند، روز سه‌شنبه سوالات جدیدی درباره نامزدی او برای انتخابات ۲۰۲۴ مطرح کردند، به طوری که یکی از آنها خواستار کناره‌گیری او شد. این تغییر پس از آن صورت گرفت که بسیاری از آنها از او در پی عملکرد لرزان هفته گذشته‌اش در مناظره دفاع کردند.

به گفته دموکرات ها و استراتژیک های سیاسی، اینکه بایدن پس از عملکرد نامطمئنش در مناظره با نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه دونالد ترامپ به نامزدی خود برای انتخابات ۲۰۲۴ ادامه دهد یا خیر، عمدتاً به تصمیم خودش بستگی دارد.

اما بایدن تحت فشار قرار دارد. برخی از اهداکنندگان خواستار کناره‌گیری او شده‌اند و دیگر دموکرات‌ها به صراحت ابراز نگرانی کرده‌اند که او توانایی شکست ترامپ در نوامبر را ندارد.

طبق گفته یکی از دستیاران دموکرات مجلس نمایندگان، ۲۵ عضو دموکرات مجلس نمایندگان در حال آماده‌سازی درخواست برای کناره‌گیری بایدن هستند.
یک دستیار دموکرات دیگر مجلس نمایندگان گفت که دموکرات‌های میانه‌رو در مناطق رقابتی – که اغلب “خط مقدم” نامیده می‌شوند – این هفته با سوالات زیادی در مناطق خود مواجه شده‌اند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس که پس از مناظره انجام شد نشان داد که یک سوم دموکرات‌ها معتقدند بایدن باید از نامزدی خود انصراف دهد.
نماینده کنگره لوید داگت، اولین دموکرات کنگره بود که روز سه‌شنبه خواستار انصراف بایدن از رقابت ریاست جمهوری شد. او در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت که امیدوار است دیگر قانون‌گذاران دموکرات از او پیروی کنند.
دومین دستیار گفت: “به نظر می‌رسد سد شکسته شده است.”

نانسی پلوسی، سخنگوی سابق مجلس، در مصاحبه‌ای با ام‌اس‌ان‌بی‌سی روز سه‌شنبه بر دستاوردهای متعدد قانون‌گذاری بایدن تأکید کرد، اما گفت که پرسیدن اینکه آیا عملکرد او در مناظره یک اتفاق بوده یا نشانه‌ای از مشکل سلامتی بزرگ‌تر، مشروع است. او گفت که ترامپ نیز باید تحت همان بررسی قرار گیرد.

نویسنده و مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا