بین المللاجتماعی

۱۱۶ نفر در حادثه ازدحام جمعیت درهند کشته شدند

تجمع مذهبی در هند: حدود ۱۱۶ نفر در حادثه ازدحام جمعیت در منطقه هاترس کشته شدند

به گزارش توانا نیوز ، دهلی نو، ۲ ژوئیه (رویترز) – به گفته مقامات، حداقل ۱۱۶ نفر، که بسیاری از آن‌ها زنان و کودکان بودند، در حادثه ازدحام جمعیت در یک گردهمایی مذهبی هندو در شمال هند در روز سه‌شنبه کشته شدند. این حادثه یکی از بدترین تراژدی‌های سال‌های اخیر در این کشور به شمار می‌آید.

این حادثه در روستایی در منطقه هاترس در ایالت اوتار پرادش، حدود ۲۰۰ کیلومتری (۱۲۵ مایلی) جنوب شرقی پایتخت ملی دهلی نو رخ داد. مقامات گفتند هزاران نفر در دمای شدید اواخر بعد از ظهر در آنجا جمع شده بودند.

حادثه زمانی رخ داد که جمعیتی از مومنان به سوی صحنه فشار آوردند تا به واعظی که از روی صحنه پایین می‌آمد دست بزنند. یوگی آدیتیانات، سروزیر اوتار پرادش، پرجمعیت‌ترین ایالت هند، این را اعلام کرد.

در حالی که علت حادثه بلافاصله مشخص نشد، آشیث کومار، مدیر منطقه هاترس، پیشنهاد داد که ممکن است “به دلیل ازدحام بیش از حد در زمانی که مردم سعی داشتند محل را ترک کنند” رخ داده باشد.

چایترا وی، یکی دیگر از مقامات ارشد ایالتی، به شبکه تلویزیونی “ایندیا تودی” گفت که مردم ممکن است هنگام جستجوی آب در گرما، تعادل خود را از دست داده باشند.

او گفت: “در یک نقطه گل مرطوب وجود داشت که ممکن است مردم در آنجا لیز خورده باشند. همچنین به دلیل گرما، ممکن است مردم به سمت محلی که آب نگه‌داری می‌شد حرکت کرده باشند و این حادثه را نیز ایجاد کرده باشد.” او افزود که ۱۸ نفر مجروح و در بیمارستان هستند.

پلیس اعلام کرد که تحقیقات را آغاز کرده و قول داد علیه هر کسی که مسئول شناخته شود اقدام کند. آن‌ها افزودند که ممکن است تعداد حاضران بیشتر از حد مجاز بوده باشد.

رئیس پلیس ایالتی، پراشانت کومار، گفت: “نواقص توسط مقامات نیز بررسی خواهد شد و بر اساس گزارشی که ظرف ۲۴ ساعت آماده خواهد شد، اقدام خواهد شد.”

مترجم و نویسنده :مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا