عمومیاجتماعیاقتصادی

تردد مسافری قشم – لارک از سر گرفته شد

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از راه‌اندازی خط دریایی قشم به جزیره لارک از امروز شنبه ۱۶ تیرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش توانانیوز،  از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد در این ارتباط اظهار کرد: به دنبال دیدار مردمی علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر با اهالی جزیره لارک، و مطالبه مطروحه از سوی ساکنان جزیره مبنی بر برقراری خط منظم دریایی به منظور انجام امور جاری، شناور مسیر قشم به لارک و بالعکس از امروز آغاز به‌کار کرد.

 وی با اعلام اینکه تردد در مسیر این دو جزیره به صورت چهار بار در هفته انجام می‌شود، افزود: این ترددها در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته مسافران را از قشم به مقصد جزیره لارک و بالعکس منتقل می‌کند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: روزهای شنبه ساعت هشت صبح و دوشنبه ساعت ۱۶، روزهای چهارشنبه و جمعه نیز در ساعت ۱۷:۳۰مسافران این جزیره(لارک) را به مقصد اسکله شهید ذاکری قشم ترک خواهند کرد.

 به گفته عباس‌نژاد؛ هزینه برای ساکنان جزیره لارک رایگان و برای مسافران و گردشگران هر نفر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

گفتنی است؛ فاصله دریایی بین جزایر قشم و لارک هشت مایل و مدت این سفر ۳۰ دقیقه و فاصله بین جزایر قشم و هرمز نیز ۱۲ مایل دریایی و مدت آن ۴۰ دقیقه است.

اضافه می‌شود، در گذشته نیز مسیر دریایی مسافری قشم – لارک برقرار بود که بنا به دلایلی تردد در این مسیر لغو شده بود و اکنون دوباره از سر گرفته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا