بین الملل

حمله موشکی روسیه به اوکراین ۲۹ کشته بر جای گذاشت

اوکراین اعلام‌کرد که حمله موشکی روسیه ۲۹ کشته بر جای گذاشت و به بیمارستان کودکان آسیب زد

به گزارش توانانیوز، به نقل از ،رویترز – روسیه در صبح دوشنبه موشک‌هایی را به شهرهای مختلف اوکراین پرتاب کرد و حداقل ۲۹ غیرنظامی را کشت و به بیمارستان اصلی کودکان کی‌یف به شدت آسیب رساند که به گفته ی مقامات مرگبارترین حمله هوایی در ماه‌های اخیر بود.

صدها نفر به سرعت برای پاکسازی آوارهای بیمارستان، که پنجره‌هایش شکسته و پانل‌هایش کنده شده بود، هجوم بردند. والدینی که نوزادان خود را در بغل داشتند، گیج و گریان، پس از این حمله هوایی نادر در روز روشن در خیابان‌ها راه می‌رفتند.

یک‌مادر ۳۳ ساله به رویترز گفت “خیلی ترسناک بود. نمی‌توانستم نفس بکشم، سعی می‌کردم (نوزادم) را بپوشانم. سعی می‌کردم با این پارچه او را بپوشانم تا بتواند نفس بکشد,”.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت روسیه بیش از ۴۰ موشک پرتاب کرده که به ساختمان‌های مسکونی و تجاری و زیرساخت‌ها در کی‌یف، و چندین شهر دیگر  آسیب زده است.

مقامات گفتند که در موج اصلی حملات به کی‌یف ۱۰ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند. حدود دو ساعت بعد،  حمله موشکی دیگری به یک بیمارستان دیگر در کی‌یف اصابت کرد که چهار نفر دیگر را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد.

زلنسکی در تلگرام نوشت: “تمام جهان باید به اندازه‌ای که می‌تواند قاطعانه عمل کند تا به حملات هوایی روسیه پایان دهد. قتل – این چیزی است که پوتین به ارمغان می‌آورد. تنها، با هم می‌توانیم به صلح و امنیت واقعی دست یابیم.”

وزارت دفاع روسیه گفت نیروهایش، حملاتی به اهداف صنعت دفاعی و پایگاه‌های هوایی در اوکراین انجام داده‌اند.

مسکو بارها انکار کرده که غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد، اگرچه حملات آن از زمان آغاز تهاجم کامل ،در فوریه ۲۰۲۲ هزاران غیرنظامی را کشته است.

این حمله یک روز پیش از شروع اجلاس سه‌روزه کشورهای ناتو رخ داد که انتظار می‌ رفت زلنسکی در آن شرکت کند و جنگ در اوکراین یکی از محورهای تمرکز باشد.

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا