بین الملل

شوک عربستان و ابوظبی به جهان

در عربستان و ابوظبی، سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های قابل توجهی به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر سرازیر شده‌اند.

به گزارش توانانیوز،  شرکت‌های نفتی دولتی در خاورمیانه به این موضوع شهرت دارند که بر نیازهای داخلی متمرکز می‌شوند. اما اخیرا دو شرکت نفتی در این منطقه فرآیند سرمایه‌گذاری بین‌المللی را آغاز کرده‌اند. شرکت سعودی آرامکو و شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) به‌طور خاص به دنبال توافق‌هایی در زمینه تجارت بین‌المللی گاز طبیعی بوده‌اند و این مسیر ادامه خواهد داشت.

به گزارش توانانیوز، به نقل از  فایننشال تایمز، این دو شرکت اخیرا قراردادهای بازاریابی با صادرکنندگان گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) امضا کرده‌اند، مانند شرکت‌های «سمپرا انرژی» و «نِکست‌دِکِید». آن‌ها صاحب ترمینال‌های صادرات ال‌ان‌جی در آمریکا هستند. شرکت سعودی آرامکو و شرکت ادنوک طی این هفته به‌طور جداگانه گزارش‌ها در این رابطه که آن‌ها قصد خرید شرکت تولید گاز سانتوس در استرالیا با ارزش بازار ۱۷ میلیارد دلار را داشته‌اند، رد کردند.

در عربستان و ابوظبی، سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های قابل توجهی به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر سرازیر شده‌اند. ابوظبی همچنین در نوامبر ۲۰۲۳ میزبان اجلاس آب‌وهوایی سازمان ملل (کاپ ۲۸) بود. اما هر دو شرکت همچنان آینده‌ای برای نفت و به‌خصوص گاز می‌بینند چراکه این دو حامل انرژی می‌توانند شکاف‌های موجود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر را پر کنند./دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا