بین الملل
موضوعات داغ

اوکراین پوتین را متوقف خواهد کرد.

بایدن :

، بایدن به ناتو در سخنرانی قاطعانه‌ای گفت اوکراین پوتین را متوقف خواهد کرد.

به گزارش توانانیوز، به نقل از رویترز – جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در اجلاس ناتو در واشنگتن روز سه‌شنبه تعهد کرد که به طور قاطع از اوکراین در برابر تهاجم روسیه دفاع کند. او از این موقعیت جهانی استفاده کرد تا به متحدان در داخل و خارج از کشور نشان دهد که هنوز می‌تواند رهبری کند.

بایدن ۸۱ ساله، طی ۱۲ روز با سوالات شدیدی در مورد توانایی‌اش برای تصدی این سمت مواجه بوده است، زیرا برخی از دموکرات‌های هم‌حزبی‌اش در کنگره و اهداکنندگان کمپین نگران هستند که او پس از عملکرد ضعیف در مناظره ۲۷ ژوئن، انتخابات ۵ نوامبر را ببازد.

بایدن در خوشامدگویی خود به کشورهای عضو ناتو برای این اجلاس، با اشاره به رئیس‌جمهور روسیه، گفت: “ولادیمیر پوتین چیزی کمتر از این نمی‌خواهد، چیزی کمتر از این که اوکراین به طور کامل تحت سلطه قرار گیرد… و اوکراین را از نقشه محو کند. اوکراین می‌تواند و خواهد توانست پوتین را متوقف کند.”

کاخ سفید امیدوار است که او بتواند با این سخنرانی که برجسته‌ترین سخنرانی سیاستی او از زمان مناظره است، بر دوره دشواری در ریاست جمهوری خود فائق آید، اگرچه برخی دیپلمات‌ها در این اجلاس گفتند که آسیب‌ها سخت قابل جبران است.

روز سه‌شنبه، بایدن با صدایی قوی و مطمئن و با استفاده از تله‌پرومپتر سخنرانی کرد و تا حد زیادی از اشتباهات لفظی و نشانه‌های سردرگمی که در عملکرد مناظره‌اش مشهود بود، اجتناب کرد.

بایدن در برابر دیوارهای طلایی سالن فدرال که معاهده تأسیس ناتو در آنجا امضا شده بود، سخنرانی کرد و سخنرانی او با اجرای موزیکال برجسته گروه نیروی دریایی ایالات متحده آغاز و پایان یافت.

او گفت: “امروز ناتو قوی‌تر از هر زمان دیگری در تاریخ خود است.”

بایدن درخواست‌ها برای کناره‌گیری از رقابت با دونالد ترامپ ۷۸ ساله، جمهوری‌خواه را رد کرده و وعده داده است که در نوامبر او را شکست خواهد داد. تا کنون، او حمایت عمومی اکثر نخبگان حزب خود را حفظ کرده است.

رئیس‌جمهور ایالات متحده، احیای اتحادهای سنتی در خارج از کشور را محور سیاست خارجی خود قرار داده است، پس از آنکه ترامپ به عنوان بخشی از رویکرد “اول آمریکا” متحدان را به چالش کشید. برنده انتخابات در نوامبر می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر آینده ناتو، اروپا و باقی جهان داشته باشد.

مترجم:مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا