بین المللعمومی

مشارکت چین و امارات برای افزایش بنادر لجستیکی و راه اندازی خط کشتیرانی

DP World امارات و گروه بندری ژجیانگ چین با هدف افزایش بنادر لجستیکی و همچنین ایجاد مسیر‌های جدید کشتیرانی بین بندر جبل علی دبی و بندر نینگبو-ژوشان چین با هم همکاری می‌کنند.

به گزارش  توانانیوز، به نقل از مانا و به نقل از سایت container-news؛ «عبدالله بن دامیتان»، مدیرعامل DP World GCC در این زمینه گفت: ما از امضای این قرارداد با گروه بندری ژجیانگ بسیار خرسندیم. این همکاری استراتژیک کاملاً با نگرش ما نسبت به افزایش حضور‌مان در چین و همکاری با شرکای همفکر و هم نظر برای تقویت مسیر‌های کشتیرانی تجاری و سرعت بخشیدن به حمل‌و‌نقل سبز مطابقت دارد.  چین بزرگترین شریک تجاری امارات است. ما  خود را متعهد به حمایت از طرح کمربند و جاده از طریق این سرمایه گذاری می‌دانیم.

از نظر من این توافق شرکت‌های کشتیرانی را برای ایجاد مسیر‌های کشتیرانی جدید بین دو بندر کانتینری ترغیب می‌کند. همچنین همکاری بین خطوط کشتیرانی از طریق ایجاد مسیر جدید کشتیرانی بین چین و امارات تقویت می‌شود که این امر، کارایی عملیاتی بین این مراکز دریایی را بهبود می‌بخشد.

علاوه برآن، این همکاری بر محیط زیست پاک، از جمله توسعه بنادر سبز و کم کربن متمرکز خواهد بود. این امر شامل ایجاد یک مکانیسم برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تبادل تجربیات در ساخت پایان‌های سازگار با محیط زیست و سوخت رسانی به کشتی‌ها با سوخت‌های پاک مانند LNG و متانول سبز است.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: هدف این همکاری گسترش منابع جدید انرژی و تشویق استفاده از سوخت‌های پاک در کشتی‌ها است. تلاش ما ایجاد  کریدور کشتیرانی سبز بین بندر جبل علی و بندر نینگبو-ژوشان است.

این توافق همچنین به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در امر لجستیک در منطقه آزاد جبل علی و منطقه آزاد تجاری ژجیانگ است.

وی در پایان به نقش دبی به عنوان یک مرکز تجاری در منطقه و چین به عنوان صادرکننده بزرگ خودرو برای حمایت از کشتی‌های رو- رو بین بنادر جبل علی و نینگبو ژوشان تأکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا