بین الملل
موضوعات داغ

مرگبارترین حمله اسرائیل به غزه با هدف کشتن محمد ضیف

قاهره/غزه/اورشلیم، ۱۳ ژوئیه (رویترز) – به گفته وزارت بهداشت غزه، روز شنبه یک حمله هوایی اسرائیل دست کم ۹۰ فلسطینی را در یک منطقه انسانی مشخص شده در غزه کشت، که اسرائیل گفت هدف آن رئیس نظامی حماس، محمد ضیف، بوده است.

به گزارش توانانیوز، یک مقام نظامی اسرائیل به خبرنگاران گفت :هنوز مشخص نیست که ضیف کشته شده است یا خیر. “ما همچنان در حال بررسی و تایید نتایج حمله هستیم.

گروه اسلامی شبه‌نظامی حماس در بیانیه‌ای گفت که ادعاهای اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن رهبران این گروه نادرست است و به منظور توجیه حمله، انجام شده است، که  بادر هفته‌های اخیر بوده است.

افراد بی‌خانمان که در این منطقه پناه گرفته بودند، گفتند که چادرهایشان بر اثر شدت حمله فرو ریخته است و اجساد و قطعات بدن در زمین پراکنده شده بودند.

شیخ یوسف، یکی از ساکنان شهر غزه که در حال حاضر در منطقه المواسی بی‌خانمان است، گفت حتی نمیتونیم تشخیص بدیم‌که‌کجاییم، وی افزود ،من از چادر بیرون آمدم و به اطراف نگاه کردم، همه چادرها فرو ریخته بودند، قطعات بدن افراد مختلف و اجساد زنان مسن روی زمین افتاده بودند، کودکان خردسال تکه‌تکه شده بودن.

ارتش اسرائیل گفت که هدف حمله ضیف و همچنین رافا سلامه، فرمانده تیپ خان‌یونس حماس  بوده است و آن‌ها را دو نفر از طراحان حمله ۷ اکتبر به جنوب اسرائیل که جنگ نه ماهه در غزه را آغاز کرد، توصیف کرد.

ضیف از هفت تلاش برای ترور توسط اسرائیل جان سالم به در برده است، آخرین تلاش در سال ۲۰۲۱ بوده و دهه‌ها در صدر لیست افراد تحت تعقیب اسرائیل قرار داشته است و مسئول کشته شدن ده‌ها اسرائیلی در بمب‌گذاری‌های انتحاری است.

وزارت بهداشت غزه گفت که دست کم ۹۱ فلسطینی در این حمله کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شده‌اند، که مرگبارترین تلفات در هفته‌های اخیر در این منطقه جنگ‌زده بوده است.

المواسی یک منطقه انسانی مشخص شده است که ارتش اسرائیل بارها فلسطینی‌ها را به رفتن به آنجا پس از صدور دستورهای تخلیه از مناطق دیگر تشویق کرده است.

تصاویر رویترز نشان می‌داد که آمبولانس‌ها به سوی منطقه در حال حرکت بودند در میان دود و گرد و غبار. افراد بی‌خانمان، از جمله زنان و کودکان، در حال فرار با وحشت بودند، برخی وسایل شخصی خود را در دست داشتند.

ارتش اسرائیل عکسی هوایی از محل منتشر کرد که رویترز نتوانست بلافاصله صحت آن را تأیید کند، جایی که گفته شده “تروریست‌ها در میان غیرنظامیان پنهان شده بودند”.

“ارتش در بیانیه ای گفت:محل حمله یک منطقه باز بود که با درختان، چندین ساختمان و سایبان‌ها احاطه شده بود.

مقام نظامی اسرائیل گفت که منطقه یک مجموعه چادری نبوده بلکه یک مجتمع عملیاتی تحت اداره حماس بوده است و چندین شبه‌نظامی دیگر نیز در آنجا بودند که از ضیف محافظت می‌کردند.

مترحم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا