بین الملل
موضوعات داغ

اسرائیل موشکی را که از یمن شلیک شده بود، پس از حمله به حوثی‌ها سرنگون کرد

اسرائیل موشکی را که از یمن شلیک شده بود، پس از حمله به حوثی‌ها سرنگون کرد

به گزارش توانانیوز، قدس/قاهره، 21 ژوئیه (رویترز) – اسرائیل اعلام کرد که روز یکشنبه موشکی را که از یمن شلیک شده بود، سرنگون کرده است و جنبش حوثی‌های یمن گفت که پس از اولین حمله علنی اسرائیل به گروه مورد حمایت ایران در روز گذشته، چندین موشک به شهر اسرائیلی ایلات شلیک کرده است.

حوثی‌ها در واکنش به حملات اسرائیل به غزه، موشک‌ها و پهپادهایی به سمت اسرائیل شلیک کرده و تجارت جهانی از طریق دریای سرخ را مختل کرده‌اند، و وضعیت خاورمیانه را که پس از نه ماه جنگ در منطقه فلسطینی همچنان بی‌ثبات است، بدتر کرده‌اند.

اسرائیل می‌گوید حوثی‌ها از زمان آغاز جنگ غزه 200 حمله به آن انجام داده‌اند که بسیاری از آنها در حال رهگیری بوده و بیشتر آنها کشنده نبوده است.
اما حمله نادر پهپاد حوثی‌ها به تل‌آویو در روز جمعه، که منجر به کشته شدن یک نفر شد، باعث شد که اسرائیل روز شنبه اولین حملات خود به این گروه را اعلام کند. حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نزدیکی بندر الحدیده یمن انجام شد و به گفته پزشکان محلی، شش نفر را کشت.

جنبش حوثی‌ها، که به طور رسمی به عنوان انصارالله شناخته می‌شود، روز یکشنبه اعلام کرد که به حملات خود به اسرائیل ادامه خواهد داد.
سخنگوی حوثی‌ها، محمد عبدالسلام، به شبکه الجزیره قطر گفت که “هیچ خط قرمزی وجود ندارد … تمام نهادهای حساس … هدف ما خواهند بود.”
ارتش اسرائیل گفت که سامانه دفاع موشکی Arrow 3 آن، موشک سطح به سطحی را که از یمن شلیک شده بود، قبل از ورود به خاک اسرائیل، سرنگون کرده است.

پیش از این، زنگ‌های هشدار حملات هوایی در شهر بندری ایلات در دریای سرخ به صدا درآمد و ساکنان به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند.
حمله روز یکشنبه، تشدید خشونت‌ها میان اسرائیل و حوثی‌ها را که از حمله پهپاد حوثی‌ها به مرکز تل‌آویو در روز جمعه آغاز شده بود، ادامه داد. مقامات گفتند که یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته ی منابع پزشکی در یمن، حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به الحدیده در روز شنبه شش کشته و بیش از 80 زخمی بر جای گذاشت، که همه غیرنظامی بودند.

مترجم: مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا