بین المللاجتماعی

فوت پنج نفر بر اثر سرخوردن هواپیما در نپال

رسانه ها و مقامات نپال اعلام کردند که بر اثر سر خوردن هواپیمای نپال از باند و آتش گرفتن آن، پنج نفر کشته شدند.

به گزارش توانانیوز، کاتماندو، ۲۴ ژوئیه (رویترز) – رسانه‌ها و مقامات نپال اعلام کردند که بر اثر آتش‌سوزی یک هواپیمای کوچک که روز چهارشنبه از باند فرودگاه خارج شد، دست کم پنج نفر کشته شدند. آرجون چاند تاکوری، رئیس امنیت فرودگاه، گفت که هواپیما حامل دو خدمه و ۱۷ تکنسین بود. روزنامه کاتماندو پست اعلام کرد که پنج جسد از محل سقوط هواپیما پیدا شده است. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که آتش‌نشانان تلاش می‌کنند آتش را خاموش کنند و دود سیاه غلیظی به آسمان بلند شده بود.

تاکوری گفت: این هواپیما پس از سر خوردن از باند فرودگاه کاتماندو و سقوط به میدانی در شرق باند، آتش گرفت. رسانه ها گفتند که این هواپیما متعلق به خطوط هوایی محلی “سورا” بود. به گزارش فلایت رادار ۲۴، سورا،  پروازهای داخلی را در نپال با دو جت منطقه ای Bombardier CRJ-200 انجام می دهد که هر دو حدود ۲۰ سال عمر دارند. نپال به دلیل سابقه ایمنی ضعیف خود مورد انتقاد قرار گرفته است. مرگبارترین حادثه در سال ۱۹۹۲ رخ داد،

زمانی که یک ایرباس خطوط هوایی بین المللی پاکستان در حین نزدیک شدن به کاتماندو به دامنه تپه سقوط کرد و ۱۶۷ نفر را کشت. اخیراً حداقل ۷۲ نفر در سانحه هواپیمایی در ژانویه ۲۰۲۳ کشته شدند که بعداً به اشتباه خلبانان در قطع برق نسبت داده شد.

مترجم: مینومهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا