بین الملل
موضوعات داغ

اسرائیل می‌گوید که حمله راکتی حزب‌الله ۱۲ نفر را در زمین فوتبال کشت و وعده انتقام داد

اورشلیم/بیروت، ۲۷ ژوئیه (رویترز) – مقامات اسرائیلی اعلام کردند که حمله راکتی به یک زمین فوتبال در بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل، روز شنبه منجر به کشته شدن ۱۲ نفر از جمله کودکان شد. اسرائیل حزب‌الله را مسئول این حمله دانست و وعده داد که هزینه سنگینی بر این گروه لبنانی تحت حمایت ایران تحمیل خواهد کرد.

به گزارش توانانیوز، حزب‌الله هرگونه مسئولیتی در این حمله، که مرگبارترین حمله در اسرائیل یا اراضی الحاقی اسرائیل از زمان شروع جنگ در غزه بود، را رد کرد.

این حمله تنش‌ها را در درگیری‌هایی که به موازات جنگ غزه در جریان است به شدت افزایش داد و باعث ترس از بروز یک درگیری کامل بین این دشمنان مسلح شد.

راکت به یک زمین فوتبال در روستای دروزی مجدل شمس در بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل برخورد کرد. این منطقه در جنگ خاورمیانه سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل از سوریه تصرف و الحاق شد، اقدامی که توسط بیشتر کشورها به رسمیت شناخته نشده است.

“حزب‌الله هزینه سنگینی خواهد پرداخت، هزینه‌ای که تاکنون پرداخت نکرده است.” این گفته نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو در یک تماس تلفنی با رهبر جامعه دروزی در اسرائیل بود.

در بیانیه‌ای کتبی، حزب‌الله گفت: “مقاومت اسلامی هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد و به طور قطعی تمامی اتهامات نادرست در این زمینه را رد می‌کند.”

حزب‌الله پیشتر چندین حمله راکتی به مواضع نظامی اسرائیل اعلام کرده بود.

سرویس امداد اسرائیل اعلام کرد که ۱۳ نفر دیگر در اثر راکتی که به زمین فوتبال برخورد کرد زخمی شدند، زمینی که در آن زمان پر از کودکان و نوجوانان بود.

به گفته مورحف ابو صالح، یک شاهد عینی “آنها فوتبال بازی می‌کردند، آژیرها را شنیدند و به سوی پناهگاه دویدند… ممکن است حدود ۱۵ ثانیه طول بکشد تا به پناهگاه برسند. اما نتوانستند به پناهگاه برسند زیرا راکت به محل بین زمین و پناهگاه برخورد کرد.”

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی لحظه برخورد راکت را نشان می‌دهد. صدای آژیر حمله هوایی شنیده می‌شود، سپس یک انفجار بزرگ و تصاویر دود بلند شده به هوا. رویترز توانست مکان حادثه را به طور مستقل با ساختمان‌ها و چیدمان جاده‌ای که با تصاویر ماهواره‌ای منطقه مطابقت داشت، تایید کند.

مترجم مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا