بین المللانتخابات
موضوعات داغ

ترامپ به مسیحیان می‌گوید که پس از این انتخابات دیگر نیازی به رأی دادن نخواهند داشت

واشنگتن، ۲۷ ژوئیه (رویترز) – دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری جمهوری‌خواه، روز جمعه به مسیحیان گفت که اگر در نوامبر امسال به او رأی دهند، “در چهار سال آینده دیگر نیازی به رأی دادن نخواهند داشت.

به گزارش توانانیوز، ما آنقدر همه چیز را درست می‌کنیم که دیگر نیازی به رأی دادن نخواهد بود.”مشخص نبود که رئیس‌جمهور سابق دقیقاً چه منظوری از این اظهارات داشت، در حالی که رقبای دموکرات او او را به عنوان تهدیدی برای دموکراسی متهم می‌کنند، و پس از تلاش او برای تغییر نتیجه شکستش در انتخابات ۲۰۲۰ به جو بایدن، تلاشی که به شورش مرگبار در کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ منجر شد.

ترامپ در رویدادی که توسط گروه محافظه‌کار Turning Point Action در وست پالم بیچ، فلوریدا، برگزار شده بود، سخن می‌گفت.
ترامپ گفت: “مسیحیان، فقط این بار رأی دهید. دیگر نیازی به این کار نخواهید داشت. چهار سال دیگر، می‌دانید چه خواهد شد، همه چیز درست خواهد شد، خوب خواهد شد، شما دیگر نیازی به رأی دادن نخواهید داشت، مسیحیان زیبای من.”

او اضافه کرد: “من شما مسیحیان را دوست دارم. من یک مسیحی هستم. شما را دوست دارم، بیرون بیایید، باید بیرون بیایید و رأی دهید. در چهار سال دیگر نیازی به رأی دادن نخواهید داشت، ما آنقدر همه چیز را درست می‌کنیم که دیگر نیازی به رأی دادن نخواهد بود.”

وقتی که از سنخگوی کمپین ترامپ، استیون چونگ، خواسته شد تا در این باره توضیح دهد، وی به طور مستقیم به اظهارات ترامپ پاسخی نداد.
چونگ گفت ترامپ “در مورد متحد کردن این کشور صحبت می‌کرد” و “محیط سیاسی تفرقه‌افکن” را مسئول تلاش برای ترور ترامپ دو هفته پیش دانست. محققان هنوز انگیزه‌ای برای دلیل تیراندازی مرد ۲۰ ساله به ترامپ ارائه نداده‌اند.

در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز در دسامبر، ترامپ گفت که اگر در انتخابات ۵ نوامبر پیروز شود، فقط در “روز اول” یک دیکتاتور خواهد بود، تا مرز جنوبی با مکزیک را ببندد و حفاری نفت را گسترش دهد.

اگر ترامپ یک دوره دوم در کاخ سفید پیروز شود، می‌تواند تنها چهار سال دیگر به عنوان رئیس‌جمهور خدمت کند. رؤسای جمهور آمریکا طبق قانون اساسی آمریکا به دو دوره محدود هستند، چه متوالی باشند یا نه.
در ماه مه، در یک گردهمایی انجمن ملی تفنگ، ترامپ به شوخی گفت که بیشتر از دو دوره به عنوان رئیس‌جمهور خدمت خواهد کرد.
او به ریاست جمهوری فرانکلین دی. روزولت، تنها رئیس‌جمهوری که بیش از دو دوره خدمت کرده است، اشاره کرد. محدودیت دو دوره پس از ریاست جمهوری روزولت اضافه شد.

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا