ورزشیاجتماعیبین الملل
موضوعات داغ

ملکه کنگ قلب فرانسوی‌ها را شکست و نخستین مدال طلای خود را در شمشیربازی اپه زنان کسب کرد

پاریس، ۲۷ ژوئیه (رویترز) – ویوین کنگ، ملکه شمشیربازی هنگ‌کنگ، روز شنبه در بازی‌های المپیک پاریس، نخستین مدال طلای خود را در یک مسابقه هیجان‌انگیز مقابل آوریان ملو-برتون از فرانسه، محبوب محلی، در رشته اپه زنان به دست آورد.

به گزارش توانانیوز، کنگ که در وقت اضافه با نتیجه ۱۳-۱۲ پیروز شد، پس از بازگشت از شش ضربه اختلاف، به شدت اشک ریخت.
وی گفت: “فکر می‌کردم که می‌بازم ولی نمی‌خواستم با اختلاف زیاد ببازم، بنابراین سعی کردم از این صحنه لذت ببرم.”

اِستر موهاری از مجارستان مدال برنز را به دست آورد.

در روز خوبی برای شمشیربازان آسیایی، کنگ از نتیجه ۷-۱ بازگشت و امیدهای حریف فرانسوی خود را در مقابل امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، که در جایگاه تماشاگران حضور داشت، پایان داد، در حالی که ملو-برتون به نظر می‌رسید در حال پیروزی باشد.
او سانگ‌ووک از کره جنوبی در مسابقات انفرادی شمشیربازی سابر مردان در برابر فارس فرجانی از تونس مدال طلا گرفت و لوئیجی سامله از ایتالیا مدال برنز را کسب کرد.

این روز پر از شگفتی بود، با حذف غیرمنتظره قهرمانان محبوب سون یی‌ون از چین و آرون سیلاگی از مجارستان در مسابقات ابتدایی‌شان.
از شش شمشیرباز فرانسوی شرکت‌کننده در هر دو رویداد، ملو-برتون تنها کسی بود که به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید.

ملو-برتون در تلاش بود تا اولین زن فرانسوی باشد که از سال ۱۹۹۶ عنوان قهرمانی اپه زنان را کسب کند، اما هنوز هم اولین کسی است که از سال ۲۰۰۴ یک مدال انفرادی برای فرانسه در این رشته به دست آورده است.

در آستانه باخت زودهنگام در مسابقه به ژوان فیبی بزورا از اوکراین، او از نتیجه ۱۳-۱۰ بازگشت و در حالی که هواداران نام او را شعار می‌دادند، در وقت اضافه پیروز شد.

در تمام روز، گراند پله شیک که چند قدمی کاخ الیزه مکرون واقع شده، بیشتر شبیه یک استادیوم فوتبال بود زیرا جمعیت طرفدار فرانسوی‌ها با صدای بلند حمایت خود را از شمشیربازان فرانسوی اعلام می‌کردند.

اما کنگ پیروزی خانگی را که آن‌ها آرزو داشتند از آن‌ها گرفت.

 

مترجم : مینومهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا