بین الملل
موضوعات داغ

رانش زمین در وایناد کرالا: در فاجعه ی باغ چای، بیش از ۵۰ کشته و بسیاری مفقود شدند.

تیروانانتاپورام، هند، ۳۰ ژوئیه (رویترز) – رانش‌های زمین روز سه‌شنبه در باغ‌های چای در ایالت کرالای جنوب هند، بیش از ۵۰ نفر را به کام مرگ کشاندند. مقامات گفتند که پس از باران شدید، تپه‌ها فروریختند و رودخانه‌های گل، آب و سنگ به خانه‌های کارگران و روستاییان سرازیر شدند.
این تپه‌ها نیمه شب پس از بارش شدید باران در روز دوشنبه در منطقه وایناد کرالا، یکی از مقاصد گردشگری محبوب هند، فرو ریختند. بیشتر قربانیان کارگران باغ و خانواده‌هایشان بودند که در آن زمان در چادرهای موقتی خواب بودند.

به گزارش توانانیوز، تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که نیروهای امدادی در میان درختان افتاده و سازه‌های آهنی تخریب شده کار می‌کردند، در حالی که سنگ‌های بزرگ در محل پراکنده بودند و آب گل‌آلود از آنجا عبور می‌کرد.

تلویزیون نشان داد مردی در گِل تا سینه گیر کرده بود و ساعت‌ها تلاش می‌کرد خود را آزاد کند تا اینکه نیروهای نجات سرانجام به او رسیدند.
سخنگوی وزیر ارشد ایالت، پی. ام. مانوژ، به رویترز گفت: “بیش از ۵۰ جسد پیدا شده است، اما تعیین تعداد دقیق آن دشوار است زیرا بسیاری از اعضای بدن در رودخانه مشاهده شده است.”
مقامات ایالتی گفتند که نزدیک به ۳۵۰ خانواده در منطقه آسیب‌دیده زندگی می‌کردند، بیشتر آنها در باغ‌های چای و هل کار میکردند. تاکنون ۲۵۰ نفر نجات یافته‌اند. بسیاری دیگر مفقود هستند.

دفتر وزیر ارشد در بیانیه‌ای گفت.: مهندسان ارتش برای کمک به ساخت یک پل جایگزین بعد از تخریب پل متصل‌کننده منطقه آسیب‌دیده به نزدیکترین شهر، چورالمالا، فراخوانده شدند.
اداره هواشناسی گفت که تا کنون بارش بسیار سنگینی در شمال و مرکز کرالا رخ داده و انتظار می‌رود که باران بیشتری در طول روز ادامه داشته باشد.
رانش زمین روز سه‌شنبه بزرگترین فاجعه از زمان سیل‌های سنگین سال ۲۰۱۸ است که تقریباً ۴۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند.
وزیر کابینه ایالت، ام بی راجش، پیش‌تر گفت که حداقل ۴۴ نفر کشته شده‌اند و ۲۵۰ نفر به پناهگاه‌های موقت منتقل شده‌اند، اما تلاش‌های نجات به دلیل فروپاشی یک پل متوقف شده است.

راجش گفت: “ما نگران هستیم که شدت این فاجعه بسیار بیشتر باشد. عملیات نجات توسط سازمان‌های مختلف به صورت گسترده انجام می‌شود.”
رشید پادیکالپارامبان، یکی از ساکنان محلی که در تلاش‌های امدادی شرکت داشت، گفت که حداقل سه رانش زمین در این منطقه از نیمه شب آغاز شده و پل ارتباطی بین املاک موندکای و چورالمالا را شسته است.

او گفت: “بسیاری از افرادی که در املاک کار می‌کردند و در چادرهای موقتی زندگی می‌کردند، احتمالاً گیر افتاده یا مفقود هستند.”
رهبر مخالفان، راهول گاندی، که در انتخابات عمومی اخیر از وایناد پیروز شده بود اما به دلیل انتخاب شدن از منطقه خانوادگی خود در شمال استعفا داد، گفت که با وزیر ارشد ایالت صحبت کرده است تا هماهنگی با تمامی سازمان‌ها را تضمین کند.

او در پیامی در X گفت: “ویرانی‌ای که در وایناد در حال رخ دادن است، دلخراش است. من از دولت مرکزی درخواست کرده‌ام که هرگونه کمک ممکن را ارائه دهد.”

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا