بین الملل
موضوعات داغ

ترامپ پیشنهاد برگزاری مناظره‌ با کامالا هریس را مطرح کرد

ترامپ پیشنهاد برگزاری مناظره‌ای با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده، در شبکه فاکس نیوز در تاریخ ۴ سپتامبر را مطرح کرد. کمپین هریس به این پیشنهاد پاسخ داد و گفت که ترامپ در تلاش است تا از مناظره‌ای که قرار بود در شبکه ای‌بی‌سی برگزار شود، فرار کند.

به گزارش توانانیوز، ترامپ در یک پست در شبکه اجتماعی «تروث سوشال»Truth Social” گفت که قوانین این مناظره مشابه مناظره اول با جو بایدن خواهد بود، که او نیز پس از آن از نامزدی مجدد انصراف داد. اما این بار مناظره با “جمعیت کامل در یک سالن” و در ایالت نوسانی پنسیلوانیا برگزار خواهد شد.

مایکل تایلر، مدیر ارتباطات کمپین هریس، گفت: “دونالد ترامپ ترسیده و در تلاش است تا از مناظره‌ای که قبلاً به آن توافق کرده، فرار کند و به شبکه فاکس نیوز پناه برده است.” هریس در روز جمعه آرای لازم برای کسب نامزدی دموکرات‌ها را به دست آورد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که رقابت نزدیکی بین هریس و ترامپ وجود دارد، در حالی که ترامپ پس از مناظره اول با بایدن، برتری بیشتری نسبت به او داشت.

ترامپ و بایدن توافق کرده بودند که مناظره دومی در تاریخ ۱۰ سپتامبر در شبکه ای‌بی‌سی برگزار شود، که ترامپ پیشنهاد داده بود به فاکس منتقل شود. تایلر گفت: “معاون رئیس‌جمهور به هر حال برای صحبت با یک مخاطب ملی در زمان اوج، حضور خواهد داشت.” او به‌طور ضمنی اشاره کرد که اگر ترامپ حاضر نشود، هریس در مناظره شرکت خواهد کرد. “ما خوشحالیم که درباره مناظره‌های بیشتر پس از مناظره‌ای که هر دو کمپین بر سر آن توافق کرده‌اند، صحبت کنیم.”

یک سخنگوی ای‌بی‌سی نیوز نتوانست جزئیاتی را در مورد اینکه آیا هریس می‌تواند به تنهایی در صورت عدم حضور ترامپ ظاهر شود، تأیید کند.

فاکس نیوز بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. پیشنهاد ترامپ برای مناظره در فاکس بلافاصله پس از آن مطرح شد که کمیته ملی دموکرات‌ها در روز جمعه کمپین تبلیغاتی را آغاز کرد که به او می‌خندید و می‌گفت “محکوم به جرم، از مناظره ترس دارد” و این سؤال را مطرح می‌کرد که آیا این موضوع به موضع او در مورد سقط جنین مربوط می‌شود یا خیر.

داوید پلاف، مشاور رئیس‌جمهور سابق باراک اوباما که به تازگی به کمپین هریس پیوسته، در شبکه اجتماعی X گفت: “اکنون، به نظر می‌رسد او تنها در یک شرایط امن راحت است و از فاکس می‌خواهد تا یک تجمع ترامپ برگزار کند و آن را مناظره بنامد. شاید او تنها بتواند با کسی همسن و سال خود مناظره کند.” ترامپ ۷۸ سال دارد و هریس ۵۹ ساله است.

کمپین ترامپ بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر درباره اظهارات کمپین هریس پاسخ نداد.

پس از اینکه بایدن در ۲۱ ژوئیه از رقابت کناره‌گیری کرد و از هریس حمایت کرد، ترامپ گفت که او با هریس مناظره نخواهد کرد چون او نامزد رسمی نیست. ماه گذشته، پس از آنکه فاکس نیوز پیشنهاد مناظره ریاست‌جمهوری بین دو نامزد را در تاریخ ۱۷ سپتامبر مطرح کرد، هریس  گفته بود که او “آماده” است .

نویسنده : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا