بین المللسیاسی
موضوعات داغ

کامالا هریس پیشنهادبرگزاری مناظره‌ای متفاوت با ترامپ را رد کرد

دولت ترامپ پیشنهاد برگزاری مناظره‌ای متفاوت را مطرح کرد، کامالا هریس پیشنهاد را رد کرد.

به گزارش توانانیوز، آتلانتا، ۳ اوت (رویترز) – نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ، پیشنهاد کرد که با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور دموکرات، در تاریخ ۴ سپتامبر در شبکه فاکس نیوز مناظره کند، اما کمپین هریس پاسخ داد که ترامپ در تلاش است تا از مناظره‌ای که قبلاً برای پخش در شبکه ای‌بی‌سی تنظیم شده است، خود را کنار بکشد.

ترامپ در یک پست در شبکه اجتماعی حقیقت، گفت که قوانین این مناظره مشابه مناظره اول با رئیس‌جمهور جو بایدن خواهد بود که از آن زمان درخواست نامزدی دوباره‌اش را کنار گذاشته است. اما این بار مناظره با “حضور کامل تماشاگران” در ایالت کلیدی پنسیلوانیا برگزار خواهد شد.

ترامپ و بایدن بر سر برگزاری یک مناظره دوم در تاریخ ۱۰ سپتامبر در ای‌بی‌سی توافق کرده بودند، که رئیس‌جمهور پیشین پیشنهاد داده بود به شبکه فاکس، محبوب‌ترین شبکه در میان پیروانش، منتقل شود.
هریس که روز جمعه آرای لازم برای کسب نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ۵ نوامبر را به دست آورد، روز شنبه اعلام کرد که قصد دارد در مناظره‌ای که ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، شرکت کند.
او در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس نوشت: “جالب است که چطور ‘هر زمان، هر مکان’ به ‘یک زمان خاص، یک مکان امن خاص’ تبدیل می‌شود.” او افزود: “من در تاریخ ۱۰ سپتامبر آنجا خواهم بود، همان‌طور که او توافق کرده است. امیدوارم او هم آنجا باشد.”

سخنگوی هریس، مایکل تایلر، گفت که ترامپ “ترسیده است” و کمپین هریس از بحث درباره مناظره‌های بیشتر پس از مناظره ۱۰ سپتامبر که “هر دو کمپین در مورد آن توافق کرده‌اند” خوشحال است.
روز شنبه، ترامپ در شبکه حقیقت گفت که هریس “ترس دارد که این کار را انجام دهد” و افزود که او در ۴ سپتامبر او را خواهد دید، “وگرنه او را نخواهم دید.”
هر دو نامزد به‌طور فعال در سرتاسر کشور سفر می‌کنند و ترامپ در حال آزمایش خطوط جدید حمله علیه هریس است، که برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که او در رقابتی نزدیک با رئیس‌جمهور پیشین قرار دارد.

در یک گردهمایی در آتلانتا در شب شنبه، ترامپ به شخصیت هریس و سیاست‌هایی که به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور ترویج کرده است، حمله کرد و به طرح سوالاتی درباره هویت نژادی او ادامه داد.
روز پنجشنبه، ترامپ به بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه خبرنگاران سیاه‌پوست در کشور به‌طور نادرستی پیشنهاد کرد که هریس به میراث سیاه‌پوست خود کم‌اهمیت داده است. هریس، که از میراث هندی و جامائیکایی برخوردار است، همواره خود را به‌عنوان سیاه‌پوست و آسیایی شناسایی کرده است. او به یک دانشگاه سنتی سیاه‌پوست رفته است، جایی که به یک خواهرخوانده سیاه‌پوست مشهور پیوسته است.

ترامپ که در همان استادیومی صحبت می‌کرد که هریس روز سه‌شنبه گردهمایی داشت، در روز شنبه گفت که “۱۹ روش مختلف” برای تلفظ نام اول هریس وجود دارد و او را “دیوانه‌ای با IQ پایین” خواند. قبل از اینکه ترامپ به صحنه برود، کمپین او مقاله‌ای را بر روی یک صفحه بزرگ نمایش داد که به هریس به‌عنوان “نخستین سناتور هندی-آمریکایی” اشاره می‌کرد.
رئیس‌جمهور پیشین بخش زیادی از سخنرانی خود را به حمله به برایان کِمپ، فرماندار جمهوری‌خواه جورجیا، و برد رافنسپرگر، دبیر ایالت جمهوری‌خواه آنجا، اختصاص داد. هر دو نفر به‌خاطر عدم موفقیت در لغو شکست انتخاباتی ترامپ در جورجیا در سال ۲۰۲۰ مورد خشم ترامپ قرار گرفتند.

عملکرد جنگجویانه ترامپ با توصیه‌های برخی از جمهوری‌خواهان ارشد که از او خواسته‌اند از حمله به هویت هریس و انتقادات دوستانه به هم‌حزبی‌هایش خودداری کند، در تضاد است. پس از سخنرانی ترامپ، کمپین هریس بیانیه‌ای از جف دانکن، معاون فرماندار جمهوری‌خواه جورجیا از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ و منتقد سرسخت ترامپ منتشر کرد. دانکن گفت: “اگر توانسته‌اید از بی‌سامانی و انتقام‌جویی‌های دونالد ترامپ در این شب عبور کنید، دونالد ترامپی را دیدید که به اتحاد این کشور اهمیت نمی‌دهد و به رأی‌دهندگانی که این انتخابات را تعیین خواهند کرد، صحبت نمی‌کند.”

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا