بین المللسیاسی
موضوعات داغ

کامالا هریس گزینه‌های معاونت خود را به شش نفر محدود کرده است

واشنگتن، ۵ اوت (رویترز) – کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری، جستجوی خود برای انتخاب یک هم‌داوطلب معاونت را به دو گزینه نهایی، فرماندار پنسیلوانیا، جاش شیپرو و فرماندار مینه‌سوتا، تیم والز، محدود کرده است.

به گزارش توانانیوز، هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، انتظار می‌رود که انتخاب خود را تا روز سه‌شنبه، پیش از اولین حضور عمومی‌اش با هم‌داوطلب خود در دانشگاه تمپل در فیلادلفیا، اعلام‌کند.

مشخص نیست که آیا تصمیم نهایی اتخاذ شده است یا خیر. این تجمع آغازگر یک تور پنج روزه در هفت شهر در ایالت‌های کلیدی خواهد بود که احتمالاً تعیین‌کننده انتخابات ۵ نوامبر خواهند بود.

انتخاب یک هم‌داوطلب یکی از مهم‌ترین تصمیمات سیاسی هریس به شمار می‌آید، زیرا او به سرعت در حال گردآوری یک کمپین برای به چالش کشیدن نامزد جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ، و سناتور جی.دی. ونس، گزینه معاونت او، در انتخابات ۵ نوامبر است. ونس همچنین روز سه‌شنبه در فیلادلفیا توقفی برای کمپین خود خواهد داشت.

شیپرو، ۵۱ ساله، یک ستاره در حال ظهور در حزب است که دارای نظرسنجی‌های قوی در پنسیلوانیا است، ایالتی که ۱۹ رای الکترال دارد و برای هر دو هریس و ترامپ ضروری است. به عنوان یک دادستان کل سابق ایالت، شیپرو به اهمیت تاریخی این بلیط می‌افزاید؛ او اولین معاون رئیس‌جمهور یهودی در کشور خواهد بود، در حالی که هریس در تلاش است تا اولین زن و اولین آمریکایی آسیایی‌تبار انتخاب‌شده به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده شود.

حمایت قوی او از اسرائیل ممکن است برخی از رأی‌دهندگان پیشرو را بیگانه کند، هرچند ممکن است به رأی‌دهندگان میانه‌رو نیز جذب شود و تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای تبدیل جنگ اسرائیل و غزه به یک موضوع تفرقه‌افکن برای دموکرات‌ها را تضعیف کند.

والز، ۶۰ ساله، یک عضو از گارد ملی ارتش ایالات متحده و معلم سابق است که در هفته‌های اخیر به عنوان یک مدافع مؤثر برای هریس شناخته شده است. او ترامپ و ونس را به عنوان “عجیب” توصیف کرده که این توهین ویروسی مورد استقبال کمپین هریس قرار گرفته است.

والز، که سابقاً عضو کنگره از یک منطقه با گرایش جمهوری‌خواه بوده، جذابیت خود را برای رأی‌دهندگان روستایی و سفیدپوست ثابت کرده است، هرچند به عنوان فرماندار، سیاست‌های پیشرو مانند ارائه غذاهای رایگان در مدارس و افزایش مرخصی پرداخت‌شده برای کارگران را نیز حمایت کرده است. در حالی که مینه‌سوتا یک ایالت به‌طور کامل دموکراتیک است، اما با ویسکانسین و میشیگان هم‌مرز است، که هر دو ایالت‌های حیاتی در انتخابات هستند.

حدس و گمان‌ها بر روی شش گزینه نهایی متمرکز شده بود – چهار فرماندار، یک سناتور و یک وزیر کابینه در دولت بایدن، که همگی مردان سفیدپوست با سابقه‌ای در جلب نظر رأی‌دهندگان روستایی، سفیدپوست یا مستقل بودند.

مترجم: مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا