سیاسیبین الملل
موضوعات داغ

حزب‌الله منتظر لحظه مناسب برای پاسخ قوی و موثر خواهد ماند

سید حسن نصرالله :

رهبر حزب‌الله روز سه‌شنبه وعده داد که در واکنش به کشته شدن فرمانده نظامی این گروه توسط اسرائیل، پاسخی «قوی و مؤثر» خواهد داد و اعلام کرد که این اقدام یا به تنهایی و یا با هم‌پیمانان منطقه‌ای انجام خواهد شد. سید حسن نصرالله گفت که حزب‌الله منتظر لحظه مناسب برای پاسخ خواهد ماند، اما اشاره‌ای به شکل یا زمان این پاسخ نکرد.

به گزارش توانانیوز، او در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت گذشت یک هفته از ترور فرمانده نظامی حزب‌الله، فؤاد شکر، در بیروت اظهار داشت: «هرچه عواقب آن باشد، مقاومت این حملات اسرائیل را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.» وی افزود: «پاسخ ما، به خواست خدا، قوی، مؤثر و تاثیرگذار خواهد بود.»

اعضای حزب‌الله و حامیان آن برای تماشای این سخنرانی در یکی از مناطق جنوبی بیروت گرد هم آمدند. درست قبل از شروع سخنرانی، جنگنده‌های اسرائیلی با عبور از فراز پایتخت لبنان، صداهایی ایجاد کردند که شیشه‌های پنجره‌ها را لرزاند و مردم را به پناه بردن واداشت.

ارتش اسرائیل اظهار نظری نکرده است. نگرانی‌ها درباره احتمال وقوع جنگ تمام عیار در خاورمیانه پس از وعده‌های حزب‌الله برای انتقام‌جویی از کشته شدن شکر و خشم ایران به دلیل ترور رئیس گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس در تهران افزایش یافته است.

حزب‌الله پیشتر در روز سه‌شنبه اعلام کرد که دسته‌ای از پهپادهای حمله‌ای را به دو پایگاه نظامی نزدیک شهر عکا در شمال اسرائیل فرستاده و یک خودروی نظامی اسرائیلی را در محل دیگری هدف قرار داده است. ارتش اسرائیل گفت که تعدادی پهپاد مهاجم از لبنان شناسایی شدند و یکی از آن‌ها ساقط شد. مقامات پزشکی اسرائیل اعلام کردند که هفت نفر به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آن‌ها در وضعیت بحرانی قرار دارد.

نویسنده: مینومهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا