بین الملل
موضوعات داغ

حمایت سیاه پوستان از کاملا هریس

کامالا هریس در میان رأی‌دهندگان سیاه‌پوست حمایت بیشتری کسب می‌کند؛ ترامپ در میان رأی‌دهندگان سفیدپوست کمی بالا رفته است.

به گزارش توانانیوز، واشنگتن، 7 آگوست (رویترز) – طبق تحلیل نظرسنجی رویترز/ایپسوس، کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری، در میان رأی‌دهندگان سیاه‌پوست حمایت بیشتری نسبت به زمانی که جو بایدن در این رقابت بود، به دست آورده است، در حالی که حمایت دونالد ترامپ، جمهوری‌خواه، در میان رأی‌دهندگان سفیدپوست در ماه‌های اخیر کمی افزایش یافته است.

این تحلیل که بیش از 10,000 پاسخ از هفت نظرسنجی سراسری رویترز/ایپسوس از ماه می به این سو را بررسی کرده است، به نقاط قوت و ضعف قابل‌توجهی برای هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده که پس از انصراف بایدن از رقابت مجدد در 21 جولای، کمپین او را به عهده گرفت، اشاره دارد.

اگر هریس در انتخابات 5 نوامبر ترامپ را شکست دهد، اولین زن سیاه‌پوست و همچنین اولین آمریکایی آسیایی‌تبار خواهد بود که به ریاست جمهوری انتخاب می‌شود.

حدود 70 درصد از رأی‌دهندگان سیاه‌پوست در نظرسنجی جولای، هریس را بر ترامپ ترجیح دادند، که از 59 درصدی که در نظرسنجی‌های ماه می و جون از بایدن حمایت کردند، افزایش یافته است. سهم ترامپ از رأی سیاه‌پوستان در جولای به 12 درصد افزایش یافت که از 9 درصد در ماه‌های می و جون بود.

ترامپ در عین حال، حمایت بیشتری از رأی‌دهندگان سفیدپوست کسب می‌کند. حدود 50 درصد از رأی‌دهندگان در نظرسنجی جولای، ترامپ را انتخاب کردند، که از 46 درصد در ماه‌های می و جون افزایش یافته است. هریس در جولای حمایت 38 درصد از رأی‌دهندگان سفیدپوست را داشت که نسبت به 36 درصد در ماه‌های می و جون افزایش یافته است.

رقابت اساساً تساوی است، به طوری که هر کدام از هریس و ترامپ در مجموع نظرسنجی‌های ماه گذشته 43 درصد حمایت دارند. بایدن و ترامپ هر کدام در نظرسنجی‌های دو ماه گذشته 40 درصد داشتند.

این تحلیل پاسخ‌های نظرسنجی‌های جمع‌آوری‌شده در طول جولای را در یک رقابت فرضی هریس-ترامپ بررسی کرده و شامل پاسخ‌هایی است که قبل از انصراف بایدن، 81 ساله، از رقابتش جمع‌آوری شده‌اند. تمام پاسخ‌ها درباره هریس پس از مناظره 27 جون بایدن با ترامپ جمع‌آوری شده‌اند، زمانی که عملکرد ضعیف رئیس‌جمهور باعث شد دموکرات‌ها او را به پایان دادن به کمپین خود فراخوانند.

رأی‌دهندگان سفیدپوست بزرگترین بلوک نژادی را تشکیل می‌دهند، که 72 درصد از همه رأی‌دهندگان در انتخابات 2020 را تشکیل می‌دهند، طبق مرکز تحقیقاتی پیو، اگرچه سهم آنها از جمعیت رأی‌دهندگان در دهه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار تنها 11 درصد از رأی‌دهندگان آن سال را تشکیل می‌دادند. اما آنها بخش مهمی از ائتلاف حزب دموکرات هستند و می‌توانند نقش بزرگی در انتخابات امسال ایفا کنند.

رأی‌دهندگان سیاه‌پوست در جورجیا، برای مثال، بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به پیروزی بر ترامپ رساندند. اما افزایش هزینه زندگی و عدم پیشرفت در مسائل عدالت نژادی باعث ناامیدی در برخی از محافل شده است.

ترنس وودبری، یک نظرسنج دموکرات که در ارتباط با رأی‌دهندگان اقلیت تخصص دارد، گفت که هریس به حمایت گسترده از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار نیاز دارد تا ضعف خود در میان رأی‌دهندگان سفیدپوست، به ویژه مردان سفیدپوست و سالمندان را جبران کند. بایدن در سال 2020، 92 درصد از آرای سیاه‌پوستان را به دست آورد، در حالی که ترامپ 55 درصد از آرای سفیدپوستان را به دست آورد.

مترجم: مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا