اجتماعیعمومی

نایکی در پی افزایش بازدیدها و فروش‌ها با المپیک تابستانی به موفقیت دست می‌یابد.

۷ آگوست (رویترز) – المپیک تابستانی برای نایکی (NKE.N) به یک موفقیت نادر تبدیل شده است، زیرا این رویداد ورزشی جهانی به تقویت تقاضا برای محصولات جدید این غول پوشاک ورزشی کمک کرده و رقبا را به حاشیه رانده است. داده‌های جستجو از شرکت تحقیقاتی Similarweb این موضوع را نشان می‌دهد.

به گزارش توانانیوز، در هفته اول المپیک، از ۲۶ جولای تا ۱ آگوست، نایکی و پوما توانستند بازدید از سایت‌های مستقیم به مصرف‌کننده خود را افزایش دهند، در حالی که آدیداس، هوکا و اون همگی کاهش بازدید نسبت به هفته قبل را تجربه کردند.

بازدیدها در ۳۱ جولای به اوج خود رسیدند و به ۲ میلیون رسیدند، پس از آنکه سیمون بایلز ژیمناست آمریکایی هفتمین مدال طلای المپیک خود را به دست آورد و ایالات متحده سومین طلای خود را در رقابت تیمی زنان کسب کرد.

از میان این بازدیدها به Nike.com، حدود ۸۶,۹۰۰ بازدید منجر به فروش شد، در حالی که آدیداس مجموعاً ۵۳۲,۵۰۰ بازدید داشت که تنها ۳,۶۰۰ مورد احتمالاً به خرید محصولات تبدیل شد.

دانیل رید، تحلیلگر ارشد در Similarweb، گفت: “اگر ورزشکاران و تیم‌های تحت حمایت نایکی به پیروزی ادامه دهند، احتمالاً محبوبیت آن‌ها افزایش خواهد یافت و بنابراین احتمالاً همچنان شاهد تبدیل این بازدیدها به فروش قوی در طول بقیه المپیک خواهیم بود.”

نایکی گفته بود که برای این المپیک بیش از هر بازی قبلی هزینه می‌کند، زیرا امیدوار است فروش خود را احیا کرده و با رقبای جدید رقابت کند. متیو فرند، مدیر مالی نایکی، در ژوئن گفت که نایکی تقریباً ۱ میلیارد دلار در فعالیت‌های مرتبط با مصرف‌کنندگان در سال مالی ۲۰۲۵ سرمایه‌گذاری مجدد می‌کند، که شامل راه‌اندازی محصولات و تعمیق پورتفولیو بازاریابی ورزشی خود از طریق کمپین‌ها در طول المپیک پاریس است.

بزرگترین تولیدکننده پوشاک ورزشی جهان و حامی رسمی تیم المپیک و پارالمپیک ایالات متحده، طیف وسیعی از محصولات را از جمله کفش‌های Jordan 4 Retro SE و یک مجموعه الکتریک المپیک شامل ۵۵ کفش، از جمله طراحی‌های جدید Alphafly 3 و Pegasus که مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند، راه‌اندازی کرده است.

در پلتفرم فروش مجدد StockX، کفش‌های Jordan 4 Retro SE Paris Olympics Wet Cement، که به قیمت ۲۲۵ دلار به فروش می‌رسند، تا پایان جولای بیش از ۸,۳۷۳ بار معامله شده‌اند و آن‌ها را به پرفروش‌ترین محصول المپیکی در این سایت تبدیل کرده‌اند.

با این حال، عملکرد نایکی تاکنون در سال جاری نسبت به برندهایی مانند On، که توسط راجر فدرر حمایت می‌شود، Hoka از Deckers Outdoor (DECK.N) و آدیداس (ADSGn.DE) در دسته‌بندی کفش‌های دویدن، عملکرد و کفش‌های غیررسمی، عقب‌تر بوده است و این غول پوشاک ورزشی در آوردن طراحی‌های نوآورانه و برخی از استراتژی‌های خود دچار اشتباهاتی شده است.

درو هاینز، مدیر بخش بازرگانی در StockX گفت: “(نایکی همچنان یک برند در حال مبارزه است. اما المپیک قطعا باعث افزایش علاقه به این محصولات شده است … نایکی واقعاً در اینجا برنده است.”

مترجم: مینومهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا