عمومیاقتصادی

تولید ۴ میلیون جعبه کانتینر تا پایان سال ۲۰۲۴

با توجه به تولید کانتینر در ماه جولای به میزان ۵۲۱ هزار teu پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی ۴ میلیون teu جعبه کانتینر جدید تحویل خطوط کشتیرانی شود که این رقم دو برابر جعبه کانتینر تولید شده در سال ۲۰۲۳ است.

به گزارش  توانانیوز، به نقل از گروه بین‌الملل مانا به نقل از لوید استار؛ تولید کانتینر در سال ۲۰۲۱ میلادی به رکورد بالای ۶ میلیون رسید. در این ارتباط به منظور پاسخگویی به تقاضای خطوط کشتیرانی در سال جاری تولید کانتینر در کارخانجات چینی از ابتدای سال جاری میلادی شدت گرفته است.

براساس گزارش مؤسسه Linerlytica شرکت‌های حمل‌و‌نقل در حال حاضر در مسیر‌های آسیا، اروپا و مدیترانه به جعبه‌های کانتینر بیشتری نیاز دارند، زیرا تقاضا برای جعبه‌های کانتینر ۳۰ درصد بالا رفته است.

در این راستا باید گفت در میان اپراتور‌های اصلی خطوط کشتیرانی بزرگ، شرکت MSC بیشترین سفارش یعنی ۴۰۰ هزار TEU جعبه کانتینر سفارش داده که پس از آن ONE و Evergreen قرار دارند.

در ادامه این گزارش آمده است در سه ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی سود خالص شرکت Cosco Shipping Development (CSD) از محل تولید کانتینر به ۶۲ میلیون دلار رسید که نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۳ میلادی، ۱۲ درصد افزایش داشت؛ سود خالص گذشته این کارخانه  در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش یافته بود که با سود‌آوری ۶ ماهه اول پیش‌بینی می‌شود میزان ضرر و زیان تا پایان سال جاری جبران شود.

«ژانگ مینگ ون»، رئیس CSD در این زمینه گفت که به دلیل تأثیر بحران دریای سرخ، که تقاضای کانتینر را تا حدی بالا برده است از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی، این امر منجر به بهبود حمل‌و‌نقل کانتینری شده است. امسال وضعیت دریای سرخ سرعت گردش کانتینر، تخصیص کشتی‌ها و محموله‌ها را بالا برده است. به همین دلیل اپراتور‌های خطوط کشتیرانی و حمل‌و‌نقل تمایل بیشتری به خرید کانتینر دارند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که از یک سو تقاضا برای کانتینر‌های جدید و از سوی دیگر نیاز به جایگزینی جعبه‌های قدیمی و همچنین کاربرد‌های جدید کانتینر،  باعث قوی شدن پایه و اساس بنیادی  تولید کانتینر  در سال جاری میلادی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا