بین المللاقتصادی

صادرات ۲۹۷۸ فروند کشتی از سوی کارخانجات چین

در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی تعداد ۲۹۷۸ فروند کشتی که در کارخانجات کشتی‌سازی چین ساخته شده و با ارزش کلی ۲۰ میلیارد دلار صادر شده است که با توجه به نوع کارکرد کشتی‌ها بین ۲۹ تا ۹۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش همراه بوده است.

به گزارش توانانیوز، به نقل از گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ جهش قابل‌توجهی در حجم کشتی‌های نوساز هم از نظر ارزش و هم تعداد در بخش کشتی‌های نفتکش، کانتینری و فلۀ خشک روی داده است.

بر‌اساس این گزارش چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی تعداد  ۱۰۰ فروند کشتی حامل گاز مایع به ارزش ۱۵ میلیارد یوان صادر کرده که از افزایش ۶۶ درصدی برخوردار است.

همچنین حجم کشتی‌های کانتینری نوساز صادر شده به ۱۶۶ فروند کشتی به ارزش ۶۶ میلیارد یوان رسید که ۱۴۰ تا ۱۷۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش تحویل کشتی‌های کانتینری سفارش داده شده در اوج همه گیری کرونا در نیمه اول سال جاری آغاز شده است.

در این میان تعداد کشتی‌های فله‌بر صادراتی ۲۶۱ فروند به ارزش ۳۵ میلیارد یوان بود که رشد ۸۵ درصدی و ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش چهار نوع کشتی برتری که کارخانه‌های کشتی‌سازی چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی تحویل داده‌اند تانکر‌های نفتی، کشتی‌های حمل گاز، کشتی‌های فله‌بر و کانتینری بوده‌اند.

گفتنی است یارد‌های کشتی‌سازی چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۵۵ میلیون DWT سفارش ساخت دریافت کردند که حدود ۴۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

صادرات ۲۹۷۸ فروند کشتی توسط کارخانجات چین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا