بین المللسیاسی

کمپین ترامپ ایران را مقصر هک شدن برخی از ارتباطات داخلی دانست

واشنگتن، 10 اوت (رویترز) – کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در ایالات متحده اعلام کرد که برخی از ارتباطات داخلی آن‌ها هک شده و ایران را مقصر دانست، اما شواهد مستقیمی برای این ادعا ارائه نداد. این بیانیه پس از آن منتشر شد که وب‌سایت خبری پولیتیکو گزارش داد که از ماه ژوئیه، ایمیل‌هایی از منبعی ناشناس دریافت کرده که شامل اسناد واقعی از داخل کارزار ترامپ، از جمله گزارشی درباره “آسیب‌پذیری‌های احتمالی” همکار انتخاباتی او، جی‌دی ونس بود.

به گزارش توانانیوز، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ، استیون چئونگ، در بیانیه‌ای اعلام کرد: “این اسناد به صورت غیرقانونی از منابع خارجی خصمانه نسبت به ایالات متحده ، با هدف دخالت در انتخابات ۲۰۲۴ و ایجاد هرج‌ومرج در روند دموکراتیک ما به دست امده.”

ترامپ اواخر شنبه در اپلیکیشن Truth Social نوشت که مایکروسافت به کارزار او اطلاع داده که ایران یکی از وب‌سایت‌هایش را هک کرده است، اما ادعا کرد که آنها تنها به اطلاعات عمومی دسترسی پیدا کرده‌اند و جزئیات بیشتری درباره این هک ارائه نکرد.

رویترز به صورت مستقل نمی‌تواند هویت هکرهای ادعایی یا انگیزه آنها را تأیید کند.

کارزار ترامپ به گزارشی از محققان مایکروسافت در روز جمعه اشاره کرد که می‌گفت هکرهای مرتبط با دولت ایران تلاش کرده‌اند تا در ماه ژوئن به حساب یک “مقام ارشد” در یک کارزار انتخاباتی ایالات متحده نفوذ کنند. این گزارش اشاره‌ای به هویت اهداف نکرد.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در ایمیلی اعلام کرد که “دولت ایران هیچ‌گونه نیت یا انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده ندارد” و گزارش‌های مرتبط با این موضوع را معتبر نمی‌داند.

در پاسخ به یافته‌های مایکروسافت، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به رویترز گفت که قابلیت‌های سایبری ایران “دفاعی و متناسب با تهدیدات موجود” است و برنامه‌ای برای راه‌اندازی حملات سایبری ندارد.

ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود روابط پرتنشی با ایران داشت. ایالات متحده تحت رهبری ترامپ در سال ۲۰۲۰ فرمانده نظامی ایرانی، قاسم سلیمانی، را به قتل رساند و از توافق هسته‌ای چندجانبه با ایران خارج شد.

مترجم:مینومهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا