بین المللاقتصادی

نقش بنادر قشم در صادرات مواد معدنی و کالاها

سرپرست توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم، از بنادر و ظرفیت‌های دریایی جزیره قشم به‌عنوان یکی از مزیت‌های اقتصاد دریا محور در صادرات مواد معدنی و کالا‌های کانتینری و غیر کانتینری در خلیج فارس به کشور‌های همسایه و آفریقا یاد کرد.

به گزارش توانانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم، در نشستی که با حضور سرپرست این شرکت و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت سیمان قشم برگزار شد، ظرفیت‌ها و توان عملیاتی بنادر قشم برای صادرات انواع کالاهای تولیدی این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، شاخص‌هایی نظیر صرفه اقتصادی در حمل‌و‌نقل دریایی، کاهش نرم تخلیه و بارگیری، مزیت‌های قوانین مناطق آزاد و زیرساخت‌های بندری به عنوان عوامل کلیدی در تجارت دریایی کارخانه سیمان قشم مطرح شد.

همچنین، کاهش زمان پذیرش (کاهش زمان انتظار) به دلیل نبود ترافیک سنگین، در مقایسه با سایر بنادر همجوار، و ایجاد صرفه اقتصادی از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مورد ترغیب بخش خصوصی واقع شد.

نظر به مزیت‌های بنادر قشم، مدیر‌عامل شرکت سیمان قشم بر لزوم همکاری در جهت صادرات تاکید نموده و خواستار تسهیل‌گری و همخوان نمودن زیر ساخت‌های متناسب با صادرات این نوع کالاها شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا