اجتماعی

آغاز ثبت نام دکتری بدون آزمون

همزمان با آغاز ثبت نام پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری تخصصی(D.Ph ) بر اساس شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور دانشگاه پیام نور، شرایط این پذیرش اعلام شد.

به گزارش توانانیوز،؛ دانشگاه پیام نور اعلام کرد؛ در راستای شناسایی و حمایت از استعدادهای درخشان و هدایت آنان به سمت اولویت های راهبردی کشور در حوزه های مختلف علوم و به استناد آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری تخصصی(D.Ph ) بر اساس شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قصد دارد از بین دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد، بدون شرکت در آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری تخصصی و در صورت احراز شرایط ذیل در نیمسال اول سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۴ اقدام به جذب دانشجو کند.

واجدین شرایط می توانند از تا ۳۱ مرداد ماه جاری با مراجعه به سامانه ثبت نام به نشانی ir.ac.pnu.reg://https نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

*شرایط الزم جهت پذیرش در مقطع دکتری:

– داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل همتراز شده هر یک از دوره های یادشده ) معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه میباشد).تعیین معدل همتراز توسط دانشگاه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه انجام می شود.

– تاریخ دانش آموختگی در مقطع کارشناسی ارشد باید از  اول مهر ۱۴۰۰ به بعد باشد. متقاضـیان اسـتفاده از تسـهیلات پذیرش بدون آزمون اسـتعدادهای درخشان برای ورود به دوره تحصـیلی دکتری میتوانند بلافاصـله پس از دانشذآموختگی از دوره کارشناسی ارشد، برای ۳ دوره متوالی پذیرش در مهرماه، در فراخوان دانشگاه ها شرکت کنند.

– متقاضی در صورت دانشجو بودن، بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ فارغالتحصیل شود. در صورت پذیرش در مقطع دکتری و عدم فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا تاریخ ،۱۴۰۳/۰۶/۳۱ پذیرش لغو و عواقب آن به عهده شخص متقاضی است.

– مالک پذیرش داوطلبان، همنام بودن مدرک کارشناسی ارشد با عنوان رشته دکتری مورد تقاضا و بر اساس تشخیص گروه آموزشی میباشد. مدرک کارشناسی مد نظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

-احراز موفقیت در مصاحبه تخصصی توسط استاد.

-دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده اند، با احراز سایر شرایط می توانند متقاضی استفاده از تسهیالت این آیین نامه باشند.

-هر گونه رابطه نسبی یا سببی دانشجو با استاد ممنوع می باشد. در صورت تخلف، از ادامه تحصیل وی، ممانعت به عمل خواهد آمد.

میزان شهریه پذیرفته شدگان نهایی از طریق این آئین نامه در دانشگاه پیام نور، بر اساس مصوبه هیئت امنا این دانشگاه می باشد. هر دانشجو صرفاً می تواند اقدام به پذیرش نهایی از یک دانشگاه نماید.

-بعد از تایید نهایی وضعیت متقاضیان پذیرش شده، امکان تغییر رشته برای آنان میسر نخواهد بود.

-ارائه مدارک و دارا بودن شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نمی باشد.

-مسئولیت عواقب هرگونه مطلب خالف واقع در مراحل ثبت نام، پذیرش و تحصیل، به عهده داوطلب خواهد بود و دانشگاه مجاز می باشد از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل آورد.

-داوطلبان مرد نباید هیچ گونه منع قانونی به لحاظ وضعیت نظام وظیفه داشته باشند.

-مدارک الزم جهت بارگذاری در سامانه ثبت نام: -۳-۱ عکس ۴* ۳ با زمینه روشن -۱-۲ تصویر مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات هر دو مقطع( در صورت مشاهده ارائه غیر مرتبط، غیر رسمی و مخدوش، پرونده داوطلب بررسی نخواهد شد).

-پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ دویست هزار تومان از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی متصل به سامانه ثبت نام. ضروریست داوطلبین، دقت الزم در مطالعه دفترچه، شرایط ثبت نام و رشته های ارائه شده را داشته باشند. وجه ثبت نام به هیچ وجه قابل برگشت نیست

– سوابق آموزشی – پژوهشی به همراه تصویر تمامی مدارک و مستندات فعالیت های پژوهشی، آموزشی. ت

مسوولیت عدم انطباق تصاویر بارگذاری شده با اصل مدارک بر عهده داوطلب است و دانشگاه در صورت مشاهده هر نوع عدم تطابق، میتواند در هر مرحله از ثبت نام و یا پذیرش از ادامه تحصیل وی، ممانعت بعمل آورد.

-رشته محل و ظرفیت : داوطلبان می توانند جهت اطلاع از رشته محل ها و ظرفیت این پذیرش به جدول انتهای فراخوان مراجعه نمایند.

-برای هر عنوان موضوع رشته محل- استاد، صرفا یک دانشجو پذیرش خواهد شد. متقاضیان می توانند حداکثر یک رشته/ گرایش با یک عنوان طرح انتخاب نمایند. ضمناً پس از بررسی پرونده ها و اعلام نتایج، امکان تغییر در کدرشته/ محل انتخابی وجود ندارد. لذا اکیدا توصیه می شود، متقاضیان در تعیین کدرشته/ محل انتخابی دقت کافی داشته باشند.

-مراحل بررسی و اعلام نتیجه : مدارک ارسالی داوطلبان توسط دانشگاه بررسی و بعد از طی نمودن فرآیند پذیرش، تائید استاد مربوطه و با رعایت شرایط مندرج در آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان بر اساس شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور در دوره تحصیلی دکتری تخصصی (D.Ph )نسبت به دعوت از واجدین شرایط برای انجام مصاحبه تخصصی اقدام خواهد شد.

اسامی پذیرفته شدگان نیز پس از شرکت در مصاحبه و بررسی های علمی، جهت اخذ صالحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال خواهد شد./ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا