بین المللسیاسی
موضوعات داغ

سقوط نخست‌وزیر بنگلادش با پوشش سریع و تصاویر چشمگیر

خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) با پوشش سریع و تصاویر چشمگیر، رویدادهای مربوط به سقوط نخست‌وزیر بنگلادش، شیخ حسینه، را به طور برجسته پوشش داد.

به گزارش توانانیوز، هزاران تظاهرکننده پس از استعفا و فرار شیخ حسینه، نخست‌وزیر دیرینه بنگلادش، به محل اقامت رسمی او و سایر ساختمان‌های مرتبط با حزب و خانواده‌اش یورش بردند.
شرایط برای خبرنگارانی که سعی در پوشش ناآرامی‌های سیاسی اخیر بنگلادش داشتند، به دلیل گاز اشک‌آور و گلوله‌های شلیک شده، بسیار دشوار بود.

صدها هزار نفر در حال مطالبه عدالت برای بیش از 200 نفری بودند که در اعتراضاتی کشته شده بودند. این اعتراضات با خواسته دانشجویان برای پایان دادن به نظام سهمیه‌بندی شغل‌های دولتی آغاز شد و به یک قیام بی‌سابقه علیه نخست‌وزیر شیخ حسینه تبدیل شد.
در میان حملات از سوی تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی، خبرنگاران همچنین با قطع اینترنت و شبکه‌های موبایل مواجه بودند که تلاش برای پوشش خبری را دشوارتر می‌کرد. این رویدادها با سرعت سرسام‌آوری پیش می‌رفت، به‌خصوص زمانی که معترضان تصمیم گرفتند با وجود منع رفت‌وآمد نظامی و خشونت‌های منجر به کشته شدن 100 نفر دیگر در آخر هفته، به تظاهرات ادامه دهند.

تیم‌های AP در داکا و دهلی به سرعت آماده شدند و پوشش خبری را در تمامی قالب‌ها به محض انتشار خبر فرار حسینه و به دست گرفتن قدرت توسط ارتش آغاز کردند. آن‌ها با ارسال هشدارهای متعدد مخاطبان جهانی را در جریان تحولات قرار دادند و همزمان به آماده‌سازی پروفایل‌ها، تحلیل‌ها و مطالب توضیحی برای ارائه زمینه‌های لازم پرداختند.

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا