بین الملل
موضوعات داغ

افزایش دیدگاه‌های مثبت نسبت به کامالا هریس

افزایش دیدگاه‌های مثبت نسبت به کامالا هریس در تابستان امسال پیش از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، طبق نظرسنجی AP-NORC

واشنگتن (AP) – کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، با افزایش هیجان در میان دموکرات‌ها و بهبود مستمر در رتبه‌بندی‌های محبوبیت خود در میان آمریکایی‌ها، به کنوانسیون ملی دموکرات‌ها وارد می‌شود.

به گزارش توانانیوز، طبق نظرسنجی جدید از مرکز تحقیقات امور عمومی AP-NORC، حدود نیمی از بزرگسالان ایالات متحده – ۴۸ درصد – دیدگاهی بسیار یا تا حدودی مثبت نسبت به هریس دارند. این رقم نسبت به ۳۹ درصد در ابتدای تابستان، قبل از عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره با دونالد ترامپ و کناره‌گیری او از رقابت انتخاباتی، افزایش یافته است.

این بهبود نه تنها برای هریس، بلکه نسبت به جایی که جو بایدن پیش از کناره‌گیری ایستاده بود (۳۸ درصد دیدگاه مثبت) نیز بیشتر است و همچنین بهتر از ۴۱ درصد از بزرگسالانی است که دیدگاه مثبتی نسبت به ترامپ دارند.

افزایش محبوبیت هریس در حالی رخ داده که آمریکایی‌های بیشتری به طور کلی نظری درباره او تشکیل داده‌اند، در حالی که کمپین‌های هریس و ترامپ به سرعت در حال تعریف کاندیداتوری او هستند. درصد کسانی که می‌گویند به اندازه کافی درباره او نمی‌دانند که نظری داشته باشند، از ۱۲ درصد در ماه ژوئن به ۶ درصد کاهش یافته است.

این اندازه‌گیری با دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به هریس در اوایل سال ۲۰۲۱، زمانی که او و بایدن برای اولین بار به دفتر وارد شدند، مطابقت دارد. این نشان‌دهنده تجدید نظر مثبت نسبت به هریس است – درصد آمریکایی‌هایی که نظر “بسیار مثبت” نسبت به او دارند نیز در همین مدت افزایش یافته است – اما او با رسیدن به بالاترین رتبه قبلی خود با یک سقف ممکن مواجه است.

نقاط قوت احتمالی برای هریس

از ماه ژوئن، محبوبیت هریس در میان برخی گروه‌هایی که به طور کلی به حزب دموکرات گرایش دارند، اندکی افزایش یافته است. او در میان دموکرات‌ها، مستقل‌ها، زنان و جوانان زیر ۳۰ سال شاهد افزایش جزئی در محبوبیت خود بوده است. حرکت قابل‌توجهی از سوی بزرگسالان سیاه‌پوست یا لاتین تبار که هریس احتمالاً در نوامبر به حمایت آن‌ها نیاز خواهد داشت، دیده نشده است.

نیمی از بزرگسالان زیر ۳۰ سال در نظرسنجی جدید دیدگاهی بسیار یا تا حدودی مثبت نسبت به هریس دارند، که این رقم نسبت به ۳۴ درصد در ماه ژوئن افزایش یافته است. این افزایش به این دلیل است که جوانان بیشتری نظری درباره او تشکیل داده‌اند و درصد بزرگسالانی که می‌گویند به اندازه کافی نمی‌دانند که نظری داشته باشند، از حدود ۲ به ۱ در ۱۰ کاهش یافته است. تعداد جوانانی که دیدگاه منفی نسبت به او دارند، به طور قابل‌توجهی تغییر نکرده است.

هریس در میان بزرگسالان سیاه‌پوست محبوبیت نسبتاً بالایی دارد، هرچند این میزان در ماه گذشته نسبتاً ثابت بوده است. حدود دو سوم از بزرگسالان سیاه‌پوست دیدگاهی بسیار یا تا حدودی مثبت نسبت به هریس دارند. این شامل حدود ۴ نفر از ۱۰ نفر است که می‌گویند نظر آن‌ها “بسیار مثبت” است. بزرگسالان سیاه‌پوست بیشتر از کل آمریکایی‌ها تمایل به داشتن دیدگاه مثبت نسبت به هریس دارند. حدود ۶ نفر از ۱۰ مرد و زن غیرسفیدپوست دیدگاهی مثبت نسبت به هریس دارند.

نقاط ضعف احتمالی برای هریس

برای پیروزی در نوامبر، تیم هریس تلاش خواهد کرد تا میزان افزایش آرای ترامپ در میان رأی‌دهندگان سفیدپوست و مرد را محدود کند، گروه‌هایی که در انتخابات‌های اخیر به جمهوری‌خواهان تمایل داشته‌اند. در حال حاضر، حدود نیمی از مردان دیدگاه منفی نسبت به هریس دارند. حدود ۶ نفر از ۱۰ مرد سفیدپوست دیدگاهی منفی نسبت به او دارند.

مردان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی، گروهی که به طور سنتی پایگاه قوی حمایت ترامپ بوده‌اند، به ویژه تمایل دارند که دیدگاهی منفی نسبت به هریس داشته باشند.

هریس بیشتر از سوی زنان سفیدپوست، به ویژه آن‌هایی که دارای مدرک دانشگاهی هستند، به طور مثبت دیده می‌شود. حدود ۶ نفر از ۱۰ زن سفیدپوست دارای مدرک دانشگاهی دیدگاهی مثبت نسبت به او دارند، در مقابل حدود ۴ نفر از ۱۰ نفر بدون مدرک. به طور کلی، زنان سفیدپوست نسبت به او تقسیم شده‌اند: ۴۹ درصد دیدگاهی مثبت و ۴۶ درصد دیدگاهی منفی دارند.

دیدگاه‌ها نسبت به هریس در میان بزرگسالان مسن‌تر نسبتاً ثابت بوده است. حدود نیمی از بزرگسالان بالای ۶۰ سال دیدگاهی مثبت نسبت به او دارند. این به طور کلی با ۴۶ درصدی که او در ماه ژوئن با این گروه داشت، همخوانی دارد.

مترجم : مینو مهدور

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا