عمومی

بزرگترین بندر مسافری کشور دوباره تعطیل شد

با شدت گرفتن فعالیت سامانه مونسون در خلیج‌فارس، تردد‌های دریایی مسافری بندر شهید حقانی که از صبح امروز پس از دو روز وقفه در فعالیت، با محدودیت برای برخی شناورها، برقرار شده بود، ساعاتی قبل مجدداً لغو شد.

به گزارش توانانیوز،  از بندرعباس، علیرضا ادیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: صبح امروز – دوشنبه، تردد شناور‌های مسافری این بندر مسافری به صورت محدود و فقط برای شناور‌های کلاس +A برقرار شد.

وی با اشاره به لغو کلیه تردد‌های مسافری از بامداد شنبه گذشته با نامساعد شدن شرایط جوی تا صبح امروز – دوشنبه، افزود: بنا بر اعلام هواشناسی و با توجه به تشدید فعالیت سامانه فعال در خلیج‌فارس، تردد شناور‌های مسافری بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز و بالعکس مجدداً از ساعت ۱۳ لغو شده است.

ادیمی تأکید کرد: شرایط نا‌پایدار جوی طی روز‌های آتی نیز ادامه دارد.

رئیس بندر شهید حقانی بندرعباس خاطرنشان کرد: به محض مساعد شدن شرایط تردد، کار جابه‌جایی مسافران با روال عادی و به وسیله سایر شناور‌ها نیز مجدداً آغاز می‌شود.

گفتنی است، بر‌اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، شناور‌های مسافری فعال در مسیر‌های بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم، به سه بخش تقسیم شده‌اند که هر دسته می‌توانند در شرایط مشخصی تردد کنند.

بر این اساس، شناور‌های کلاس A+ قادر هستند در شرایطی که حداکثر سرعت باد ۲۲ نات و ارتفاع موج ۳.۵ پا باشد، تردد کنند و این میزان برای شناور‌های کلاس A، حداکثر سرعت ۲۰ نات و ارتفاع موج سه پا است. شناور‌های کلاس B نیز قادر به دریاروی و تردد در شرایطی که سرعت باد ۱۸ نات و ارتفاع موج دو پا باشد را دارند.

گفتنی است، شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت تردد شناور‌های مسافری با سامانه ۳۱۱۱ تماس حاصل نمایند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا