بین الملل
موضوعات داغ

ترامپ دو ورزشکار المپیکی را مرد معرفی کرد

ترامپ بار دیگر دو ورزشکار المپیکی برنده مدال طلا را محکوم کرد و به اشتباه آن‌ها را مرد معرفی کرد

به گزارش توانانیوز، واشنگتن (AP) – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، روز شنبه بار دیگر دو ورزشکار المپیکی برنده مدال طلا را محکوم کرد و به اشتباه این بوکسورهای زن را به عنوان مرد معرفی کرد.

ترامپ این اظهارات را در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا مطرح کرد و با وعده اینکه “مردان را از ورزش زنان دور نگه‌ دارد”، توجه خود را به بازی‌های المپیک اخیر و مورد توجه جهانی قرار گرفتن دو ورزشکار به دلیل سوء تفاهمات درباره جنسیت آن‌ها معطوف کرد.

ترامپ از مدت‌ها پیش به انتقاد از افراد تراجنسیتی در تجمعات خود پرداخته و به طور خاص بر ورزشکاران تراجنسیتی متمرکز شده است و از زبان‌هایی درباره هویت جنسی استفاده کرده که به گفته مدافعان حقوق LGBTQ+ نادرست و مضر است.

در مورد این دو بوکسور، یعنی ایمان خلیف از الجزایر و لین یو-تینگ از تایوان، سوء تفاهمات زیادی درباره جنسیت‌شان به وجود آمده است که ناشی از تصمیم سال گذشته انجمن بین‌المللی بوکس (که اکنون از المپیک کنار گذاشته شده) برای رد صلاحیت آن‌ها از مسابقات جهانی به دلیل شکست در آزمون صلاحیت بود.

ترامپ به نام این ورزشکاران اشاره نکرد، اما اظهار داشت که “در المپیک، دو نفر تغییر جنسیت داده بودند.”

او گفت: “آن‌ها مرد بودند. به زن تغییر جنسیت دادند و در مسابقات بوکس شرکت کردند.”

با وجود اینکه خلیف و لین از ابتدا زن به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند، آن‌ها پس از شکست در آزمون‌های صلاحیت نامشخص و غیرشفاف برای مسابقات زنان که توسط انجمن بین‌المللی بوکس که اکنون ممنوع شده بود، در کانون بحث‌های غربی درباره جنسیت و ورزش قرار گرفتند.

ترامپ و دیگر شخصیت‌های برجسته از شرکت خلیف در مسابقات انتقاد کرده‌اند و ترامپ قبلاً نیز به اشتباه او را مرد خوانده بود.

روز شنبه، او دوباره این اظهارات را تکرار کرد و توصیف هر دو ورزشکار به عنوان “دیوانه” گفت: “این واقعاً تحقیرآمیز برای زنان است.”

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا