اجتماعیعمومی

افزایش پوشش رادیویی سواحل بوشهر به ۳۰ مایل دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تجهیز برج کنترل بنادر استان بوشهر به آنتن‌های ۷ دسی‌بل خبر داد و گفت: محدوده پوشش رادیویی دریایی و سواحل استان بوشهر به ۳۰ مایل دریایی افزایش یافت.

به گزارش  توانانیوز ، خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب اظهار داشت که با تجهیز برج‌های کنترل بنادر استان به آنتن‌های ۷ دسی‌بل، محدوده پوشش رادیویی سواحل بوشهر از ۲۰ به ۳۰ مایل دریایی (معادل ۵۵ کیلومتر) افزایش یافته است.

وی افزود: نصب آنتن‌های جدید، توان عملیاتی شناورهای خدماتی و به ویژه شناورهای ناجی را ارتقاء داده و همچنین بی‌سیم‌های برج کنترل ۱۱ بندر تجاری استان به قابلیت‌های ساحلی و دریایی DSC (شرایط اضطرار) به‌روز شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با این بی‌سیم‌ها، شناورها می‌توانند در شرایط غرق شدن با فشردن یک دکمه، برج کنترل را از موقعیت و شرایط خود آگاه سازند.

شکیبی‌نسب خاطرنشان کرد: با این اقدامات، انتظار می‌رود تحولات چشمگیری در خدمات شناورهای ناجی این اداره کل به وجود آید.

وی یادآور شد که در حال حاضر، ۹ ایستگاه کنترل مخابرات دریایی و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی در استان بوشهر فعال هستند و دریانوردان می‌توانند در شرایط اضطراری با تماس به سامانه ۱۵۵۰ از خدمات این مراکز برخوردار شوند./مانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا