بین الملل
موضوعات داغ

دونالد ترامپ قول داد آمریکا را ایمن کند

دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، روز سه‌شنبه در حالی که در ایالت میشیگان کمپین می‌کرد، قول داد که “آمریکا را دوباره ایمن کنیم”. هم‌زمان، دموکرات‌هایی که در شیکاگو جمع شده بودند تا کامالا هریس را به عنوان نامزد خود معرفی کنند، او را به عنوان یک مجرم حرفه‌ای معرفی کردند.

به گزارش توانانیوز، به عنوان بخشی از کمپین در مناطق حساس که برای مقابله با کنوانسیون ملی دموکرات‌ها طراحی شده بود، ترامپ در کنار معاونان کلانتر در شهر هاول قرار گرفت و هریس را که دادستان سابق سانفرانسیسکو و دادستان کل کالیفرنیا بوده است، به عنوان “رهبر حمله مارکسیستی به اجرای قانون” در سراسر کشور معرفی کرد.

ترامپ در سخنرانی‌اش گفت: “کامالا هریس جرایم، هرج‌ومرج، ویرانی و مرگ را به همراه خواهد آورد.” او افزود: “شما سطحی از جرایم را خواهید دید که قبلاً هرگز ندیده‌اید… من قانون، نظم، ایمنی و صلح را به ارمغان خواهم آورد.”

ترامپ در هفته‌های اخیر تلاش کرده است تا شور و شوقی که هریس پس از پایان کمپین انتخاباتی جو بایدن و حمایت او از هریس به دست آورده را کاهش دهد. این تلاش‌ها شامل پیش‌بینی‌های تاریک درباره آینده آمریکا تحت رهبری هریس و همچنین تلاش‌های مشاوران ترامپ برای برگزاری رویدادهایی بوده که در آنها ترامپ بتواند تفاوت‌های سیاستی خود را بیان کند. موضوع مورد بحث در میشیگان، جرم و ایمنی عمومی بود.

ترامپ گفت: “پلیس‌های ما هر روز از شهروندان قانون‌مدار حمایت می‌کنند. وقتی دوباره به کاخ سفید برگردیم، حمایتی خواهید دید که در چهار سال گذشته نظیر نداشته است.”

در بخشی از سخنرانی که پیش از آن منتشر شده بود، کمپین ترامپ اعلام کرد که او خواستار مجازات اعدام برای متجاوزان و قاچاقچیان کودکان خواهد شد؛ اگرچه در سخنرانی‌اش به این موضوع اشاره‌ای نکرد.

یکی از مقامات کمپین که مجاز به صحبت عمومی نبود، پس از سخنرانی ترامپ گفت که رئیس‌جمهور سابق این اعلامیه‌های رسمی سیاستی را پس از کنوانسیون دموکرات‌ها انجام خواهد داد، وقتی که کمپین او انتظار دارد توجه بیشتری جلب کند.

رویداد روز سه‌شنبه ترامپ آخرین رویدادی بود که با تمرکز بر موضوعی خاص برگزار شد. اما در این مناسبت‌ها، ترامپ زمان زیادی را به حمله شخصی به هریس و انتقاد از بایدن اختصاص داد و همین امر پس از حضور آنها در کنوانسیون دموکرات‌ها نیز تکرار شد.

ترامپ گفت: “دیشب با حیرت تماشا کردم که چگونه سعی کردند وانمود کنند همه چیز عالی است.” او به مشکلاتی مانند تورم و مرز آمریکا و مکزیک اشاره کرد که دموکرات‌ها به آنها پرداخت نکرده‌اند. او بایدن را “یک احمق” خواند.

ترامپ تصویری تاریک از زندگی در ایالات متحده و تهدید ریاست جمهوری هریس ارائه کرد، هرچند که از جزئیات کمتر و از اغراق بیشتری استفاده کرد.

او گفت: “این دیوانه‌وار است. نمی‌توانید به خیابان بروید تا یک نان بخرید. تیر می‌خورید، دزدیده می‌شوید، مورد تجاوز قرار می‌گیرید یا هر چیز دیگری که ممکن است. شما دیده‌اید و من هم دیده‌ام و وقت تغییر است.”

ترامپ با بیان چنین ادعاهایی، در حالی که از حمایت افسران مجری قانون برخوردار بود، در تضاد کامل با کنوانسیون دموکرات‌ها قرار داشت. سخنرانان یکی پس از دیگری در شب دوشنبه در شیکاگو به آمریکایی‌ها یادآوری کردند که ترامپ اولین رئیس‌جمهور پیشین است که به جرایم جنایی محکوم شده، به طور مدنی مسئولیت تجاوز جنسی را بر عهده داشته و هنوز با اتهامات متعدد، از جمله تلاش برای لغو شکست در انتخابات 2020 به بایدن، روبرو است.

نماینده کنگره جاسمین کراکت از تگزاس در شب دوشنبه ترامپ را به عنوان “یک مجرم حرفه‌ای، با 34 جرم جنایی، دو بار استیضاح و یک بازیگر پورن” مورد انتقاد قرار داد که به پرداخت‌های او به یک بازیگر فیلم بزرگسال در محکومیت او به کلاهبرداری تجاری در نیویورک اشاره دارد.

کراکت همچنان به ستایش از هریس به عنوان یک دادستان سابق پرداخت و گفت: “او یک رزومه دارد” در حالی که “ترامپ یک سابقه جنایی دارد.”

استهزای ترامپ به اوج خود رسید وقتی که هیلاری کلینتون، که در سال 2016 از ترامپ شکست خورده بود، از پشت تریبون کناره گرفت و با لبخند به شعارهای هیئت‌های نمایندگی گوش داد که می‌گفتند: “او را زندانی کنید! او را زندانی کنید!” — چرخشی از شعارهای حامیان ترامپ در هشت سال پیش، علیرغم اینکه وزیر امور خارجه سابق هرگز به هیچ جرمی متهم نشده بود.

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا