بین المللسیاسیعمومی
موضوعات داغ

این چگونه مردمانند که سگ را گشوده و سنگ را بسته‌اند؟!

خبرگزاری رویترز از کامالا هریس نقل کرده: اسراییل حق دارد از خود دفاع کند. او که در کارزار انتخاباتی خود در آتلانتا، در ایالت جورجیا در حال سخنرانی بود، میگه: آنچه ما می‌دانیم این است که اسراییل حق دارد در برابر سازمان‌های تروریستی از خود دفاع کند. با این وجود، ما همچنان نیازمند کار بر روی یک راه‌حل دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به این حملات هستیم. ما اکنون بر این موضوع متمرکز شده‌ایم.

به گزارش توانانیوز ، همزمان امریکا طرح آتش‌بسی را مطرح کرده که در آن اسرائیل پس از جنگ در بخشی از غزه بماند و گذرگاه رفح که تنها راه ارتباطی غزه با خارج با نظارت دولت مصر بود در اختیار اسرائیل قرار بگیرد. یعنی فلسطینیان علاوه بر محاصره، سرزمینشان کوچکتر بشود و اسرای در دست اسرائیل هم به خارج از فلسطین تبعید بشوند این پیشنهاد صلحی که آمریکا داده است مصداق حکایت سعدی و ثنا گفتن نزد امیر دزدان است.

یکی از شعرا پیشِ امیر دزدان رفت و ثنایی بر او بگفت. [امیر]فرمود تا جامه از او بَرکنَند و از ده به در کنند. [شاعر]مسکین برهنه به سرما همی‌رفت. سگان در قفایِ وی افتادند. خواست تا سنگی بر دارد و سگان را دفع کند، در زمین یخ گرفته بود، عاجز شد. گفت: این چه حرامزاده مردمانند، سگ را گشاده‌اند و سنگ را بسته! امیر از غرفه بدید و بشنید و بخندید. گفت: ای حکیم! از من چیزی بخواه. گفت: جامهٔ خود می‌خواهم اگر انعام فرمایی

 

امیدوار بوَد آدمى به خیر کسان

مرا به خیر ِتو امید نیست، شر مرسان

نوبسنده :دکتر محمد کمال گوکی

پژوهشگر و مدرس دانشگاه

https://t.me/moh_kam_goo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا