بین الملل
موضوعات داغ

برنامه‌ریزی برای انتقال قدرت ریاست‌جمهوری به طور جدی آغاز شده است، اما ترامپ و هریس عقب هستند

این عکس ترکیبی دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان و رئیس‌جمهور سابق، در یک رویداد در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۲۴ در بد‌مینستر، نیوجرسی (چپ)، و کامالا هریس، نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها و معاون رئیس‌جمهور، در یک رویداد تبلیغاتی در رالی، کارولینای شمالی، در تاریخ ۱۶ اوت ۲۰۲۴ (راست) را نشان می‌دهد. (عکس: AP)

به گزارش توانانیوز، واشنگتن (AP) – دولت بایدن روز سه‌شنبه برای اولین بار منابع فدرال را به دونالد ترامپ و کامالا هریس برای برنامه‌ریزی انتقال ریاست‌جمهوری ارائه کرد، در حالی که کارشناسان می‌گویند هر دو در آماده‌سازی برای دولت‌های احتمالی خود عقب هستند.

در حالی که انتقال‌ها پس از روز انتخابات به طور جدی آغاز می‌شوند، زمانی که یک رئیس‌جمهور منتخب باید حدود ۴۰۰۰ منصوب سیاسی فدرال را انتخاب و بررسی کند، موفقیت به زیرساخت‌هایی که در دوره پیش از انتخابات ساخته می‌شود بستگی دارد، از جمله شناسایی تیم‌های بررسی آژانس‌ها و آغاز فرآیند بررسی پیشینه برای کارکنان امنیت ملی.

هم کامالا هریس و هم دونالد ترامپ این فرآیند را این ماه شروع کرده‌اند، که ماه‌ها دیرتر از انتقال‌های قبلی است. هریس تنها پنج هفته پیش به صدر لیست دموکرات‌ها ارتقا یافت، پس از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور، تصمیم گرفت برای انتخاب مجدد نامزد نشود، و او ابتدا باید عملیات سیاسی بایدن را دوباره هدایت می‌کرد قبل از اینکه زمینه را برای انتقال آماده کند. مشخص نیست چرا ترامپ، که ماه‌ها پیش نامزدی خود را قطعی کرده بود، زودتر شروع نکرده است.

مکس استیر، رئیس و مدیر عامل مشارکت برای خدمات عمومی، گفت برنامه‌ریزی برای تصدی پست در دوره مدرن معمولاً در اواخر بهار آغاز شده است. “امکان تلاش برای جبران وجود دارد، اما واقعیت این است که هر دو نامزد کارهای زیادی برای انجام دادن دارند.”

روز سه‌شنبه تاریخ مقرر قانونی برای اداره خدمات عمومی (GSA) برای فراهم کردن فضا برای ترامپ و هریس بود، سه روز کاری پس از دومین کنوانسیون نامزدی. این فضای اداری تنها چند بلوک از کاخ سفید فاصله دارد، و پس از روز انتخابات، منابع فدرالی بیشتری برای برنده فراهم خواهد شد. اما معمولاً نامزدها بلافاصله پس از کسب نامزدی، حتی قبل از اینکه حمایت فدرال دریافت کنند، برنامه‌ریزی اولیه برای دولت‌های احتمالی خود را آغاز می‌کنند.

هریس، در صورت پیروزی، ممکن است برخی منصوبان سیاسی دولت بایدن را حفظ کند – که می‌تواند به او کمک کند تا از درگیری‌های تأییدی ناخوشایند در صورت تسلط جمهوری‌خواهان بر سنا جلوگیری کند. اما تغییرات عمده اجتناب‌ناپذیر است، زیرا او خواهد خواست نشان خود را بر دولت بگذارد. و بسیاری از مقامات بلندپایه دولت بایدن احتمالاً به دنبال ترک برای فرصت‌های دیگر هستند، صرف نظر از نتیجه در ماه نوامبر.

در همین حال، ترامپ احتمالاً تلاش خواهد کرد تا از اشتباهات انتقال ۲۰۱۶ خود اجتناب کند، زمانی که ماه‌ها برنامه‌ریزی توسط گروهی به رهبری کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، را کنار گذاشت. این کار باعث شد که ترامپ و تیمش، که بسیاری از آن‌ها هرگز در دولت خدمت نکرده بودند، پس از روز انتخابات آماده نباشند.

استیر گفت تلاش ترامپ در سال ۲۰۱۶ یک معیار پایین برای تلاش‌های انتقال در دوره مدرن بود، که به دنبال تلاش جورج اچ. دبلیو. بوش در سال ۱۹۸۸ بود، زمانی که معاون رئیس‌جمهور وقت آماده می‌شد تا جایگزین رئیس‌جمهور رونالد ریگان شود. او گفت که در انتقال درون‌حزبی ممکن است چالش خاصی در مذاکره وجود داشته باشد، از جمله انتظارات نادرست در مورد تداوم بین رؤسا و خطر خودبزرگ‌بینی در افرادی که اخیراً در دولت خدمت کرده‌اند و به دنبال نقش‌های مهم‌تر هستند.

ترامپ رسماً تیم انتقال خود را در اوایل این ماه به ریاست لیندا مک‌ماهون، مدیر سابق کسب‌وکارهای کوچک، و هاوارد لوتنیک، میلیاردر، تشکیل داد.

هریس از یوهانس آبراهام، سفیر در انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا و مدیر اجرایی انتقال بایدن-هریس ۲۰۲۰، خواسته است تا رهبری برنامه‌ریزی او برای کاخ سفید را بر عهده بگیرد.

قرار است آبراهام در روزهای آتی از سمت خود کناره‌گیری کند تا این نقش را بر عهده بگیرد. شرکت حقوقی کوینگتون و برلینگ، که به هریس در انتخاب معاون رئیس‌جمهور کمک کرده بود، به سازمان انتقالی مشاوره حقوقی خواهد داد.

به گفته یک فرد آگاه به برنامه‌ریزی، تیم انتقال هریس قبل از انتخابات هیچ تصمیمی در مورد پرسنل نخواهد گرفت و همچنین سیاستی را توسعه نخواهد داد عملکردهایی که با کمپین و دفتر رسمی هریس باقی خواهند ماند.

در همین حال، تیم ترامپ تعهدی برای پذیرش حمایت فدرال نکرده است.

ترامپ هفته گذشته به دیلی میل گفت که دسترسی به جلسات اطلاعاتی سنتی پیش از روز انتخابات را نخواهد پذیرفت، زیرا نگران است که به افشای اطلاعات طبقه‌بندی‌شده متهم شود.

برایان هیوز، مشاور ارشد کمپین ترامپ، گفت،«ما منتظر این اطلاعیه هستیم و وقتی ارزیابی کنیم چه چیزی ارائه می‌شود پاسخ خواهیم داد».

هیوز روز سه‌شنبه تأیید کرد که ترامپ همچنین نماینده دموکرات سابق، تولسی گبرد، و رابرت اف. کندی جونیور، نامزد مستقل ریاست‌جمهوری، را به تیم انتقال خود آورده است.

والری اسمیت بوید، مدیر مرکز انتقال ریاست‌جمهوری مشارکت برای خدمات عمومی، گفت:
«هر دو تیم واقعاً خواهند خواست زیرساخت‌هایی را در پشت صحنه داشته باشند که به آن‌ها اجازه دهد جلساتی با آژانس‌های فدرال برگزار کنند و یک بانک رزومه مدیریت کنند، و یک فرآیند سازمان‌یافته برای تمام برنامه‌ریزی‌های پرسنلی و سیاستی که در صورت پیروزی در انتخابات با آن‌ها روبرو می‌شوند، داشته باشند».

در همین حال، دولت بایدن ماه‌هاست که برنامه‌ریزی برای حمایت از انتقال را مطابق با تعهد خود تحت قانون انتقال ریاست‌جمهوری انجام می‌دهد.

یک شورای هماهنگی انتقال فدرال، که شامل نمایندگانی از سراسر دولت است و به ریاست جف زینتس، رئیس کارکنان بایدن، برگزار می‌شود، جلسات منظم برگزار می‌کند تا برای تحویل قدرت در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ آماده شود و آژانس‌ها در حال تهیه یادداشت‌های دقیق برای تیم برنده نهایی هستند.

تیم‌های مأموران فدرال و کارکنان دولت از FBI و جامعه اطلاعاتی – از جمله برخی از افرادی که از بازنشستگی به کار بازگشته‌اند – آماده هستند تا صدها نفر از کارکنان احتمالی انتقال و منصوبان دولت را بررسی کند.

مترجم: مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا