اجتماعیعمومی

خلیج‌فارس مواج می‌شود

تشدید باد ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور

مدیرکل هواشناسی هرمزگان گفت: جزایر خلیج فارس و محدوده تنگه هرمز از ساعات بعد از ظهر با وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی (۴۵ کیلومتر بر ساعت) موجب مواج شدن دریا خواهد شد.
به گزارش توانانیوز، سعید رنجبر در بندرعباس اظهار کرد: بر اساس هشدار دریایی شماره ۲۳ سطح نارنجی صادر شده از سوی این اداره‌کل، در خصوص تغییر شرایط جوی، از عصر امروز سه شنبه شاهد ناپایداری‌های جوی و دریایی در سطح استان، خواهیم بود.

وی با اشاره به مواج شدن شرق خلیج فارس و دریای عمان خاطرنشان کرد: در ساعات بعد ازظهر امروز، در جزایر خلیج فارس و محدوده‌ی تنگه هرمز، وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی (در محدوده‌ی ۴۵ کیلومتر بر ساعت)، سبب مواج شدن دریا تا پایان هفته خواهد شد.

رنجبر تاکید کرد: توصیه می‌شود شناور‌های سبک از تردد‌های دریایی در آب‌های جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و همچنین غرب جزیره لاوان خودداری کرده و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری در بنادر مرکزی استان صورت پذیرد.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در شرق استان، اضافه کرد: همچنین در ساعات بعد از ظهر و شب، افزایش موقتی سرعت وزش باد و بروز گرد وخاک در مناطق مرکزی استان و محدوده  تنگه هرمز دور از انتظار نخواهد بود.

وی همچنین از افزایش دما طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه با تغییر سوی باد در دریای عمان و افزایش سرعت وزش باد‌های جنوب شرقی، دریا در محدوده جاسک و شرق تنگه هرمز نسبتاً مواج خواهد شد./مانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا