بین الملل
موضوعات داغ

اولین مصاحبه تلویزیونی مهم کمپین ریاست جمهوری هریس و والز

هریس و والز اولین مصاحبه تلویزیونی مهم کمپین ریاست جمهوری خود را انجام خواهند داد

کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکرات، معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس، روز چهارشنبه، ۲۸ اوت ۲۰۲۴، در دبیرستان لیبرتی کانتی در هاینسویل، جورجیا با اعضای گروه رژه صحبت می‌کند. (عکس از جاکلین مارتین، AP)

به گزارش توانانیوز، به نقل از ساوانا، جورجیا (AP) — کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، و تیم والز، همکار انتخاباتی او و فرماندار مینه‌سوتا، روز پنجشنبه اولین مصاحبه تلویزیونی مهم خود را در کمپین ریاست جمهوری انجام خواهند داد. این دو در حال سفر به جنوب شرقی جورجیا در تور اتوبوسی خود هستند.
مصاحبه با دانا بش از سی‌ان‌ان فرصتی برای هریس خواهد بود تا از انتقادهایی که می‌گوید او از محیط‌های غیرکنترل شده اجتناب کرده است، کاسته و همچنین بستری جدید برای تعریف کمپین خود و آزمودن توانایی‌های سیاسی‌اش در آستانه مناظره با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق که قرار است در ۱۰ سپتامبر برگزار شود، فراهم کند. اما این مصاحبه همچنین با ریسک همراه است زیرا تیم او در تلاش است تا بر موج حمایتی که پس از خروج جو بایدن و کنوانسیون ملی دموکراتیک هفته گذشته ایجاد شده، سرمایه‌گذاری کند.

مصاحبه‌های مشترک در سال‌های انتخابات، بخش ثابتی از سیاست هستند؛ بایدن و هریس، ترامپ و مایک پنس، باراک اوباما و بایدن — همگی در مقطعی مشابه از انتخابات چنین مصاحبه‌هایی انجام دادند. تفاوت این است که دیگر کاندیداها همگی مصاحبه‌های فردی نیز انجام داده بودند. هریس هنوز مصاحبه عمیقی انجام نداده است از زمانی که پنج هفته پیش به عنوان نماینده اصلی حزبش معرفی شد، اگرچه در حالی که هنوز همکار انتخاباتی بایدن بود، چندین مصاحبه انجام داده بود.

هریس و والز برای رأی‌دهندگان تا حدی ناشناخته باقی مانده‌اند، برخلاف ترامپ و بایدن که رأی‌دهندگان تقریباً به طور کامل با آن‌ها آشنا بودند و نظر خود را درباره آن‌ها داشتند.

مصاحبه با سی‌ان‌ان، که پنجشنبه ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا پخش می‌شود، در طول تور دو روزه اتوبوسی او در جنوب شرقی جورجیا و برای کمپین در ایالت مهمی که نقطه‌ عطفی در انتخابات است، انجام می‌شود؛ سفری که روز پنجشنبه با یک تجمع در ساوانا به اوج می‌رسد. مقامات کمپین هریس معتقدند که برای پیروزی در ایالت در مقابل ترامپ در ماه نوامبر، باید در مناطق قدرتمند حزب جمهوری‌خواه در سراسر ایالت نفوذ کنند.

در مدت زمان معاونت ریاست‌جمهوری، هریس مصاحبه‌های تصویری و چاپی با اسوشیتد پرس و بسیاری دیگر از رسانه‌ها انجام داده است، که با سرعتی بسیار بیشتر از رئیس‌جمهور بوده است — به‌جز هجوم رسانه‌ای دیرهنگام بایدن پس از عملکرد ضعیفش در مناظره که منجر به پایان کمپین او شد.

کمبود دسترسی هریس به رسانه‌ها در ماه گذشته یکی از نقاط حمله اصلی جمهوری‌خواهان بوده است. کمپین ترامپ تعداد روزهایی را که او به‌عنوان کاندیدا بدون انجام مصاحبه سپری کرده است، شمارش کرده است. روز چهارشنبه، سارا هاکبی سندرز، فرماندار آرکانزاس و سخنگوی سابق ترامپ، گفت که هریس به “پرستار بچه” نیاز دارد و به همین دلیل والز آنجاست.

او در برنامه “فاکس و فرندز” گفت: “آن‌ها می‌دانند که کامالا هریس نمی‌تواند به‌تنهایی یک مصاحبه را انجام دهد. اعتماد زیادی به کسی نیست که قرار است رهبر دنیای آزاد شود و از مردم بخواهد که او را رئیس‌جمهور ایالات متحده کنند وقتی که حتی نمی‌تواند برای یک مصاحبه بنشیند.”

در همین حال، ترامپ عمدتاً به سمت رسانه‌های محافظه‌کار گرایش داشته است هنگامی که مصاحبه می‌کند، هرچند که در هفته‌های اخیر کنفرانس‌های مطبوعاتی بازتری برگزار کرده است تا دوباره توجهات را که با ارتقاء هریس جلب شده بود، به خود معطوف کند.

پس از مصاحبه با سی‌ان‌ان، والز جدا می‌شود و هریس به تور اتوبوسی خود ادامه می‌دهد و به یک تجمع می‌رود قبل از اینکه به واشنگتن بازگردد. روز چهارشنبه، این دو از یک گروه رژه دبیرستان بازدید کردند که باعث خوشحالی دانش‌آموزان شد و به یک رستوران باربکیو در ساوانا نیز سر زدند.

مایکل تایلر، مدیر ارتباطات کمپین هریس گفت که تورهای اتوبوسی “فرصتی برای رسیدن به مکان‌هایی که معمولاً نمی‌رویم و اطمینان از رقابت در همه جوامع” فراهم می‌کند.

کمپین می‌خواهد که این رویدادها رأی‌دهندگان در مناطق متمایل به جمهوری‌خواه را که به‌طور سنتی کاندیداها را نمی‌بینند، تحریک کند و امیدوار است که این مشارکت‌ها لحظات ویروسی ایجاد کنند که از پوشش رسانه‌ای شلوغ عبور کرده و به رأی‌دهندگان سراسر کشور برسد.

این توقف‌ها به عنوان لحظاتی طراحی شده‌اند که رأی‌دهندگان می‌توانند “نه تنها آنچه که آن‌ها نمایندگی می‌کنند، بلکه اینکه آن‌ها به عنوان انسان چه کسانی هستند” را بشناسند.

هریس با بایدن در روز کارگر کمپینی دیگر در دیترویت و پیتسبورگ دارد و تنها بیش از ۷۰ روز تا انتخابات باقی مانده است.

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا