بین الملل
موضوعات داغ

هشدار به کارزار انتخاباتی ترامپ قبل از درگیری در آرلینگتون

به کارزار انتخاباتی ترامپ قبل از درگیری در آرلینگتون درباره نگرفتن عکس هشدار داده شده بود
بیل بارنت (چپ)، پدربزرگ دارین تیلور هوور، و دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور سابق، در حال قرار دادن تاج گل بر روی قبر سرباز گمنام به افتخار گروهبان دارین تیلور هوور در قبرستان ملی آرلینگتون، دوشنبه ۲۶ اوت ۲۰۲۴، در آرلینگتون، ویرجینیا. (عکس از الکس براندون / AP)
به گزارش توانانیوز، به نقل از واشنگتن (آسوشیتد پرس) – یک مقام دفاعی روز چهارشنبه به آسوشیتد پرس گفت که کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ قبل از یک درگیری در قبرستان ملی آرلینگتون در طی مراسم تاج‌گذاری که اوایل این هفته برای ادای احترام به اعضای خدمت که در عقب‌نشینی از جنگ افغانستان کشته شدند، درباره نگرفتن عکس هشدار داده شده بود.
این مقام به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد تا موضوع حساسی را که مربوط به رویدادهای دوشنبه بود، مورد بحث قرار دهد. این صحبت‌ها یک روز پس از آن انجام شد که NPR گزارش داد، بر اساس منابع آگاه از این حادثه، دو نفر از کارکنان کارزار انتخاباتی ترامپ به صورت «لفظی توهین کرده و یک مقام قبرستان را که تلاش داشت از فیلم‌برداری و عکس‌برداری در بخش ۶۰ جلوگیری کند، کنار زدند.» این بخش محل دفن نظامیان کشته شده در جنگ‌های افغانستان و عراق است.
مقام دفاعی به آسوشیتد پرس گفت که به کارزار انتخاباتی ترامپ قبل از ورودشان به بخش ۶۰ و درگیری، درباره نگرفتن عکس در این بخش هشدار داده شده بود. ترامپ روز دوشنبه به دعوت برخی از خانواده‌های ۱۳ عضو خدمت که دقیقا سه سال پیش در بمب‌گذاری فرودگاه کابل کشته شدند، در آرلینگتون حضور داشت.
قبرستان ملی آرلینگتون محل دفن بیش از ۴۰۰,۰۰۰ عضو خدمت، کهنه‌سرباز و خانواده‌های آنها است. مقامات قبرستان در بیانیه‌ای گفتند که «یک حادثه» رخ داده و گزارشی ثبت شده است، اما به جزئیات آنچه رخ داده اشاره‌ای نکردند. آنها از به اشتراک گذاشتن گزارش خودداری کردند.
بیانیه مقامات قبرستان گفت: «قانون فدرال فعالیت‌های مربوط به کمپین‌های سیاسی یا انتخاباتی در قبرستان‌های نظامی ملی ارتش، از جمله عکاسان، تولیدکنندگان محتوا یا هر شخص دیگری که به منظور حمایت مستقیم از کمپین یک نامزد سیاسی حزبی حضور داشته باشد، را ممنوع می‌کند. قبرستان ملی آرلینگتون این قانون و ممنوعیت‌های آن را با تمام شرکت‌کنندگان تقویت کرده و به طور گسترده به اشتراک گذاشته است. ما می‌توانیم تأیید کنیم که یک حادثه رخ داده و گزارشی ثبت شده است.»
استیون چونگ، سخنگوی ترامپ، گفت که به تیم نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری اجازه داده شده بود یک عکاس داشته باشند. او این ادعا را که یکی از کارکنان کارزار به مقام قبرستان فشار آورده است، رد کرد.
او گفت: «واقعیت این است که یک عکاس خصوصی مجاز به حضور در محل بوده و به هر دلیلی، یک فرد ناشناس که به وضوح دچار یک حمله روانی بوده، تصمیم گرفته تا اعضای تیم رئیس‌جمهور ترامپ را در طی یک مراسم بسیار محزون فیزیکی مسدود کند.»
کریس لاچی‌ویتا، مشاور ارشد کارزار ترامپ، اشاره کرد که ترامپ به دعوت خانواده‌های اعضای خدمت که در بمب‌گذاری فرودگاه کشته شدند، در آنجا حضور داشت. کارزار ترامپ پیامی که توسط بستگان دو نفر از اعضای خدمت که در بمب‌گذاری کشته شدند امضا شده بود، منتشر کرد که گفت «رئیس‌جمهور و تیم او با نهایت احترام و وقار نسبت به تمام اعضای خدمت، به ویژه فرزندان عزیز ما رفتار کردند.»

او در یک بیانیه کتبی گفت: «برای یک فرد بی‌ارزش که به طور فیزیکی از همراهی تیم رئیس‌جمهور ترامپ با او به این رویداد محزون جلوگیری کند، یک رسوایی است و شایسته نمایندگی از زمین‌های مقدس قبرستان ملی آرلینگتون نیست. هر کسی که این فرد باشد، با انتشار این دروغ‌ها در حال بی‌احترامی به مردان و زنان نیروهای مسلح ما است.»
مایکل تایلر، سخنگوی رقیب دموکرات ترامپ، معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس، گفت که گزارش‌ها «وقتی همه چیز تمام شده و گفته شده، بسیار غم‌انگیز است.»
او در CNN گفت: «این چیزی است که ما از دونالد ترامپ و تیم او انتظار داریم. دونالد ترامپ فردی است که می‌خواهد همه چیز در مورد دونالد ترامپ باشد. او همچنین کسی است که سابقه تحقیر و تخریب اعضای خدمت نظامی، کسانی که بالاترین فداکاری را انجام داده‌اند، دارد.»
نماینده دموکرات آمریکا، جری کانلی از ویرجینیا، خواستار انتشار اطلاعات بیشتر توسط مقامات قبرستان درباره آنچه دوشنبه رخ داده، شده است.
او گفت: «این غم‌انگیز است، اما کاملاً انتظار می‌رفت که دونالد ترامپ این زمین مقدس را بی‌حرمت کند و سیاست‌های انتخاباتی را بر ادای احترام به قهرمانان ما اولویت دهد. رفتار او و کارزارش نفرت‌انگیز و شرم‌آور است.»
مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا