بین المللعلم و فناوری

تحقیر اسرائیل با اوج حملات سایبری

اسرائیل در معرض موج بی سابقه‌ای از حملات سایبری قرار گرفته و در این چارچوب اطلاعات بسیار حساس و سری از آن به سرقت رفته است، امری که تل‌آویو را بر آن داشته تا تدابیری را برای مقابله با منتشر کنندگان این اسناد در پیش بگیرد.

به گزارش توانانیوز،  روزنامه هاآرتص در گزارشی اعتراف کرد، بعد از آغاز جنگ 7 اکتبر (بعد از عملیات طوفالان الاقصی) موج بی سابقه‌ای از حملات سایبری علیه اسرائیل شکل گرفت و در جریان آن اطلاعات بسیار حساس و محرمانه‌ای از سایت‌های و پایگاه‌های اطلاعاتی اسرائیلی به سرقت رفت، امری که باعث شد نهادهای اسرائیلی تلاش‌های زیادی را برای مقابله با انتشار این اسناد در فضای مجازی به کار بگیرد گرچه این کارزار نیز برای اسرائیل کارزاری شکست خورده بود.

عامیر بن یعقوب نویسنده این گزارش آورده است: چند ماه پیش هکرهای خارجی سامانه‌های مرتبط با وزارت دادگستری را هک کردند، در جریان آن ده‌ها هزار سند محرمانه و نامه نگاری‌های حساس در شبکه اینترنت منتشر شد، در حالی که لینک‌های متعددی در پلتفرم تلگرام برای دانلود این غنیمت ارزشمند قرار داده شد، اما بعد از مدتی این پست‌ها حذف و کانال‌های هکرها در تلگرام فیلتر شدند.

در ادامه گزارش آمده است، از زمان عملیات حماس، اسرائیل در معرض موج بی سابقه‌ای از حملات سایبری قرار گرفت و در قالب آن اکانت‌های مسئولین عالی‌رتبه، سرور‌های شرکت‌های خصوصی، صنایع نظامی، مراکز حساس، نهادهای محلی، بیمارستان‌ها و نهادهای رسمی هک شدند که افکار عمومی تنها از تعداد کمی از این موارد مطلع شده است.

طبق معمول به زعم این رسانه عبری زبان، عملیات هکری انجام گرفته با هدایت و حمایت ایران انجام گرفته است و هدف از آن جمع آوری اطلاعات و از بین بردن زیر ساخت‌ها و به تعطیلی کشاندن فعالیت‌های خدماتی در اسرائیل بوده اما از آن مهمتر تحقیر توان سایبری اسرائیل بود و انتشار اطلاعات برای جامعه نقطه پایانی یک تهاجم سری است که مدتی قبل تر به انجام رسیده است.

منابع آگاه در صنعت اینترنت به هاآرتص خبر دادند، حتی مسئولین این امر هم از حجم واقعی و حقیقی زیان‌های وارد شده اطلاع ندارند، در حالی که تبعات اقتصادی و امنیتی این اقدامات هم همچنان به طور کامل مشخص نشده است.

به گفته این منابع، علی رغم تلاش‌های گسترده پدافند سایبری باید اعتراف کرد که حمله اخیر با خود یکی از خطرناک‌‌ترین موج انتشار اطلاعات حساس تاریخ اسرائیل را به همراه خود داشته و در واقع می‌توان آن را چپاول بی سابقه داده‌های متنوع اطلاعاتی توصیف کرد.

در بخش دیگری از گزارش آمده است، (با توجه به شکست اسرائیل در جلوگیری از هک شدن و رخنه به ساختار داده‌ای اسرائیل) نهادهایی تلاش می‌کنند که در مرحله بعد از این شکست مانع از انتشار آزادانه اطلاعات به سرقت رفته در شبکه مجازی شوند و از زیان‌های جانبی دائمی به اسرائیل جلوگیری به عمل آورند./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا