بین المللسیاسی

رشد توان عملیاتی ۳۰ بندر بزرگ جهان در نیمه اول ۲۰۲۴

عملکرد ۳۰ بندر بزرگ جهان در نیمه اول ۲۰۲۴ از توان عملیاتی و رشد خوبی برخوردار بوده و عملکرد آنها با توجه به بالا رفتن تقاضا و ذخیره سازی کانتینر قابل توجه است. بندر شانگهای همچنان رتبه اول را در بین ۳۰ بندر به خود اختصاص داده است.

به گزارش  توانانیوز،  به نقل از مؤسسه آلفا لاینر، بنادر جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی علیرغم بحران دریای سرخ و کاهش تردد کشتی‌ها از کانال سوئز توانستند توان عملیاتی خوبی داشته باشند.

در این میان بندر شانگهای همچنان در رتبه اول فعالیت‌ها قرار داشته و با رشد ۷.۵ درصدی توانست رکورد قبلی خود را تکرار کند. سنگاپور با افزایش ۶.۴ درصدی در رتبه بعدی قرار دارد. در بین ۳۰ بندر بزرگ جهان ۱۱ بندر چینی قرار دارند.

امارات نیز در بین بنادر کوچک با رشد ۳.۹ درصدی موقعیت خود را تثبیت کرده است.

بندر بوسان کره جنوبی با افزایش ۵.۶ درصدی در رتبه هفتم قرار دارد و بندر هنگ کنگ در بین ۳۰ بندر با عملکرد منفی ۵.۴ درصد و بندر XIAMEN چین با منفی ۴ درصد و هامبورگ با رشد منفی ۱.۲ درصد قرار دارند.

مؤسسه آلفالاینر اعلام کرد تا زمان اعلام گزارش عملکرد ۶ بندر منتشر نشده است.

بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ نسبت به سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش ۱۴.۷ درصدی داشتند.

بندر روتردام با افزایش ۲.۴ درصدی و آنتورپ با رشد ۴.۱ درصدی جزو بنادر برتر اروپایی محسوب می‌شوند.

بندر Nhava sheva هند اگرچه در ردیف ۲۷ جدول قرار دارد، اما توانست توان عملیاتی خود را در نیمه اول ۲۰۲۴ میلادی حدود ۷.۶ درصد افزایش دهد.

بندر شانگهای در نیمه اول ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۲۳ میلیون teu کانتینر جابه‌جا کرده بود که این رقم در نیمه اول ۲۰۲۴ میلادی به بیش از ۲۵ میلیون teu رسید.

سنگاپور در نیمه اول ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۱۹ میلیون teu و در نیمه اول ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۲۰ میلیون teu کانتینر را جابه‌جا کرد.

در پایان این گزارش آمده است ۱۱ بندر چینی در نیمه اول ۲۰۲۴ میلادی بیش از ۱۱۹ میلیون teu کانتینر را جابه‌جا کردند و ۴ بندر آمریکایی توانستند ۱۳ میلیون teu کانتینر را تخلیه و بارگیری کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا