بین الملل

اخراج مهاجران هائیتی از اوهایو

قول ترامپ :

ترامپ قول داد در صورت انتخاب، مهاجران هائیتی را از یک شهر در اوهایو اخراج کند

به گزارش توانا نیوز ، رانچو پالوس وردس، کالیفرنیا، 14 سپتامبر (رویترز) – دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، روز جمعه وعده داد که در صورت انتخاب، اخراج گسترده مهاجران هائیتی را از شهر اسپرینگفیلد در ایالت اوهایو آغاز خواهد کرد، حتی با وجود اینکه اکثر آن‌ها به‌طور قانونی در ایالات متحده حضور دارند.

برای چندین روز، این شهر در مرکز یک طوفان رسانه‌ای قرار گرفته بود، پس از آنکه تحریک‌کنندگان جناح راست ادعاهای دروغینی مبنی بر اینکه مهاجران هائیتی از حیوانات خانگی مردم تغذیه می‌کنند، منتشر کردند. ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی در استراحتگاه گلف خود در نزدیکی لس‌آنجلس گفت: «ما اخراج‌های گسترده‌ای در اسپرینگفیلد، اوهایو انجام خواهیم داد.»

اکثریت 15,000 مهاجر هائیتی در اسپرینگفیلد به‌طور قانونی در آنجا حضور دارند. ترامپ معمولاً در وعده‌های خود برای اخراج گسترده، به مهاجرانی اشاره می‌کند که به‌طور غیرقانونی در کشور هستند.

ترامپ در این کنفرانس مطبوعاتی تکرار نکرد که در مناظره روز سه‌شنبه با دموکرات کامالا هریس ادعا کرده بود که مهاجران سگ‌ها و گربه‌ها را می‌خورند، اظهاراتی که به‌طور گسترده مورد تمسخر قرار گرفته است.

دو مدرسه ابتدایی و یک مدرسه راهنمایی در اسپرینگفیلد روز جمعه به دلیل تهدیدهای بمب‌گذاری ناشناس برای دومین روز متوالی تعطیل شدند. به گفته خبرگزاری ABC News، این تهدیدها علیه جامعه مهاجران هائیتی صورت گرفته است.

در کاخ سفید، رئیس‌جمهور جو بایدن خواستار توقف حملات به جامعه هائیتی شد و گفت: «این اشتباه است. چنین چیزی جایی در آمریکا ندارد. این باید متوقف شود – آنچه او (ترامپ) انجام می‌دهد باید متوقف شود.»

دولت بایدن در ماه ژوئن وضعیت حفاظت موقت را برای صدها هزار هائیتی در ایالات متحده تمدید کرد، برنامه‌ای که از چند دهه پیش برای محافظت از مهاجران قانونی در برابر اخراج و اعطای مجوز کار به آن‌ها وجود دارد. جنگ‌های داخلی در هائیتی بیش از نیم میلیون نفر را بی‌خانمان کرده و نزدیک به پنج میلیون نفر با ناامنی غذایی شدید روبرو هستند.

ترامپ تنش‌ها در اسپرینگفیلد را به‌عنوان نمونه‌ای دیگر از ضرورت سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی مطرح کرد. هجوم مهاجران هائیتی به اقتصاد این شهر کمک کرده، اما همچنین باعث فشار بر خدمات اجتماعی شده است.

ترامپ در تجمعی در لاس‌وگاس گفت: «من از مهاجران غیرقانونی هائیتی که اسپرینگفیلد را تسخیر کرده‌اند، عصبانی‌ام. شما آن آشفتگی را می‌بینید، نه؟» او افزود: «من از اینکه دختران جوان آمریکایی توسط جنایتکاران وحشی که به راحتی و به‌طور غیرقانونی وارد کشور ما می‌شوند، مورد تجاوز و قتل قرار می‌گیرند، عصبانی‌ام.»

رهبران جامعه هائیتی در سراسر ایالات متحده هشدار دادند که اظهارات ترامپ می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد و تنش‌ها در اسپرینگفیلد را بیشتر تشدید کند. راب رو، شهردار اسپرینگفیلد به خبرگزاری ABC News گفت: «ما به کمک نیاز داریم، نه نفرت.»

مقامات شهری اعلام کردند که هیچ گزارشی مبنی بر اینکه کسی حیوانات خانگی مردم را خورده باشد، دریافت نکرده‌اند. کارن گریوز، سخنگوی شهر، گفت که از جرایم نفرت‌انگیز اخیر علیه ساکنان هائیتی اطلاعی ندارد، اما برخی از آن‌ها قربانی «جرایم فرصت‌طلبانه» مانند سرقت اموال شده‌اند.

مترجم :مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا