بین المللاجتماعی

۴ کشته در اثر سیل و باران شدید در رومانی

سیل‌ها در رومانی حداقل چهار نفر را کشت و باران‌های شدید مرکز اروپا را در هم کوبید

به گزارش توانا نیوز ، بخارست/پراگ، 14 سپتامبر (رویترز)
– مقامات اعلام کردند که روز شنبه حداقل چهار نفر جان خود را از دست دادند و هزاران خانه در شرق رومانی بر اثر سیل آسیب دید. افزایش سطح رودخانه‌ها باعث شد تا مقامات در بخش‌های بزرگی از مرکز و شرق اروپا پس از چند روز باران شدید به حالت آماده‌باش درآیند.

پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده بارندگی بیشتری در جمهوری چک، لهستان، اسلواکی، مجارستان، جنوب آلمان و بخش‌هایی از اتریش رخ دهد.
ساکنان برخی از شهرهای واقع در مرز چک و لهستان تخلیه شدند، زیرا سطح آب رودخانه‌ها از حد هشدار گذشته بود، در حالی که در پایتخت جمهوری چک، پراگ، که در سال 2002 شاهد سیل فاجعه‌باری بود، تدابیر پیشگیرانه ضد سیل اجرا شد.

در رومانی، سیل هشت استان را تحت تاثیر قرار داد. واحد واکنش اضطراری این کشور اعلام کرد که نخست‌وزیر مارسل چولاکو قرار بود از شهرستان گالاتی، یکی از مناطق سخت آسیب‌دیده، بازدید کند؛ جایی که چهار نفر کشته شدند و حدود 5,000 خانه آسیب دیدند.
تصاویر تلویزیونی از این منطقه نشان داد که خیابان‌ها با آب گل‌آلود، گل و لای و آوار پوشیده شده‌اند و نجات‌دهندگان ساکنان را به مکان امن منتقل می‌کردند. مقامات برای کمک به عملیات جستجو و نجات، یک بالگرد «بلک هاوک» اعزام کردند.

تخلیه‌ها و اختلال در خطوط راه‌آهن

در جمهوری چک، مناطق شمالی و شمال‌شرقی بیشترین آسیب را از این باران‌ها دیدند و برخی مناطق تا 25 سانتی‌متر (10 اینچ) باران از روز پنج‌شنبه به ثبت رساندند.
هواشناسان هشدار دادند که برخی مناطق ممکن است تا روز یکشنبه بیش از یک‌سوم بارندگی متوسط سالانه خود را تجربه کنند، با وزش بادهای شدید که تهدید را افزایش می‌دهد.

وزیر محیط‌زیست چک، پتر هلادیک، روز شنبه گفت که مردم در مناطق به‌شدت آسیب‌دیده باید برای ترک خانه‌های خود آماده شوند.
در پراگ، شهری با بیش از 1.3 میلیون نفر جمعیت که در کنار رودخانه ولتاوا واقع شده و پل چارلز قرن چهاردهمی از آن عبور می‌کند، موانع سیل‌گیر نصب شدند.
این شهر پس از سیل‌های سال 2002، که به سیستم مترو نفوذ کرد و ده‌ها هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد، به شدت روی اقدامات پیشگیرانه سرمایه‌گذاری کرده است.


باغ وحش پراگ، که در امتداد رودخانه ولتاوا قرار دارد، به روی بازدیدکنندگان بسته شد و راه‌آهن چک اعلام کرد که خدمات در ده‌ها مسیر دچار اختلال شده است. در شهر برنو، دومین شهر بزرگ کشور، بیمارستانی برای احتیاط بیماران خود را تخلیه کرد.

مترجم :مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا