سیاسیاجتماعیعلم و فناوریعمومی

موفقیت ایران در پرتاب ماهواره چمران ۱

تثبیت ماهواره چمران ۱ در مدار، برگزاری نشست سران قوا، پیگیری معضل ترافیک توسط معاون اول رئیس جمهور، بیانیه ضدایرانی کشورهای عضو گروه هفت، سفر اسلامی به وین، هشدار چین به آلمان، رونمایی از آلبوم همایون شجریان و افتخارآفرینی دختران ایرانی در مسابقات جهانی اسکیت از مهمترین اخبار شامگاهی ۲۴ شهریور ایسنا بودند.

به گزارش توانانیوز،رئیس شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماهواره چمران ۱ در مدار تثیبت شده و در مسیر خود حرکت می‌کند.

امیر دریادار امیر رستگاری در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: ماهواره چمران ۱ امروز در مدار قرار گرفت و از صبح تا امروز ۴ بار رصد داشتیم و  این ماهواره در اختیار همکاران کنترل زمین قرار گرفته و در مدار تثیبت شده و در مسیر خود حرکت می کند.

وی با اشاره به اینکه نقطه قوت این پرتاب این است که در روز اول ماهواره در مدار تثبیت شد، گفت: ما به هدف خود در پرتاب چمران ۱ رسیدیم.

سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه نیز بیان کرد: ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ با موفقیت، ماهواره چمران ۱ را در مدار ۵۵۰ کیلومتری قرار داد.

میزبانی پزشکیان از سران قوا

سران سه قوه به میزبانی رئیس جمهور تشکیل جلسه دادند و به بررسی مهمترین مسائل جاری پرداختند. نشست سران قوا بعد از ظهر  شنبه به ریاست مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و نیز تعدادی از مسئولان اقتصادی دولت برگزار شد.

در این نشست چگونگی تقویت همکاری دستگاه‌های زیر مجموعه سه قوه در راستای تسریع در رفع مشکلات این حوزه، از سوی اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

دغدغه عارف برای ترافیک شروع سال تحصیلی

در جلسه مدیریت ترافیک به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، اقدامات و وظایف وزارتخانه ها و دستگاه‌های مربوطه در زمینه آغاز سال تحصیلی جدید بویژه مدیریت ترافیک بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شد.

محمدرضا عارف در جلسه مدیریت ترافیک به مناسبت آغاز سال تحصیلی۱۴۰۴ ـ۱۴۰۳، اظهار کرد:  باید به گونه‌ای عمل شود تا مدیران مدرسه و نظام آموزشی کشور کمترین درگیری و دغدغه فکری را در برخی مسائل همانند سرویس‌های مدارس داشته باشند تا بتوانند با خیال آسوده روی مسائل آموزشی و تحصیلی دانش آموزان تمرکز کنند. در وزارت کشور و شهرداری‌های کلان شهرها و کل کشور تمهیدات لازم اندیشیده شود تا مدیران مدارس و خانواده‌های دانش‌آموزان نگرانی‌هایی در زمینه ترافیک و جابجایی دانش آموز نداشته باشند.

تجهیز پدافند هوایی به سامانه های اپتیک

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه‌های موشکی، راداری و پهپادی این نیرو  مجهز به سامانه‌های اپتیک پسیو و غیرفعال شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا