بین الملل
موضوعات داغ

وزیر لهستان ، خواستار پایان دادن به مزایای رفاهی برای مردان اوکراینی شد.  

وزیر لهستان که به کی‌یف سفر کرده است، خواستار پایان دادن به مزایای رفاهی برای مردان اوکراینی در سن خدمت سربازی که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند، شد.

به گزارش توانانیوز کی‌یف، ۱۴ سپتامبر (رویترز) – وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد که دولت‌های اروپایی باید مزایای رفاهی مردان اوکراینی در سنین سربازی که در کشورهایشان زندگی می‌کنند را متوقف کنند. او گفت این اقدام به اوکراین کمک می‌کند تا سربازان بیشتری برای جنگ با نیروهای روسیه به خدمت بگیرد.

رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان، پس از دیدار با همتای اوکراینی خود در کی‌یف گفت که پایان دادن به این مزایا برای مردان اوکراینی پناهنده، به نفع مالی کشورهای میزبان در اروپای غربی نیز خواهد بود.

طبق آمار یورواستات، اداره آمار اتحادیه اروپا، تا ژوئیه امسال بیش از ۴.۱ میلیون اوکراینی در کشورهای اتحادیه اروپا وضعیت حفاظت موقت داشتند و حدود ۲۲ درصد از آن‌ها مردان بالغ بودند

سیکورسکی در یک کنفرانس بین‌المللی در کی‌یف گفت: «باید پرداخت‌های امنیت اجتماعی برای کسانی که واجد شرایط خدمت سربازی در اوکراین هستند، متوقف شود. نباید انگیزه مالی برای فرار از خدمت سربازی در اوکراین وجود داشته باشد. این حق انسانی نیست که به فرد پول بدهند تا از خدمت سربازی و دفاع از کشورش فرار کند. ما در لهستان این کار را نمی‌کنیم.»

وزیر امور خارجه اوکراین، آندری سیبیها، از این درخواست سیکورسکی استقبال کرد و گفت: «زمان آن رسیده که اتحادیه اروپا برنامه‌هایی برای بازگشت اوکراینی‌ها به کشورشان تدوین کند. البته شرایط مناسب باید برای این کار فراهم شود، اما این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد. من از ایده وزیر سیکورسکی حمایت می‌کنم.»

نزدیک به ۳۱ ماه از جنگ با روسیه گذشته و نیروهای مسکو به آرامی اما پیوسته در شرق اوکراین پیشروی می‌کنند. کی‌یف برای حفظ خطوط دفاعی خود، جایگزین کردن نیروهای خسته و جبران تلفات به سربازان بیشتری نیاز دارد. روسیه در میدان نبرد از نظر تعداد نیروها و تجهیزات نظامی برتری قابل توجهی دارد.

اوایل امسال، اوکراین قوانین جدیدی تصویب کرد و اقدامات دیگری انجام داد، از جمله کاهش سن سربازی از ۲۷ به ۲۵ سال تا سرعت بسیج نیروها در ارتش افزایش یابد.

بر اساس این قانون جدید، کی‌یف از مردان اوکراینی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند خواست اطلاعات مربوط به خدمت سربازی خود را به‌روز کنند و آن‌ها را به بازگشت به اوکراین و پیوستن به جنگ تشویق کرد.

اوکراین در آغاز تهاجم روسیه در فوریه ۲۰۲۲ حکومت نظامی را اعمال کرد و خروج مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله از کشور را بدون مجوز ویژه ممنوع کرد و بسیج مداوم مردان غیرنظامی به نیروهای مسلح را آغاز نمود.

مترجم :مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا